معرفی و دانلود کتاب من وزوز گوشم را درمان کردم

عکس جلد کتاب من وزوز گوشم را درمان کردم
قیمت:
۵۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من وزوز گوشم را درمان کردم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من وزوز گوشم را درمان کردم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من وزوز گوشم را درمان کردم

کتاب من وزوز گوشم را درمان کردم از پیتر استودنیک، مجموعه‌ای از یافته‌های نویسنده در درمان مشکل وزوز گوش یا هایپراکوزیس، علم شنوایی‌شناسی و علوم اعصاب است که می‌تواند در مسیر درمان این دست از مشکلات شنوایی بسیار کاربردی واقع شود.

درباره‌ی کتاب من وزوز گوشم را درمان کردم

عارضه‌ای که از آن تحت عنوان وزوز گوش یاد می‌شود و اصطلاحاً هایپراکوزیس یا بیش‌شنوایی نام دارد، تقریباً به یک مشکل شایع در جوامع امروزی تبدیل شده که بسیاری از مبتلایان به آن، از درمان و برطرف شدن این مشکل ناامیدند. با این وجود، پیتر استودنیک (Peter Studenik)، نویسنده‌ی کتاب من وزوز گوشم را درمان کردم (I Cured My Tinnitus)، مدعی‌ست که توانسته با استفاده از آزمون و خطا و همچنین روش‌های علم شنوایی‌شناسی، بر این مشکل بسیار آزاردهنده غلبه کند. از همین رو ترکیبی از تجربیات خود و علوم این حوزه را در کتابی که پیش رو داریم، گرد هم آورده تا در نهایت، بهترین راهکارها و کاربردی‌ترین روش‌ها را برای از بین بردن مشکل وزوز گوش در این اثر که پرفروش‌ترین کتاب آمازون در حوزه‌ی شنوایی‌شناسی‌ست، در اختیار افراد قرار دهد.

مهم‌ترین اصلی که استودنیک بعد از مشورت با متخصصان علم شنوایی‌شناسی و نیز روان‌شناسی به آن دست پیدا کرده، این است که باید در راه درمان مشکل خود، ابتدا دلایل مواردی چون استرس‌های طولانی‌مدت، اضطراب ناشی از فشار کاری و مشکلات موجود در روابط خود را بیابد و تا جای ممکن آن‌ها را برطرف کند. به‌علاوه، باید درمان را در سه جنبه‌ی اصلی فیزیکی، روانی و صدادرمانی دنبال کرد تا بهترین نتیجه را به دست آورد. بر همین اساس، طبق آن‌چه در کتاب من وزوز گوشم را درمان کردم می‌خوانیم، ابتدا باید علت فیزیولوژیکی این مشکل را با کمک متخصصان گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب و فیزیوتراپیست ستون فقرات، برطرف کرد و با تغییر در تغذیه، ورزش و پاکسازی سینوس‌ها، جنبه‌ی فیزیکی را تحت درمان قرار داد.

در ادامه نیز باید با پیدا کردن عللی که باعث شروع صداهای اضافی می‌شوند و با استفاده از اصوات خاص، صدادرمانی را دنبال کرد و بخش روانی درمان را نیز از طریق تسکین عاطفی، رفع استرس‌ها و کاهش فشار کاری پیگیری کرد، تا تکمیل درمان میسر شود. نویسنده در این اثر، سه روش درمانی ذکرشده را در قالب 6 گام مهم و کلیدی مطرح می‌کند و راه‌حل کاربردی مشکل وزوز گوش را در اختیار افرادی قرار می‌دهد که به ممارست و تلاش برای درمان خود پایبند بمانند. کتاب پیش رو به کوشش مسعود بلندی و اطهره فراهانی به فارسی برگردانده شده و انتشارات متخصصان آن را به چاپ رسانده است.

کتاب من وزوز گوشم را درمان کردم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر را به افرادی که با مشکل وزوز گوش، هایپراکوزیس یا بیش‌شنوایی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و همچنین فعالان و متخصصان علم شنوایی توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب من وزوز گوشم را درمان کردم می‌خوانیم

با دانستن اینکه مشکل در گوش شما نیست و کاملا «سالم» هستید، باید فیلترهای ناخودآگاه مغز خود را تعمیر کنید. در درمان وزوز گوش به روش TRT از نویز صورتی یا سفید استفاده می شود زیرا این صداها می‌توانند مغز را از وزوز گوش منحرف کنند.

با گوش دادن منظم به نویز صورتی (تفاوت بین نویز صورتی و سفید در فصل بیش شنوایی توضیح داده شده است)، مغز به طور کامل دیگر متوجه وزوز گوش نمی‌شود. این بدان معنی است که وزوز به طور کامل از زندگی شما ناپدید می‌شود و پس از مدت زمان درمان نیازی به گوش دادن به چیز دیگری نخواهید داشت و می‌توانید به حالت قبل از وزوز گوش خود باز گردید.

رعایت برخی قوانین هنگام گوش‌دادن به نویز صورتی بسیار مهم است. اولین و مهم‌ترین چیز این است که سطح صدا باید کمتر از سطح صدای وزوز گوش باشد. دومین نکته مهم این است که مغز به اندازه کافی در روز این صدای نویز را دریافت کند. در گذشته از صداهای مشابهی برای پوشاندن وزوز گوش استفاده می‌شد، که صدای آن بیشتر از صدای وزوز گوش بود. این روش باعث تسکین بیمار می‌شد، اما نتایج نشان داد که وزوز گوش آن‌ها درمان نشد. بنابراین یک بار دیگر تکرار می‌کنم که سطح صدای وزوز گوش باید بیشتر از سطح صدای نویز باشد. به عبارت دیگر، هنگام گوش دادن به نویز، باید وزوز گوش خود را نیز بشنوید. وقتی صبح از خواب بیدار می شوید، پخش‌کننده mp3 یا سمعک خود را بردارید. روی تخت بنشینید و صدا را تنظیم کنید. در سکوت، ببینید آیا می‌توانید صدای وزوز گوش خود را نیز بشنوید؟ در غیر این صورت، صدای نویز را کاهش دهید تا زمانی که صدای وزوز گوش خود را بشنوید.

نویز صورتی یا سفید را تا حدی که قابل شنیدن باشد کم کنید. درعین‌حال، باید صدای وزوز گوش را نیز بشنوید. در طول روز شدت را تنظیم نکنید. اگر صدای وزوز در هر گوش با شدت متفاوتی شنیده می شود، صدای نویز را برای هر گوش جداگانه تنظیم کنید (از فروشگاهی که پخش‌کننده mp3 را تهیه می‌کنید بپرسید که آیا دستگاه این عملکرد را دارد یا خیر). لازم به ذکر است که اکثر سمعک‌های موجود در بازار این قابلیت را دارند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من وزوز گوشم را درمان کردم
نویسنده
مترجممسعود بلندی، اطهره فراهانی
ناشر چاپیانتشارات متخصصان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات116
زبانفارسی
شابک978-622-7576-39-9
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من وزوز گوشم را درمان کردم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب من وزوز گوشم را درمان کردم

برای دریافت کتاب من وزوز گوشم را درمان کردم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.