معرفی و دانلود کتاب مجموعه اطلاعات ارزی در مبادلات تجاری، خدماتی

عکس جلد کتاب مجموعه اطلاعات ارزی در مبادلات تجاری، خدماتی
قیمت:
۷۰,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه اطلاعات ارزی در مبادلات تجاری، خدماتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه اطلاعات ارزی در مبادلات تجاری، خدماتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مجموعه اطلاعات ارزی در مبادلات تجاری، خدماتی

کتاب مجموعه اطلاعات ارزی در مبادلات تجاری، خدماتی، جدیدترین اطلاعات کاربردی را جهت آشنایی با عوامل موثر در تعیین نرخ ارز، نظام‌های ارزی، روش‌های پرداخت، حواله‌های ارزی، روش تامین ارز خدماتی، مسافری و نمایشگاهی را در اختیار خواننده قرار می‌دهد. ایرج زینال زاده، در این اثر برای خواننده از موضوع‌های مرتبط با مبادله‌های ارزی گفته و دیدگاهی کامل درباره‌ی استفاده از مبادله‌های ارزی در تراکنش‌های مالی بین‌المللی مطرح کرده است.

درباره‌ی کتاب مجموعه اطلاعات ارزی در مبادلات تجاری، خدماتی

کتاب مجموعه اطلاعات ارزی در مبادلات تجاری، خدماتی منبعی برای آشناییِ مخاطبان با فرایند‌های جاریِ مصوبِ ارزیِ مرتبط با کسب‌و‌کارهای تجارت خارجی است. با مطالعه‌ی این کتاب با سازوکار تعیین نرخ ارز، نحوه‌ی خرید ارز صادراتی، مراحل خرید ارز در سامانه‌ی نیما، نظام مختلف ارزی، تبعات نرخ ارز چندگانه، و بازارهای ثانویه‌ی ارز آشنا می‌شوید. ایرج زینال زاده، نویسنده‌ی کتاب،‌ مفهومِ ارز را کاملاً توضیح داده است. مفهوم ارز، برای واحد پولی یک کشور در نظر گرفته می‌شود و سنجش ارزش کالاها و خدمات و همچنین مبادلات را تسهیل می‌کند. انواع مختلفی از ارزها وجود دارد، از جمله اسکناس، سکه و پول دیجیتال. هر کشور معمولاً ارز رسمی خود را دارد، اما برخی از کشورها از ارزهای مشترک مانند یورو استفاده می‌کنند. در ادامه‌، با تنوع ارزها آشنا می‌شوید و واحدهای اختصاری ارزی کشورها را مطالعه می‌کنید. کتاب مجموعه‌ اطلاعات ارزی در مبادلات تجاری، خدماتی، با هدف آشنایی خواننده با تراکنش‌های ارزی تدوین شده است. به همین دلیل در ابتدای این اثر، اطلاعاتی درباره‌ی سازوکار ارزیِ ایران مطرح شده است. در این زمینه می‌توان به اطلاعاتی مانند توضیحِ شرایط برقراری سیستم یکسان نرخ ارز، شرح عملیات سفته‌بازی سوداگری، تبیین نظام ارزی و سیاست جدید ارزی اشاره کرد.

ایرج زینال زاده، متن تصویب‌نامه‌های دولتی درباره‌ی نرخ ارز را قرار داده تا کاملاً از رویکردهای دولت برای تراکنش‌های بین‌المللی در مبادلات تجاری و خدماتی آگاه شوید. مولف، این تصویب‌نامه‌ها را در کتاب با زبانی ساده توضیح داده تا مفاهیم پیچیده‌ی ارزی و قانونی به‌راحتی در ذهن خواننده ماندگار شود. اصطلاح‌های دشوار نیز در پایان هر صفحه توضیح داده شده است. در هر فصل، بخشی با نام «آیا می‌دانید؟» قرار دارد. در این بخش اطلاعاتی سودمند و مختصر درباره‌ی اطلاعات ارزی درج شده است.

کتاب مجموعه اطلاعات ارزی در مبادلات تجاری، خدماتی منبعی برای آشنایی خواننده با دستورالعمل‌های ارزی و کالایی است. بیشترِ اطلاعیه‌هایِ مهمِ بانک مرکزی درباره‌ی روش‌های اجرای سیستم یکسان‌سازی نرخ ارز در این اثر گنجانده شده است. یکسان‌سازی نرخ ارز، به معنای تعیین نرخ برابریِ ثابت بین دو یا چند ارز مختلف است. این کار به منظور تسهیل مبادلات تجاری و اقتصادی بین کشورها انجام می‌شود. ایرج زینال زاده سامانه‌ی نیما و روش دریافت ارز نیمایی را توضیح داده است. سامانه‌ی نیما همانند بستری برای انجام تمامی تراکنش‌های ارزیِ مرتبط با صادرات و واردات کالا عمل می‌کند. منظور از ارز نیمایی، نوع خاصی از ارز است که در این سامانه عرضه می‌شود و قیمتی مشخص دارد. این نرخ ارزی، از نرخ ارز دولتی بیشتر و از نرخ ارز آزاد کمتر است و فقط به بازرگانان مجاز به فعالیت در این حوزه، تعلق می‌گیرد. در پایانِ مطالعه‌ی کتاب حاضر، می‌توانید تصمیم‌گیری آگاهانه‌ای برای صادرات، واردات، سرمایه‌گذاری و تراکنش‌های مالیِ بین‌المللی اتخاذ کنید. این تصمیم‌گیری، به افزایش سودآوریِ فعالانِ اقتصادی در حوزه‌های بین‌المللی منجر می‌شود.

کتاب مجموعه اطلاعات ارزی در مبادلات تجاری، خدماتی را انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب مجموعه اطلاعات ارزی در مبادلات تجاری، خدماتی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای فعالان حوزه‌ی تجارت و خدمات بین‌الملل سودمند است.

در بخشی از کتاب مجموعه اطلاعات ارزی در مبادلات تجاری، خدماتی می‌خوانیم

هیأت دولت در سومین تصمیم مهم، ورود ارز به کشور را بدون محدودیت اعلام کرد. درواقع ورود ارز به صورت اسکناس و طلا به داخل کشور بدون محدودیت مطابق با ضوابط و مقررات بانک مرکزی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مجاز است. پیش‌ازاین، بنا به مقررات بانک مرکزی ورود ارز، اسناد بانکی و اوراق بهادار بی‌نام، تا سقف مبلغ 10هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها مجاز بوده و برای ورود مبالغ بیش از آن، اظهار در مبادی ورودی الزامی بود. اما با توجه به شرایط ارزی فعلی و در محدودیت‌های ارزی پیش رو، هیأت دولت تصمیم به تشویق ورود ارز گرفته و نیاز به اظهار در مبادی ورودی را حذف کرده است.

همچنین در یک تصمیم دیگر، واردات طلا به صورت خام از کلیه حقوق، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده معاف شده است. این دو امتیاز می‌تواند مانند یک انرژی فعال‌سازی، شریان ورودی ارز و طلا به کشور را سرعت بخشد.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیشگفتار
درباره مؤلف
فصل 1: کلیات، سیاست جدید ارزی، نرخ ارز، عوامل تاثیرگذار در نرخ ارز، تامین ارز برای فعالیت تجاری و خدماتی
فصل 2: نظام‌های ارزی و چگونگی تعیین نرخ ارز
فصل 3: دستورالعمل‌های ارزی و کالایی
منابع و مأخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مجموعه اطلاعات ارزی در مبادلات تجاری، خدماتی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات179
زبانفارسی
شابک978-964-468-629-0
موضوع کتابکتاب‌های حقوق تجاری، کتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مجموعه اطلاعات ارزی در مبادلات تجاری، خدماتی

برای دریافت کتاب مجموعه اطلاعات ارزی در مبادلات تجاری، خدماتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.