معرفی و دانلود کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد سوم

عکس جلد کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد سوم
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد سوم

کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد سوم تألیف سید کوچک هاشمی‌زاده است که اطلاعات ارزشمندی درمورد این گویش ارائه می‌دهد. این کتاب از تحقیقات میدانی، تجربیات زیست شخصی، مصاحبه‌ها و تحقیقات آماری و تحلیلی به دست آمده است. می‌توان از این کتاب به‌عنوان یکی از آثار موفق و تحسین‌برانگیز در حوزه‌ی زبان‌شناسی ایران یاد کرد. گویش دشتی ویژگی‌های متمایزی دارد که آن را از دیگر گویش‌ها جدا می‌کند و مؤلف این کتاب سعی دارد این خصیصه‌ها را شرح دهد.

درباره‌ی کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد سوم

گویش دشتی ویژگی‌های خاصی دارد. یکی از آن‌ها شکل نوشتار و تلفظ کلمات در این گویش است. در گویش دشتی ما شاهد این نکته هستیم که حروف «ق» و «گ» به‌صورت «ک» خوانده و نوشته می‌شوند. به‌عنوان مثال اگر شخصی بخواهد با گویش دشتی حرف بزند، باید «قرمز» را «کرمز» بخواند. در واقع این یکی از صدها ویژگی‌ زبانی و بیانی گویش دشتی است که سید کوچک هاشمی‌زاده در کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد سوم به آن‌ها پرداخته است. باید گفت شرح و تحلیل ساختارهای زبانی و نوشتاری گویش دشتی ساده نیست و سید کوچک هاشمی‌زاده در این پروژه‌ی طولانی‌مدت خود که به چهار جلد کتاب ختم شده، کار سترگی انجام داده است.

یکی از مواردی که گویش دشتی را ویژه می‌کند به ماندگاری واژگانش مربوط می‌شود. در گویش دشتی و در میان کسانی که در مناطق تنگستان و بوشهر سکونت دارند، تعدادی از واژگان که استفاده می‌شوند به دوران زبان پهلوی ساسانیان بازمی‌گردد. همین امر باعث شده تا گویش دشتی یکی از مهم‌ترین و اصیل‌ترین گویش‌های زبان فارسی باشد که همچنان توسط مردمان برخی از مناطق به‌کار گرفته می‌شود. زنده بودن و گستره‌ی زبانی گویش دشتی نیز مورد مهمی‌ست که باعث شده در مطالعات فرهنگی و واژه‌شناسی از ارزش بالایی برخوردار باشد.

دستورات زبانی نیز در گویش دشتی نکات مهمی را شامل می‌شود. نکاتی که چه در تکلم و چه در نوشتار مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نکات اما پیش از این چندان مورد بررسی قرار نگرفته‌ یا معرفی نشده‌اند. کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد سوم به‌طور مفصل به این نکات مهم زبانی پرداخته و آن‌ها را تحلیل کرده است. در این کتاب با بایدها و نبایدهای گویش دشتی آشنا می‌شویم. مواردی که به ما کمک می‌کنند متوجه کلیت این گویش شویم و گستره‌ی دانش خود نسبت به آن را گسترش دهیم. سید کوچک هاشمی‌زاده تحقیقات متعدد خود را در این کتاب ارزشمند منتشر کرده و بار دیگر به ما یادآوری می‌کند که زبان فارسی و زیرشاخه‌های آن واجد چه ارزش‌های تاریخی و فرهنگی‌ای هستند. این کتاب توسط انتشارات نگاه آشنا منتشر شده است.

کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد سوم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کسانی که به گویش‌های زبان فارسی، تاریخ فرهنگی ایران و همچنین آن‌هایی که به حوزه‌ی زبان‌شناسی علاقه‌مندند پیشنهاد می‌شود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد سوم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نگاه آشنا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات680
زبانفارسی
شابک978-622-649777-0
موضوع کتابکتاب‌های زبان شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد سوم

برای دریافت کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.