معرفی و دانلود کتاب فن بیان و ارتباط مؤثر: با روشی نو و کاربردی برای فراگیران

عکس جلد کتاب فن بیان و ارتباط مؤثر: با روشی نو و کاربردی برای فراگیران
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فن بیان و ارتباط مؤثر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فن بیان و ارتباط مؤثر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فن بیان و ارتباط مؤثر: با روشی نو و کاربردی برای فراگیران

از هر فرد موفقی بپرسید به شما می‌گوید که اولین راه برای رسیدن به موفقیت لحن شماست و کتاب فن بیان و ارتباط مؤثر به این مبحث اساسی و مهم می‌پردازد. این کتاب تألیفی از سهراب فاضل و زهرا آقاجانی بیگی است و همان‌طورکه از عنوان آن برمی‌آید، دو نویسنده با فصل‌بندی‌ و مطالبی که ارائه داده‌اند، به‌طور جامع و کامل موارد لازم درمورد فن بیان را تشریح کرده‌اند. خواندن این کتاب برای هرشخصی می‌تواند مفید باشد.

درباره‌ی کتاب فن بیان و ارتباط مؤثر

مهم نیست شغل یا سبک زندگی‌تان چیست، فرقی ندارد یک سرمایه‌گذار هستید یا هنرمندی که می‌خواهد اثرش را به مخاطبان عرضه کند، پیش از هرچیز شما باید بیان درستی داشته باشید. با اینکه ممکن است در ابتدا ساده به‌نظر رسد، اما فن بیان یک تخصص است و برای کسب این مهارت به تمرینات زیادی نیاز دارید. فن بیان هنر اصلی هر شخص در زندگی است. در واقع، با فن بیان است که شما قادرید در طول روز و در موقعیت‌های گوناگون نظرات، باورها و دیدگاه‌های خود را بیان کنید. کیفیت قدرت بیان هر شخص تعیین‌کننده‌ی شخصیت و سبک زندگی وی است. قدرت بیان یک شخص با نوع فرهنگ و سطح و توانایی فرد در رویارویی‌ با موقعیت‌های اجتماعی ارتباط مستقیم دارد.

اما چگونه می‌توان به یک بیان درست و ارتباط مناسب با دیگران رسید؟ ممکن است تصور کنید که خودآگاهی نسبت به موقعیت و شخصیت خود و دیگران کافی‌ست، اما در اشتباه هستید. کتاب فن بیان و ارتباط مؤثر نوشته‌ی سهراب فاضل و زهرا آقاجانی بیگی به شما می‌گوید برای رسیدن به مهارت‌های فن بیان باید قواعد و اصول خاصی را بدانید. با وجود آنکه تابه‌امروز هزاران کتاب درمورد این مبحث به نگارش درآمده و کارشناسان مختلف دیدگاه‌های متنوعی نسبت به فن بیان و تأثیرات آن در ارائه داده‌اند، اما همگی در کلیت این علم اتفاق نظر دارند. اگر می‌خواهید از این کلیت بدانید، پس خواندن این کتاب را شروع کنید.

معرفی و دانلود کتاب فن بیان و ارتباط مؤثر

سهراب فاضل و زهرا آقاجانی بیگی در اولین فصل کتاب به تعاریف اولیه در زمینه‌ی مهارت‌های فن بیان می‌پردازند. دو نویسنده در فصل آغازین به مخاطبان می‌گویند که منظور از سخنوری چیست، چه ویژگی‌هایی دارد و اساساً تفاوت‌های سخنوری با یک گفتار محاوره در روزمره در چه نکاتی نهفته است. در این فصل، همچنین به اصول کلی و محوری در فن بیان اشاره می‌شود. در شرح این اصول و قواعد، دو نویسنده با نثری شفاف و روان برای مخاطب توضیح می‌دهند که چه زمان یک گفتار واجد کیفیت سخنوری می‌شود. در انتهای این فصل اشاره‌ای به انواع سخن می‌شود.

در فصل دوم، کتاب فن بیان و ارتباط مؤثر به شرح ویژگی‌های سخنوری در اسلام می‌پردازد و از این دریچه آن را بررسی می‌کند. در این راستا، سهراب فاضل و زهرا آقاجانی بیگی از اهمیت خطابه و موعظه در اسلام می‌گویند. همچنین، این واقعیت مهم که خطابه و موعظه هر دو شکلی از سخنوری هستند و تأثیر اصلی آن‌ها با رعایت قواعد فن بیان همراه است، در این فصل مورد بررسی قرار می‌گیرد. نویسندگان در ادامه‌ی بحث خود در این محدوده، به اهمیت بیان در قرآن می‌پردازند و ویژگی‌های سخنوری را در قرآن مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهند.

در کل می‌توان گفت جذابیت اصلی این کتاب در ساختار آن نهفته است؛ ساختاری که دو نویسنده ابتدا از اصول کلی در زمینه‌ی فن بیان و سخنوری می‌گویند و در ادامه رویکردی تحلیلی و موردی به محدوده‌های گوناگون زبان و کارکرد فن بیان ارائه می‌دهند. به همین روی، می‌توان گفت در سطحی که کتاب فن بیان و ارتباط مؤثر نوشته شده، با نثری مواجه هستیم که قادر است توأمان مخاطبان عام و کسانی که اندک تخصصی در این زمینه دارند را راضی نگه دارد. این کتاب اثری از سهراب فاضل و زهرا آقاجانی بیگی است و انتشارات دانشگاهی فرهمند آن را منتشر کرده است.

کتاب فن بیان و ارتباط مؤثر برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب برای تمامی افراد در حرفه‌ها و حوزه‌های گوناگون می‌تواند ثمربخش باشد. کتاب در فصل اول تعریفی کلی از فن بیان و سخنوری ارائه می‌دهد؛ بنابراین برای تمام گروه سنی و اشخاص می‌تواند جالب‌توجه باشد.

در بخشی از کتاب فن بیان و ارتباط مؤثر: با روشی نو و کاربردی برای فراگیران می‌خوانیم

چند پند برای سخنرانی
1. در جایی بایستید یا بنشینید که شنوندگان، شما را ببینند و صدایتان را بشنوند؛ مواظب باشید پشت تابلو یا نوشته یا دسته گلی که روی میز و تریبون سخنرانی گذاشته‌اند، قرار نگیرید.
2. در صورت امکان میکروفون را دست نگیرید و آن را در جای مناسبی ثابت نگه‌دارید تا با آسودگی خاطر، سخنرانی کنید.
3. می‌توانید یادداشت‌های سخنرانی را همراه خود داشته باشید، ولی آن‌ها را به‌گونه‌ای کنار میز یا تریبون سخنرانی خود بگذارید که در معرض دید مخاطبان قرار نگیرند.
4. اگر یکی از شخصیت‌ها یا بزرگان، به مجلس سخنرانی شما وارد شد و توجه شنوندگان را به سوی خود جلب کرد، مواظب باشید که اختیار جلسه‌ی سخنرانی را از دست ندهید و در صورت لزوم، احترام لازم را به ایشان بگذارید؛ مثلا می‌توانید از شنوندگان خود بخواهید که یک صلوات بفرستند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: تعاریف، اهداف، تاریخچه، اصول و انواع آن
فصل دوم: سخنوری در اسلام
فصل سوم: کاربرد، شرایط و مشکلات سخنوری
فصل چهارم: ارتباط موثر
فصل پنجم: ارتباط غیر کلامی
فصل ششم: تمرین‌ها، کاربرگ‌ها و سنجش سخنوری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فن بیان و ارتباط مؤثر: با روشی نو و کاربردی برای فراگیران
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات دانشگاهی فرهمند
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات161
زبانفارسی
شابک978-622-7315-63-9
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فن بیان و ارتباط مؤثر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فن بیان و ارتباط مؤثر

برای دریافت کتاب فن بیان و ارتباط مؤثر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.