معرفی و دانلود کتاب طراحی نقشه‌های صنعتی و مکانیکی به کمک کامپیوتر

برای دانلود قانونی کتاب طراحی نقشه‌های صنعتی و مکانیکی به کمک کامپیوتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی نقشه‌های صنعتی و مکانیکی به کمک کامپیوتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی نقشه‌های صنعتی و مکانیکی به کمک کامپیوتر

مهندسان امروز برای نشان دادن قطعات صنعتی روش‌های نوینی را در اختیار دارند. یکی از این روش‌ها طراحی نقشه به کمک کامپیوتر است که برخی از تکنیک‌های آن در کتاب طراحی نقشه‌های صنعتی و مکانیکی به کمک کامپیوتر بررسی شده است.

درباره‌ی کتاب طراحی نقشه‌های صنعتی و مکانیکی به کمک کامپیوتر

نقشه‌های صنعتی مثل زبان گفتار برای مهندسان است و نقشه‌کشی صنعتی ازجمله راه‌های پرکاربرد جهت بیان ایده‌ها و نظرات مهندسان ساختمانی و مکانیکی به‌شمار می‌رود. در فرآیند طراحی اشکال و قطعات صنعتی همواره ابزارهای متعددی مورد نیاز مهندسان است که با رشد و پیشرفت تکنولوژی این ابزارها نیز رو به افزایش است. تنوع نرم‌افزارها و تکنیک‌هایی که امروزه در حوزه‌ی فناوری دیجیتال دیده می‌شود، باعث شده که کاربران به‌دنبال تازه‌ترین نرم‌افزارها باشند تا نیاز آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان برطرف شود. کتاب طراحی نقشه‌های صنعتی و مکانیکی به کمک کامپیوتر نکاتی را درباره‌ی نقشه‌کشی و نقشه‌خوانی در برمی‌گیرد که مخاطب را با زیر و بم‌های کار یک طراح آشنا می‌کند.

کاربرد نرم‌افزارهای نقشه‌کشی در جهت بازنمایی اشکال و طرح‌های صنعتی وابسته به تکنیک‌های تازه‌ای است که در علم نوین فناوری دیجیتال وجود دارد. هر چه طراحان صنعتی به روش‌های جدید طراحی تسلط بیشتری داشته باشند، فرآیند طراحی ساده‌تر می‌شود. کتاب طراحی نقشه‌های صنعتی و مکانیکی به کمک کامپیوتر در تلاش است تا مخاطب را با روش‌های تازه‌ی نقشه‌کشی صنعتی آشنا کرده و روش‌های سنتی را به فراموشی بسپارد. این کتاب روش‌های طراحی به وسیله‌ی کامپیوتر را مورد ارزیابی قرار داده و برخی از مهم‌ترین نرم‌افزارهای طراحی و نقشه‌کشی را معرفی می‌کند.

کتاب طراحی نقشه‌های صنعتی و مکانیکی به کمک کامپیوتر شامل 21 فصل است و مراحل مختلف نقشه‌کشی صنعتی را به ترتیب آموزش می‌دهد. این کتاب در فصل اول به زبان گرافیکی اشاره کرده و معرفی جامعی را از انواع نقشه‌ها ارائه می‌کند. در فصل دوم این کتاب اصول نقشه‌کشی آموزش داده می‌شود. در این فصل تمامی مواردی که برای کار یک طراح لازم است معرفی شده و روش‌های کار با ابزارها مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین در این فصل نکات کلیدی مثل مقیاس‌ها، خطوط، برش، اندازه‌گیری و عبارات مخفف استاندارد، توضیح داده می‌شود.

در فصل سوم کتاب طراحی نقشه‌های صنعتی و مکانیکی به کمک کامپیوتر، تصاویر و روش‌های استفاده و ثبت تصاویر در مراحل مختلف نقشه‌کشی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. نویسندگان کتاب در این فصل مطالبی را همچون نحوه‌ی تصویر کردن، نحوه‌ی قرارگیری نماها مطابق دو الگوی رایج نقشه‌کشی و انتخاب نماها، به صورت کامل تشریح کرده و از مخاطب می‌خواهند با تمرین مستمر توانایی خود را در فراگیری بهتر موضوعات این بخش تقویت کند. نکات آموزش در فصل چهارم این کتاب درباره‌ی نماهای برشی است و برش کامل، نیم‌برش و برش‌های کمکی به عنوان سه حالت رایج در اجرای این بخش آموزش داده می‌شود.

فصل پنجم کتاب طراحی نقشه‌های صنعتی و مکانیکی به کمک کامپیوتر به توضیح اتصالات اختصاص دارد. در این فصل مطالب مفیدی درباره‌ی معرفی و روش‌های طراحی اتصالات مختلف در نقشه‌های صنعتی و تاسیسات دیده می‌شود. فصل ششم این کتاب مربوط به کلیدها، اتصالات اشپیل‌دار و اتصالات پین است. در فصل هفتم نیز معرفی اجزاء مختلف ادامه می‌یابد و گوپلینگ‌های شفت مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرند.

ادامه‌ی مباحث کلیدی در کتاب طراحی نقشه‌های صنعتی و مکانیکی به کمک کامپیوتر طی فصل‌های متعددی بازگو می‌شوند تا مخاطب بتواند روش‌های نوین نقشه‌کشی را آموخته و همچنین با آزمون و خطاهای موجود نیز آشنا شود. نویسندگان کتاب طراحی نقشه‌های صنعتی و مکانیکی به کمک کامپیوتر در ضمن آموزش مطالب مفید در جهت نقشه‌کشی صنعتی بر این نکته تاکید می‌کنند که طراحان امروز بیش از هر چیز به دنبال کشف راه‌های سریع در نقشه‌کشی هستند و هرگونه آزمون و تجربه برای آن‌ها مفید خواهد بود. از این رو طراحان باهوش در دنیای امروز باید به دنبال کسب تجربه بیشتر در چگونگی استفاده از بهترین و به‌روترین نرم‌افزارها باشند.

کتاب طراحی نقشه‌های صنعتی و مکانیکی به کمک کامپیوتر نوشته‌ی فردین نور محمدی، سیما نورمحمدی، میلاد حشمتی، کیوان حقانی، رومینا علی اکبری، محمد کریم نژاد و علیرضا عزیزی پور، توسط انتشارات دیباگران تهران منتشر شده است.

کتاب طراحی نقشه‌های صنعتی و مکانیکی به کمک کامپیوتر برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای مهندسان صنایع و طراحانی که به‌دنبال فراگیری روش‌های تخصصی نقشه‌کشی صنعتی هستند، مناسب است. همچنین دانشجویان رشته‌های معماری و عمران نیز می‌توانند از مطالب آموزش این کتاب بهره‌مند شوند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مقدمه مولف
فصل 1: مقدمه
فصل 2: اصول نقشه‌کشی
فصل 3: تصاویر ORTHOGRAPHIC
فصل 4: نماهای برشی
فصل 5: اتصالات (پیچ)
فصل 6:‌کلیدها، اشپیل‌ها و اتصالات پین
فصل 7: کوپلینگ‌های شفت
فصل 8: اتصالات لوله
فصل 9:‌ پولی‌ها
فصل 10:‌ اتصالات پرچی
فصل 11: اتصالات جوشی
فصل 12: یاتاقان‌ها
فصل 13: زنجیرها و چرخ‌‍دهنده‌ها
فصل 14: جیگ و فیکسچر
فصل 15:‌ ثبوت، تلرانس و انطباقات
فصل 16: زبری سطح
فصل 17:‌ مدلسازی در نرم‌افزار AUTOCAD
فصل 18: مدلسازی در نرم‌افزار SOLIDWORKS
فصل 19:‌ مدلسازی در نرم‌افزار INVENTOR
فصل 20: طراحی چرخ‌دنده به کمک کامپیوتر (مقدمه‌ای بر نرم‌افزار GEAR TRAX)
فصل 21: ضمائم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی نقشه‌های صنعتی و مکانیکی به کمک کامپیوتر
نویسنده، ، ، ، ، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات431
زبانفارسی
شابک978-622-218-383-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقشه کشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب طراحی نقشه‌های صنعتی و مکانیکی به کمک کامپیوتر

برای دریافت کتاب طراحی نقشه‌های صنعتی و مکانیکی به کمک کامپیوتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.