معرفی و دانلود کتاب مناطق روستایی بین نیازهای منطقه‌ای و چالش‌های جهانی: چشم اندازهای حاشیه نشینی جغرافیایی

برای دانلود قانونی کتاب مناطق روستایی بین نیازهای منطقه‌ای و چالش‌های جهانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مناطق روستایی بین نیازهای منطقه‌ای و چالش‌های جهانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مناطق روستایی بین نیازهای منطقه‌ای و چالش‌های جهانی: چشم اندازهای حاشیه نشینی جغرافیایی

کتاب مناطق روستایی بین نیازهای منطقه‌ای و چالش‌های جهانی، اثری برای آشنایی با چالش‌های پیش رویِ مناطق روستایی در رویارویی با تغییرات کشوری و جهانی است. والتر لیمگروبر و چنگ یی دیوید چانگ، نویسنده‌های کتاب، با تحلیلِ عوامل موثر بر توسعه یا عدم توسعه‌ی روستاها، راهکارهایی برای بهبود وضعیت زندگی روستاییان و حفظ هویت فرهنگی روستاها در این اثر مطرح کرده‌اند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر با مشکلات مناطق روستایی در برابر توسعه‌ی شهری آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب مناطق روستایی بین نیازهای منطقه‌ای و چالش‌های جهانی

کتاب مناطق روستایی بین نیازهای منطقه‌ای و چالش‌های جهانی (Rural Areas Between Regional Needs and Global Challenges: Transformation in Rural Space)، اثری برای آشنایی با مشکلات روستاها در رویارویی با پدیده‌ی جهانی‌شدن است. والتر لیمگروبر (Walter Leimgruber) و چنگ یی دیوید چانگ ( Chang-yi David Chang )، نویسنده‌های کتاب، با نگاهی جامع و بین‌رشته‌ای، عوامل موثر بر توسعه یا عدم توسعه‌ی روستاها را در این اثر تحلیل کرده‌اند. در کتاب پیش رو، روایتی به‌روز از فرایندهای متعددی که فضاهای روستایی را در بخش‌های مختلف جهان شکل می‌دهند و متحول می‌کنند، مطالعه خواهید کرد.

با گسترش دامنه‌ی پیشرفت‌های شهری به مناطق روستایی، کاربرد این منطقه‌ها دگرگون شده‌ است. روستاها از لحاظ اقتصادی فقط به کشاورزی وابسته نیستند. با مدیریت صحیح، می‌توان از صنایع مختلفی در روستاها بهره گرفت. مناطق روستایی دیگر مانند سابق فقط منبعی برای تامین مواد غذایی به‌حساب نمی‌آیند، بلکه به‌عنوان منبعی برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر نیز کاربرد دارند. به گفته‌ی نویسنده‌های کتاب، صنایع‌ تولید‌کننده‌ی انرژی، تمایل بسیاری به سرمایه‌گذاری در روستاها برای راه‌اندازی مزرعه‌های بادی، خورشیدی و بیوگاز دارند.

در بخش نخست کتاب مناطق روستایی بین نیازهای منطقه‌‌ای و چالش‌های جهانی، با مفهومِ سرمایه‌های فضای روستایی و تعریف حاشیه‌نشینی آشنا می‌شوید. نویسنده‌های این اثر در ادامه‌ از نقش مهم مردم در بهینه‌سازی کاربردهای مختلف مناطق روستایی سخن رانده‌اند. در کنار توضیحِ مفاهیم علمی، در این اثر نمونه‌هایی کاربردی از بهینه‌سازیِ کاربری روستاها در گوشه‌و‌کنار دنیا مطرح شده‌ است. در این زمینه می‌توان به مطالعه‌ی موردی نواحی خُرد روستایی و پیرامونی در جمهوری چک اشاره کرد. روش پژوهش در زمینه‌ی سرمایه‌‌ی انسانی و اجتماعی در مناطق حومه‌ی چک در این کتاب، کاملاً‌ توضیح داده شده‌.

بررسی بازارهای کار روستایی و فرایندهای پیرامونی‌سازی در لهستان، نقش هویت در فعالیت‌های اجتماعی مناطق روستایی حاشیه‌ای، مطالعات موردیِ عملکرد سرمایه‌گذاری خرد در مناطق روستایی بنگلادش و تحقیق درباره‌ی گذار ملکی و شهری در استان لام دانگ از کشور ویتنام را در ادامه‌ی این اثر مطالعه می‌کنید. والتر لیمگروبر و چنگ یی دیوید چانگ نمونه‌های دیگری از تحقیقات بین‌المللی درباره‌ی توسعه‌ی مناطق روستایی را در این اثر مطرح کرد‌ه‌اند. این نمونه‌ها و توضیحاتِ پیرامون آن‌ها، کتاب مناطق روستایی بین نیازهای منطقه‌ای و چالش‌های جهانی را به اثری مرجع در حوزه‌ی تحقیقاتِ توسعه‌ی روستایی تبدیل کرده‌ است. نویسنده‌های کتاب، برای انتقال بهتر مفاهمیم آماری و علمیِ این اثر، در کنار متن از جدول و فلوچارت کمک گرفته‌اند.

کتاب مناطق روستایی بین نیازهای منطقه‌ای و چالش‌های جهانی را علی اکبر عنابستانی، مرضیه پورجوپاری و زهرا عنابستانی به زبان فارسی برگرداند‌‌ه‌اند. انتشارات شهرسازی، وظیفه‌ی چاپ و نشر این اثر را بر عهده گرفته‌ است.

کتاب مناطق روستایی بین نیازهای منطقه‌ای و چالش‌های جهانی برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان و پژوهشگران، سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان، سازمان‌های مردم‌نهاد و علاقه‌مندان به توسعه‌ی روستایی، مخاطب‌های اصلی کتاب مناطق روستایی بین نیازهای منطقه‌ای و چالش‌های جهانی به‌حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب مناطق روستایی بین نیازهای منطقه‌ای و چالش‌های جهانی: چشم اندازهای حاشیه نشینی جغرافیایی می‌خوانیم

با در نظر گرفتن تمایل به هدایت کشاورزان بومی به یک نوگرایی نئولیبرالیسم، نگرش بدبینانه‌ای به توسعه کشاورزی ارگانیک در مناطق بومی تایوان وجود دارد. این دیدگاه در یک خود‌محوری سرمایه قرار گرفته که تحلیل آن دشوار است. اولا عبارت خود‌محوری سرمایه برابر است با اقتصادی با منطق سرمایه‌گرایی که نیروی خارجی برای جدا‌کردن بقیه زندگی‌مان از سایر چیزهاست (1992 Davis - Floyd).

از این دیدگاه مشاهده کشاورزی ارگانیک در جوامع بومی به تولید، تحویل بازاریابی و مصرف در مفهوم کارکردی محدود می‌شود و بر روابط قدرت میان گره‌ها تمرکز دارد. در نتیجه، جوامع به عنوان محل تولید صرفا یک گره ثابت هستند که با تحلیل شیوه‌های کشاورزی در یک ساختار غیر فضایی، در زنجیره‌ی تولید گیر افتاده‌اند (1994 Taylor et al. 1997; Massey).

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجمان
پیشگفتار مولفان
بخش 1: مقدمه
فصل 1: فضای روستایی بین حاشیه‌نشینی و مرکزگرایی: رویکردها به مسائل حاشیه‌نشینی در مناطق روستایی
بخش 2: مردم
فصل 2: اثر بازسازی روستایی بر الگوهای رفتاری زمان - فضا در یک منطقه‌ی حاشیه‌ای
فصل 3: تمایز فضایی سرمایه اجتماعی: یک مطالعه موردی نواحی خرد روستایی و پیرامونی در جمهوری چک
فصل 4: بازارهای کار روستایی و فرایندهای پیرامونی‌سازی در لهستان
فصل 5: نقش هویت در فعالیت‌های اجتماعی مناطق روستایی حاشیه‌ای
فصل 6: واسازی مشارکت و عدم مشارکت مالی در مسیر توسعه: مطالعات موردی عملکرد سرمایه‌گذاری خرد در مناطق روستایی بنگلادش
بخش 3: فرآیندهای تغییر
فصل 7: گذار ملکی و شهری در استان لام‌دانگ، ویتنام: سازواری یا حاشیه‌نشینی برای اقلیت‌های قومی؟
فصل 8: تاثیر جهانی‌شدن بر غلبه بر حاشیه‌نشینی در روستای اکومندوزا، آرژانتین
فصل 9: پیشرفت در مطالعات حاشیه‌نشینی در مندوزای جنوبی، آرژانتین
فصل 10: تغییر جمعیتی و اقتصادی در شهرهای کوچک در نیوزلند و پاسخ به حاشیه‌نشینی
بخش 4: فعالیت‌های اولیه
فصل 11: یک فضای کشاورزی جایگزین در جامعه بومی: کالالا، تایوان
فصل 12: بازسازی جنگل‌داری ژاپن و پایداری مناطق جنگلی پیشرفته‌تر
فصل 13: کشاورزی شهری در زامبیا
بخش 5: به سوی یک فضای روستایی چندکارکردی
فصل 14: نقش صنایع‌دستی سنتی در توسعه مناطق روستای: مورد ربینیکا، اسلونی
فصل 15: مزارع بادی در منطقه‌ی چامپانگی - ادرنی، ارزیابی مسائل قابلیت پذیرش و حاکمیت محلی
فصل 16: مناطق محافظت‌شده و فرایند یکپارچه‌سازی مناطق کوهستانی در سرزمین اصلی آسیای جنوب شرقی: مور‌‌لانگ نام‌تا، لائوس
بخش 6: نتیجه‌گیری
فصل 17: چشم‌انداز فضای روستایی
فهرست جداول
فهرست اشکال

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مناطق روستایی بین نیازهای منطقه‌ای و چالش‌های جهانی: چشم اندازهای حاشیه نشینی جغرافیایی
نویسنده،
مترجمعلی اکبر عنابستانی، مرضیه پورجوپاری، زهرا عنابستانی
ناشر چاپیانتشارات شهرسازی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات313
زبانفارسی
شابک978-622-8058-02-3
موضوع کتابکتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مناطق روستایی بین نیازهای منطقه‌ای و چالش‌های جهانی

برای دریافت کتاب مناطق روستایی بین نیازهای منطقه‌ای و چالش‌های جهانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.