معرفی و دانلود کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد اول

عکس جلد کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد اول
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد اول

کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد اول تألیف سید کوچک هاشمی‌زاده را می‌توان یکی از دستاوردهای ممتاز در حوزه‌ی زبان‌شناسی و معرفی واژگان بومی دانست. در واقع جلد اول این مجموعه گام نخست پژوهشگر ایرانی در راستای تحقق یک پروژه‌ی بلندمدت است که در ادامه و با چاپ چهار جلد توانسته به آن عینیت بخشد. این کتاب برای کسانی که می‌خواهند با گویش دشتی آشنا شوند و از واژگان محلی، روزمره و متمایز این گویش آگاهی یابند، یک منبع معتبر و عالی است.

درباره‌ی کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد اول

پس از مجموعه‌ای از برخوردها، رویدادها و همچنین دغدغه‌های شخصی بود که سید کوچک هاشمی‌زاده تصمیم گرفت یک کتاب اختصاصی در باب گویش دشتی منتشر کند. در واقع، او وقتی متوجه شد که این گویش از چه گستره‌ی زبانی‌ای برخوردار است و دایره‌ی واژگان آن چه مقیاسی را دربرمی‌گیرد، به این نتیجه رسید که باید به‌صورت جدی تحقیقات خود را آغاز کند. در جلد اول این مجموعه، با اثری مواجه هستیم که کوشش دارد یک کلیت از واژگان ضروری و کاربردی در گویش دشتی برای مخاطبان فراهم آورد. اما با پیش رفتن این پروژه جاه‌طلبی مؤلف نیز افزایش پیدا کرد.

ابتدا، کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد اول برای ما نمایه‌ای کلی از تاریخچه‌ی این گویش، گستره‌ی نفوذش در مناطق مختلف، دگرگونی‌های تاریخی و ابعاد فرهنگی آن ارائه می‌دهد و مباحث را کنکاش و بررسی می‌کند. پیش از هرچیز وقتی از یک گویش مشخص صحبت می‌شود، باید مناطق و محدوده‌ی جغرافیایی آن شرح داده شود. گویش دشتی از گویش فارسی نشئت می‌گیرد و اصالتی بومی دارد. این زبان بیش از همه در بخش‌های مختلفی از استان بوشهر رایج است. گویش دشتی همچون هر گویش دیگری، در طول تاریخ دچار دگرگونی‌هایی شده است و سید کوچک هاشمی‌زاده در این کتاب سعی دارد توأمان واژگان امروز و گذشته‌ی گویش دشتی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.

باید گفت دستاورد نویسنده در کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد اول تحسین‌برانگیز است. در واقع اصلی‌ترین موردی که باعث می‌شود این دستاورد را ارزشمند بدانیم، کیفیت تحقیقات مؤلف در حوزه‌ی زبان‌شناسی، شناخت واژگان و تسلط بر آن‌ها است که باید گفت کتاب پیش‌رو از این حیث مثال‌زدنی است. سید کوچک هاشمی‌زاده با انتشار این کتاب به زنده ماندن فرهنگ‌های بومی و گویش‌ها کمک کرده است و باعث شکل‌گیری آشنایی و شناخت بیشتر مخاطبان با گویش دشتی شده است.

کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد اول توسط انتشارات نگاه آشنا منتشر شده است.

کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید از گویش دشتی اطلاعات کسب کنید و به مطالعه‌ی یکی از پژوهش‌های ارزشمند در حوزه‌ی زبان‌شناسی ایران بپردازید، این کتاب برای شما مناسب است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مؤلف
چند نکته دستوری
نشانه‌ها و آوانویسی
فصل 1: دگرگونی واکه‌ها
فصل 2: دگرگونی هم‌خوان‌ها
فهرست منابع و مآخذ
فرهنگ واژگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد اول
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نگاه آشنا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات655
زبانفارسی
شابک978-622-6497-74-9
موضوع کتابکتاب‌های زبان شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد اول

برای دریافت کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.