معرفی و دانلود کتاب صوتی کلیله و دمنه

عکس جلد کتاب صوتی کلیله و دمنه
قیمت:
۳۵۰۰۰۰ ۱۷۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کلیله و دمنه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کلیله و دمنه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کلیله و دمنه

کتاب صوتی کلیله و دمنه مجموعه‌ای از حکایات استعاری است که از دوران باستان به جا مانده و در قالب داستان‌های زندگی حیوانات گوناگون پندهای آموزنده و خردمندانه‌ای در حوزه‌های گوناگون زندگی انسانی ارائه می‌دهد. ابوالمعالی نصرالله منشی مترجم این اثر است و با نثری زیبا و درخشان این میراث ارزشمند را برای ما به جا گذاشته است.

درباره‌ی کتاب صوتی کلیله و دمنه

کتاب صوتی کلیله و دمنه (Kalila and Demna) دریچه‌ای به خرد اعصار گذشته می‌گشاید و ما را از عصاره‌ی حکمت باستانی بهره‌مند می‌کند. این اثر در زمره‌ی ماندگارترین آثار ادبی جهان به شمار می‌رود که با نثری درخشان و فصیح، داستان‌های دلپذیر و شنیدنیِ حاوی آموزه‌های اخلاقی حکیمانه را برای تعلیم و تربیت بشر ارائه می‌دهد.

به نقل از پژوهشگران ادب پارسی، سرمنشا کتاب کلیله و دمنه به چند کتاب از کشور هندوستان بازمی‌گردد که مهم‌ترینشان پنچاتنتره (Panchatantra) نام دارد و به زبان سانسکریت نگاشته شده است که افسانه‌هایی آموزنده از حیوانات را روایت می‌کند. برخی برزویه، طبیب نامدار، را مولف این اثر می‌دانند و می‌گویند آن را در زمان خسرو انوشیروان ساسانی به رشته‌ی تحریر درآورده است. در این رابطه گمان بسیار است، اما به طور یقین این اثر پس از اسلام به قلم ابن مقفع به عربی برگردانده شد که سنگ بنای ترجمه‌های دیگر به زبان‌های اسپانیایی، ترکی، آلمانی و... قرار گرفت و بعدها به کوشش ابوالمعالی نصرالله منشی (Abu'l-Ma'ali Nasrallah) از عربی به فارسی درآمد. ابوالمعالی نصرالله منشی در دربار غزنویان به خدمت مشغول بود. او در سال‌های 1143 تا 1146 میلادی اثر حاضر را از زبان عربی به فارسی ترجمه نموده و در پایان تقدیم محضر بهرام شاه غزنوی نمود. به همین علت این کتاب را کلیله و دمنه‌ی بهرامشاهی نیز می‌نامند. گفتنی است که ترجمه‌ی او کاملا به اصل اثر مقید نیست و در جای جای آن قدرت ادبی خود را به رخ کشیده تا نقشی فراتر از یک مترجم را ایفا کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی کلیله و دمنه

کتاب صوتی کلیله و دمنه پانزده باب دارد. هر باب حکایات جذاب حیواناتی از قبیل شیر، گاو، زاغ، بوف و... را نقل می‌کند که هر کدام استعاره از یک خصلت و رفتار انسانی هستند و در طی ماجرایی به یک نکته‌ی پندآموز می‌رسند. نام اثر برگرفته از نام دو شغال است که شخصیت‌های محوری آن به حساب می‌آیند و در اکثر باب‌ها حضور دارند. همانطور که گفتیم، داستان‌های اثر حاضر سرشار از استعاره‌های گوناگون است و موضوعات وسیعی از سیاست تا دوستی و همدلی را در برمی‌گیرد. هر کدام از حکایات با رویکردی ظریف و تیزبینانه توصیه‌هایی برای زندگی خردمندانه در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

با وجود اینکه کتاب صوتی کلیله و دمنه متعلق به دوران کهن است، اما حکمت‌های جاری در آن برای زندگی امروزین نیز کاربرد دارد. برای مثال باب شیر و گاو که یکی از مشهورترین باب‌های این مجموعه است، به اهمیت مذاکره و گفت و گو می‌پردازد و تاثیرات بسیاری از خود بر جای گذاشته است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی کلیله و دمنه

نسخه‌ی صوتی کتاب کلیله و دمنه به همت نشر صوتی نیستان و با صدای گرم و گیرای احسان چریکی در اختیار علاقه‌مندان نثر پارسی قرار گرفته است.

در نکوداشت کتاب کلیله و دمنه

  • کتاب کلیله و دمنه در زمره‌ی مهم‌ترین آثار ادبیات جهان است که برای بررسی آن باید به حوزه‌های تاریخ ترجمه‌ی ادبی تبادل فرهنگی و... ورود کرد. (سونیل شارما، استاد زبان فارسی در دانشگاه بوستون)
  • مهیج، بامزه، سرزنده و به‌روز. به همه توصیه می‌کنم این اثر را در نشست‌های مختلف بخوانند. (دوریس لسینگ، نویسنده‌ی مشهور انگلیسی)
  • کتابی پر از طنز و بشردوستی و خرد غیرسانتیمانتال و نثری قدرتمند است. (The Boston Globe)
  • اثری که تمامی علاقه‌مندان به شاهکارهای ادبیات جهان و حتی کسانی که به دنبال یک کتاب جذاب هستند، باید مطالعه کنند. (لیزا آلتر، نویسنده‌ی آمریکایی)

کتاب صوتی کلیله و دمنه برای چه کسانی مناسب است؟

در صورتی که ادبیات کلاسیک فارسی علاقه دارید یا از داستان‌های آموزنده با موضوع حیوانات لذت می‌برید، به این کتاب صوتی گوش بسپارید.

در بخشی از کتاب صوتی کلیله و دمنه می‌شنویم

چنین گوید برزویه، مقدم اطبای پارس، که پدر من از لشکریان بود و مادر من از خانه‌ی علمای دین زردشت بود و اول نعمتی که ایزد تعالی و تقدس بر من تازه گردانید، دوستی پدر و مادر بود و شفقت ایشان بر حال من، چنانکه از برادران و خواهران مستثنی شدم و به مزید تربیت و ترشح مخصوص گشت. و چون سال عمر به هفت رسید، مرا بر خواندن علم طب تحریز نمودند. و چندان که اندک وقوفی افتاد و فضیلت آن بشناختم، به رغبت صادق و حرص غالب در تعلم آن می‌کوشیدم تا بدان صنعت شهرتی یافتم و در معرض معالجت بیماران آمدم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی کتاب
32 دقیقه
دیباجه‌ی مترجم- قسمت اول
31 دقیقه
دیباجه‌ی مترجم- قسمت دوم
41 دقیقه
دیباجه‌ی مترجم- قسمت سوم
33 دقیقه
باب برزویه‌ی طبیب
35 دقیقه
باب شیر و گاو- قسمت اول
54 دقیقه
باب شیر و گاو- قسمت دوم
31 دقیقه
باب شیر و گاو- قسمت سوم
28 دقیقه
باب شیر و گاو- قسمت چهارم
29 دقیقه
باب بازجست کار دمنه- قسمت اول
32 دقیقه
باب بازجست کار دمنه- قسمت دوم
71 دقیقه
باب دوستی کبوتر و زاغ و موش و باخه و آهو
44 دقیقه
باب بوف و زاغ- قسمت اول
52 دقیقه
باب بوف و زاغ- قسمت دوم
40 دقیقه
باب بوزینه و باخه
13 دقیقه
باب زاهد و راسو
28 دقیقه
باب گربه و موش
37 دقیقه
باب پادشاه و فنزه
38 دقیقه
باب شیر و شغال- قسمت اول
22 دقیقه
باب شیر و شغال- قسمت دوم
12 دقیقه
باب تیرانداز و ماده‌شیر
13 دقیقه
باب زاهد و مهمان او
48 دقیقه
باب پادشاه و برهمنان- قسمت اول
38 دقیقه
باب پادشاه و برهمنان- قسمت دوم
18 دقیقه
باب زرگر و سیاح
20 دقیقه
باب شاهزاده و یاران او
9 دقیقه
خاتمه‌ی مترجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کلیله و دمنه
نویسنده
راویاحسان چریکی
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های ادبیات پارسی
قیمت نسخه صوتی
۳۵۰۰۰۰ ۱۷۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کلیله و دمنه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کلیله و دمنه

برای دریافت کتاب صوتی کلیله و دمنه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.