معرفی و دانلود کتاب مرجع بیولوژی کمپبل - جلد 7: اکولوژی

برای دانلود قانونی کتاب مرجع بیولوژی کمپبل - جلد 7: اکولوژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرجع بیولوژی کمپبل - جلد 7: اکولوژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرجع بیولوژی کمپبل - جلد 7: اکولوژی

کتاب مرجع بیولوژی کمپبل - جلد 7: اکولوژی توسط نیل کمپبل، لیزا یوری، مایکل کاین، استیون واسرمن، پیتر مینورسکی و ربکا اور به رشته‌ی تحریر درآمده است. این کتاب منبعی جامع و کامل برای مطالعه‌ی مبحث بوم‌شناسی بوده و به خوانندگان امکان می‌دهد تا مطالب سخت و دشوار این رشته را به شکلی ساده و طبقه‌بندی‌شده فرا گیرند و به خاطر سپارند.

درباره‌ی کتاب مرجع بیولوژی کمپبل - جلد 7: اکولوژی

اکولوژِی یا بوم‌شناسی علمی است که به مطالعه‌ی روابط متقابل موجودات زنده با یکدیگر و محیط اطرافشان می‌پردازد. این رشته، از میکروارگانیسم‌های تک‌سلولی تا اکوسیستم‌های پیچیده‌ی جنگل‌ها و اقیانوس‌ها را در بر می‌گیرد. بوم‌شناسان تلاش می‌کنند تا الگوهای توزیع و فراوانی موجودات زنده، تعاملات بین گونه‌ها و فرایندهای اکولوژیکی که شکل‌دهنده جهان طبیعی هستند را درک کنند و با استفاده از آن‌ها طرح‌هایی نو برای بهبود مشکلات فعلی اکوسیستم طراحی نمایند.

اهمیت اکولوژی در عصر حاضر بیش از پیش آشکار شده است. تغییرات آب و هوایی، از بین رفتن تنوع زیستی و تخریب زیستگاه‌ها، چالش‌های بزرگی هستند که بشر با آن‌ها روبرو است. برای یافتن راه حل‌های پایدار برای این مشکلات، درک عمیقی از اصول اکولوژی ضروریست. با مطالعه‌ی اکولوژی، می‌توانیم به سوالاتی مانند چگونگی عملکرد اکوسیستم‌ها، تأثیر فعالیت‌های انسانی بر محیط زیست و راه‌های حفظ تنوع زیستی پاسخ دهیم.

یکی از منابع ارزشمند برای مطالعه اکولوژی، کتاب مرجع بیولوژی کمپبل - جلد 7: اکولوژی (Campbell biology) نوشته‌ی لیزا یوری (Lisa Urry)، مایکل کاین (Michael Cain)، استیون واسرمن (Steven Wasserman)، پیتر مینورسکی (Peter Minorsky)، ربکا اور (Rebecca Orr) و نیل کمپبل (Neil A. Campbell) است. در این کتاب، که مشهورترین درسنامه در زمینه‌ی زیست‌شناسی است، فصل‌هایی به اکولوژی اختصاص داده شده که در آن مفاهیم اساسی این علم به طور جامع و دقیق توضیح داده شده‌اند. در این فصل‌ها، مفاهیمی مانند بوم‌شناسی و زیست کره، اکولوژی جمعیت، اکولوژی جامعه، اکوسیستم‌ها و اکولوژی بازیابی و زیست شناسی حفاظتی و تغییرات جهانی به طور مفصل بررسی می‌شوند.

این کتاب با زبانی ساده و روان، مفاهیم پیچیده‌ی زیست‌شناسی را به خوانندگان منتقل می‌کند. همچنین در خلال توضیحات این کتاب از تصاویر، نمودارهای رنگی و مثال‌های واقعی و ملموس استفاده شده است که در درک مطالب به خوانندگان کمک می‌کند.

کتاب مرجع بیولوژی کمپبل - جلد 7: اکولوژی به کوشش شادی یاوری، عبدالرضا راعی، علیرضا صدیقی و نازنین فدایی شیران به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات آفتاب هنر به چاپ رسیده است.

کتاب مرجع بیولوژی کمپبل - جلد 7: اکولوژی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای بوم شناسان، دانشجویان این رشته و متقاضیان المپیادهای دانشجویی و دانش‌آموزی در رشته‌ی زیست‌شناسی کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب مرجع بیولوژی کمپبل - جلد 7: اکولوژی می‌خوانیم

جریان‌های اقیانوسی با گرم کردن یا خنک کردن توده‌های هوایی که از روی آن‌ها می‌گذرند بر اقلیم سواحل قاره‌ها تأثیر می‌گذارند در مناطقی با عرض جغرافیایی یکسان، معمولاً مناطق ساحلی رطوبت بیشتری نسبت به سایر مناطق دارند. جریان سرد کالیفرنیا که در غرب آمریکای شمالی به سمت جنوب جریان دارد، اقلیم خنک و مه آلودی را به وجود آورده است که باعث ایجاد زیست بوم جنگل‌های مخروطی بارانی در سواحل اقیانوس آرام و جنگل‌های سرخ چوب وسیعی در نواحی جنوبی‌تر شده است. درست برخلاف این منطقه سواحل غربی شمال اروپا دارای اقلیمی معتدل است. چرا که جریان گلف استریم با خود آب گرم را از استوا به شمال اطلس منتقل می‌کند.

در نتیجه در طول زمستان شمال غرب اروپا هوای گرم‌تری نسبت به جنوب شرق کانادا دارد؛ حتی با وجود این که جنوب شرق کانادا کمی جنوبی‌تر است اما به واسطه جریان لابرادور که از ساحل گرینلند به سمت جنوب جاری می‌شود، خنک می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 52: آشنایی با بوم شناسی و زیست کره
فصل 53: بوم شناسی جمعیت
فصل 54: بوم شناسی اجتماع
فصل55: اکوسیستم‌ها و بوم شناسی ترمیمی
فصل 56: زیست شناسی بقا و تغییرات جهانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرجع بیولوژی کمپبل - جلد 7: اکولوژی
نویسنده، ، ، ، ،
مترجمشادی یاوری، عبدالرضا راعی، علیرضا صدیقی، نازنین فدایی شیران
ناشر چاپیانتشارات آفتاب هنر
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات131
زبانفارسی
شابک978-622-92858-6-2
موضوع کتابکتاب‌های محیط زیست
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مرجع بیولوژی کمپبل - جلد 7: اکولوژی

برای دریافت کتاب مرجع بیولوژی کمپبل - جلد 7: اکولوژی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.