معرفی و دانلود کتاب مبانی میکروکنترلرهای PIC

عکس جلد کتاب مبانی میکروکنترلرهای PIC
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی میکروکنترلرهای PIC و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی میکروکنترلرهای PIC و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی میکروکنترلرهای PIC

کتاب مبانی میکروکنترلرهای PIC با هدف آشنا ساختن خواننده با شیوه‌های کار با این دستگاه‌ها نوشته شده است. این کتاب با زبانی ساده و خوش‌خوان، اطلاعات لازم را به مخاطب منتقل می‌کند. کتابی که از آن صحبت می‌کنیم، از بین تمامی میکروکنترلرهای PIC به مدل 18452 می‌پردازد. این کتاب را مصطفی نوحی به رشته‌ی تحریر درآورده است.

درباره‌ی کتاب مبانی میکروکنترلرهای PIC

کتاب مبانی میکروکنترلرهای PIC به این نکته اشاره می‌کند که در دنیای امروزی، دستگاه‌های دیجیتال جای محصولات آنالوگ را گرفته‌اند. یکی از این دستگاه‌ها که سازوکاری کاملاً دیجیتال دارد و در صنعت استفاده می‌شود، دستگاهی است با نام میکروکنترلر. مصطفی نوحی، نویسنده‌ی کتابف به این توضیح می‌پردازد که استفاده از میکروکنترلرها، حجم مدار را کاهش می‌دهد، راندمان کاری را بیشتر می‌کند و سرعت کاری مدار را به دنبال دارد. از طرف دیگر به این نکته در کتاب اشاره می‌کند که میکروکنترلرها هزینه‌ها را به میزان چشمگیری کمتر می‌کنند. این فایده‌ها زمانی اثربخش است که برنامه‌نویسی میکروکنترلرها، به‌خوبی انجام شود. کتابی که با آن روبه‌رو هستیم، بهترین روش برنامه‌نویسی و کار با میکروکنترلرها را با زبانی ساده، آموزش می‌دهد. در ادامه‌ی کتاب مبانی میکروکنترلرهای PIC، با این مفهوم آشنا می‌شوید که سلاطین فناوری، میکروکنترلرهای مختلفی روانه‌ی بازار کرده‌اند. در این بین میکروکنترولر PIC با مدل 18452، جای خود را در صنایع ایرانی بیشتر باز کرده است. این میکروکنترلر، نویزپذیری بسیار کمتری دارد. به همین دلیل نیز مصطفی نوحی، کتاب را با رویکردِ برنامه‌نویسی و کار با این میکروکنترلر نگاشته است.

در کتاب مبانی میکروکنترلرهای PIC، نویسنده توضیح می‌دهد که میکروکنترلرهای PIC را شرکت معتبر میکروچیپ (Microchip)، می‌سازد. مهندسان برای کار با این میکروکنترلرها از زبان برنامه‌نویسی سی (C)، کمک می‌گیرند. در نتیجه در کنار مطالعه‌‌ی این کتاب، دانش نسبی در باب زبان سی برای کار با میکروکنترلرهای PIC لازم است. خوشبختانه نویسنده، اطلاعات کافی برای دستیابی به دانش برنامه‌نویسی با زبان سی را در کتاب فراهم آورده است. در ادامه درباره‌‌ی این اطلاعات بیشتر صحبت می‌کنیم. نویسنده‌ی کتاب، فصل‌های نخستین اثر را به مرور ساختار میکروکنترلرها اختصاص داده است. سپس به انواع حافظه‌ها اشاره می‌کند. در ادامه با ویژگی‌های میکروکنترلرهای خانواده‌ی PIC18FXX2 آشنا می‌شویم. در مرحله‌‌ی بعد پیکربندی میکروکنترلرها به مخاطب آموزش داده می‌شود. سومین فصل کتاب مبانی میکروکنترلرهای PIC به برنامه‌نویسی با زبان سی اختصاص دارد. بررسی ویژگی‌های این زبان، کامپایلرها، انواع داده‌ها در زبان سی و مقدار دادن به متغیرها، از دیگر مطالب این فصل به‌حساب می‌آید. توضیحات برنامه‌نویسی به زبان سی در این کتاب کاملاً واضح و قابل فهم است و کار مخاطب را برای کار با میکروکنترلرهای PIC راه می‌اندازد.

مطالب کتاب با شیوه‌ی برنامه‌ریزی این میکروکنترلرها، پورت‌ها، نمایشگرها و توابع GLCD ادامه پیدا می‌کند. پس از آشنایی با این مفاهیم، نوبت تمرین‌های عملی فرا می‌رسد. آموزش‌هایی برای ایجاد تایمر، کانتر و نحوه‌ی محاسبه‌ی زمان دلخواه در میکروکنترلرها، از دیگر مطالبی است که در کتاب مبانی میکروکنترلرهای PIC با آن‌ها آشنا می‌شوید. نویسنده در فصل پایانی، پروژه‌هایی را برای کسب اطمینان از انتقال مفاهیم کتاب به مخاطب، مطرح کرده است. انجام این پروژه‌ها، نه‌تنها دست مهندسان را برای کار با میکروکنترلرهای PIC باز می‌گذارد، بلکه کتاب را به منبع آموزشی پروژه‌محوری تبدیل کرده است. چنین رویکردی باعث می‌شود تا مخاطب پس از پایان مطالعه‌ی کتاب، با دستی پر، مشغول کار با میکروکنترلرهای PIC شود.

موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران، چاپ و انتشار این کتاب را بر عهده داشته است.

کتاب مبانی میکروکنترلرهای PIC مناسب چه کسانی است؟

با کتابی روبه‌رو هستیم که مطالعه‌ی آن برای تمامی افرادی که با میکروکنترلرهای PIC سروکار دارند، سودمند و آموزنده است.

در بخشی از کتاب مبانی میکروکنترلرهای PIC می‌خوانیم

نمایشگر LCD

این نمایشگر‌ها نیز بطور کلی دارای دو نوع کاراکتری و گرافیکی می‌باشند. از LCDهای کاراکتری برای نمایش کاراکتر مانند اعداد و حروف و از LCD گرافیکی برای نمایش تصاویر استفاده می‌شود.

LCDهای کاراکتری معمولا دارای 16 پایه می‌باشند. و بر اساس تعداد سطر و ستون معرفی می‌شوند مانند LCD کاراکتری 2*16 یعنی این LCD دارای 2 سطر و 16ستون می‌باشد. LCD کاراکتری 2*16 قابلیت نمایش 32 کاراکتر را در دو ردیف 16‌تایی دارا می‌باشد. یعنی در هر ردیف 16 کاراکتر را می‌تواند نمایش دهد. هر کاراکتر از ماتریس 5*10یا 5*8 و یا 5*7 پیکسلی تشکیل شده است. به‌طوری که برای نمایش یک کاراکتر خاص از بین این پیکسل‌ها بعضی روشن شده و بعضی خاموش باقی می‌مانند تا آن کاراکتر نمایش داده شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با ساختار میکروکنترلرها
فصل دوم: پیکره‌بندی میکروکنترلر
فصل سوم: الگوریتم و فلوچارت
فصل چهارم: برنامه‌نویسی به زبان C
فصل پنجم: کامپایلر Micro C pro for PIC
فصل ششم: پروگرام کردن میکروکنترلر
فصل هفتم: پورت‌ها
فصل هشتم: نمایشگرها
فصل نهم: صفحه کلید
فصل دهم: وقفه‌ها
فصل یازدهم: تایمر و کانتر
فصل دوازدهم: ماژول CCP
فصل سیزدهم: مبدل آنالوگ به دیجیتال ADC
فصل چهاردهم: رابط سریال USART
فصل پانزدهم: رابط سریال MSSp
فصل شانزدهم: ارتباط سریال یک سیمه One Wire
فصل هفدهم: رابط CAN
فصل هجدهم: سیستم عامل بلادرنگ (RTOS)
فصل نوزدهم: کتابخانه صدا
فصل بیستم: صفحه لمسی
فصل بیست و یکم: پروژه‌های پایانی
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی میکروکنترلرهای PIC
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات475
زبانفارسی
شابک978-600-1246-74-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مبانی میکروکنترلرهای PIC

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مبانی میکروکنترلرهای PIC

برای دریافت کتاب مبانی میکروکنترلرهای PIC و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.