معرفی و دانلود کتاب صوتی چگونه غرب خدا را واقعا از دست داد؟: نظریه‌ای جدید درباره‌ی سکولاریزاسیون

عکس جلد کتاب صوتی چگونه غرب خدا را واقعا از دست داد؟: نظریه‌ای جدید درباره‌ی سکولاریزاسیون
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چگونه غرب خدا را واقعا از دست داد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چگونه غرب خدا را واقعا از دست داد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چگونه غرب خدا را واقعا از دست داد؟: نظریه‌ای جدید درباره‌ی سکولاریزاسیون

کتاب صوتی چگونه غرب خدا را واقعا از دست داد؟ اثری از مری ایبرشتات است که روند سکولار شدن جامعه‌ی غربی و افول ارزش‌های خانوادگی را در آن را بررسی می‌کند و این ایده را به بحث و بررسی می‌گذارد که آیا مشکلاتی که امروزه جوامع اروپایی و آمریکایی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند در نتیجه‌ی همین بی‌خدا شدن است یا خیر.

درباره‌ی کتاب صوتی چگونه غرب خدا را واقعا از دست داد؟

سکولاریسم، جدایی دین از سیاست، ناخداباوری، طبیعت‌گرایی و یا هر نام دیگری که بر روی آن بگذاریم، جنبشی بود که اولین بار از دوره‌ی روشنگری در اروپا سربرآورد و باعث تغییرات اساسی در وضعیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جوامع مختلف شد. جالب است بدانید که ایده‌ی سکولاریسم قدمتی دیرینه دارد و در ابتدا اصلاً برای نقد و تقابل با سیاست‌های دینی و به‌طور واضح‌تر کلیسا و مسیحیت مطرح نشده بود، بلکه به‌طور مستقل یک شیوه‌ی فکری بود که پیامدهای اتفاقات زندگی را محدود به همین جهان مادی و نه فراتر از آن، می‌دانست.

بروز پدیده‌ی سکولاریسم در جوامع غربی موضوعی است که سال‌ها به بحث داغی میان منتقدان بدل شده. مری ایبرشتات (Mary Eberstadt) که یک منتقد اجتماعی سرشناس است، در کتاب صوتی چگونه غرب خدا را واقعا از دست داد؟ (How the West Really Lost God: A New Theory of Secularization) این موضوع را با چاشنی افول خانواده و ارزش‌های بنیادی آن مورد بررسی قرار داده.

معرفی و دانلود کتاب صوتی چگونه غرب خدا را واقعا از دست داد؟

تفکر عمومی در تمام این سال‌ها، افول ارزش‌های دینی را مسبب از بین رفتن بنیان خانواده به شکل سنتی‌اش می‌دانست. اما مری ایبرشتات در این کتاب، این ایده را به صورت وارونه بررسی کرده تا نشان دهد که بی‌ارزش شدن ارزش‌های خانوادگی عاملی بوده که افت ارزش‌های دینی را به دنبال داشته. در نهایت نویسنده به فرضیه‌ی نه چندان نامتعارفی میان طرفداران باورهای مذهبی پرداخته که مشکلات امروزه‌ی جوامع غربی را، حاصل همین جدایی دین و ارزش‌های خانوادگی از سیاست و روزمره‌ی مردم می‌داند.

کتاب صوتی چگونه غرب خدا را واقعا از دست داد؟ با تلاش محمد معماریان به فارسی ترجمه شده و گویندگی آن نیز به عهده‌ی علی عبدل‌پور اصل بوده است. نشر صوتی سماوا و انتشارات ترجمان علوم انسانی، ناشران این اثر هستند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی چگونه غرب خدا را واقعا از دست داد؟

  • پرتره‌ای کاملاً درخشان و تازه از ارتباط متقابل ایمان و خانواده، همراه با تحلیلی از چرایی و چگونگی سکولاریزاسیون، که همگی با درخشش و همدلی نوشته شده است. نویسنده‌ی این کتاب یک تحلیلگر برتر اجتماعی است. (George Weigel)
  • بدون مطالعه‌ی کتاب جدید مری ابرشتات، چگونه غرب خدا را واقعاً از دست داد؟، نمی‌توانید مشکلات فلسفی واقعی غرب را که در 40 سال گذشته در حال افزایش بوده، درک کنید. (Jonathan V. Last)
  • کتاب چگونه غرب خدا را واقعاً از دست داد؟ یک ارائه‌ی واضح و قانع‌کننده از رابطه‌ی بین ایمان و خانواده است. این فراخوانی برای اقدام نیست. اما نیازی هم ندارد که این‌طور باشد. کلیسا قبلاً به مسیحیان گفته است که چه کاری انجام دهند. این کتاب فقط هرگونه شک و تردید درمورد لزوم انجام آن را برطرف می کند. (Emily Stimpson)
  • هر رهبر مسیحی که علاقه‌مند به تعامل با فرهنگ امروزی است باید این کتاب را روی میز خود داشته باشد. دیدگاه‌های تحقیقاتی و تاریخی مری ابرشتات شگفت‌انگیز است، و من مطمئن هستم که او اطلاعات بسیار جدیدی را در اختیارتان قرار می‌دهد که به شما کمک می‌کند فرهنگ غیرمذهبی امروز را به‌طور مؤثرتری بشناسید. (Phil Cooke)
  • کتاب کوتاه و با ظرافت ابرشتات مکرراً نشان می‌دهد که خانواده‌های قوی به زنده نگه داشتن اعمال مذهبی کمک می‌کنند. (The Economist)
  • مری ابرشتات در کتاب جدید و عمیقاً روشنگر خود، توضیح می‌دهد که یک علت اساسی‌تر زیربنای فقدان فرهنگی دین است، علتی که تمام تحقیقات قبلی آن را با تأثیر دیگری اشتباه گرفته‌اند. (Washington Times)

کتاب صوتی چگونه غرب خدا را واقعا از دست داد؟ برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به فلسفه و جامعه‌شناسی غرب، از مخاطبان اصلی این کتاب خواهند بود.

در بخشی از کتاب صوتی چگونه غرب خدا را واقعا از دست داد؟: نظریه‌ای جدید درباره‌ی سکولاریزاسیون می‌شنویم

اگر استدلال این کتاب صحیح باشد، یعنی اگر موفقیت مسیحیت در غرب تا حد زیادی مدیون خانواده‌ی طبیعی باشد و بالعکس، آنگاه گویا در ابتدا می‌توان فقط یک تعبیر از فشارسنج ایام معاصر داشت، آن هم اینکه پیش‌بینی افول بیشتر هر دو نهاد، خانواده و ایمان، عملاً جای انکار ندارد.

بالاخره مهم نیست کدام متغیر نیابتی را برای سلامت کلی خانواده‌ی غربی استفاده کنید. تقریباً همه‌ی آن متغیرها سیر نزولی دارند، و برخی هم گویا دچار سقوط آزادند. در کل در ملت‌های توسعه‌یافته درصد خانواده‌های متأهل دست‌نخورده‌ی بچه‌دار روزبه‌روز کمتر می‌شود. تعداد کمتری از مردم بچه‌دار می‌شوند؛ تعداد آن‌هایی که بچه دارند و می‌توانند خانه‌ای دست‌نخورده را با دو والد برای رشدشان حفظ کنند کمتر می‌شود. و جایگزین‌های نهادی برای خانواده، از مهدکودک در آغاز زندگی تا خانه‌ی سالمندان در انتهایش، ضرب‌آهنگ خانوادگی تولد و وابستگی و مرگ را به‌طرز بی‌سابقه‌ای متوقف و مختل کرده‌اند.

این موارد و شاخص‌های دیگر را که کنار هم بگذاریم حاکی از آن‌اند که خانواده، هم به‌عنوان یک نهاد شاداب و هم به‌عنوان یک هنجار اجتماعی، با کشمکش بی‌حاصلی مثل سیزیف روبه‌روست؛ و تکرار کنیم، خانواده که برود کلیسا هم می‌رود. ولی حتی این صورت‌بندی نیز حق مطلب را برای چشم‌انداز جمعیت‌شناختی عجیب‌وغریبی که در آینده‌ی نزدیک برای غرب رُخ می‌دهد ادا نمی‌کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
58 دقیقه
مقدمه
3 دقیقه
سخن ناشر
6 دقیقه
تقدیر و تشکر
87 دقیقه
یک: آیا اصلاً سکولاریزاسیون وجود دارد؟
77 دقیقه
دو: روایت متعارف درباره‌ی اینکه غرب چطور خدا را از دست داد
40 دقیقه
سه: شواهد اقتضائی در دفاع از «عامل خانواده»، قسمت اول
54 دقیقه
چهار: شواهد اقتضائی در دفاع از «عامل خانواده»، قسمت دوم
34 دقیقه
پنج: شواهد اقتضائی در دفاع از «عامل خانواده»، قسمت سوم
42 دقیقه
شش: خودکشی مساعدتی دین
37 دقیقه
هفت: کنارهم‌گذاشتن تمام قطعه‌ها
27 دقیقه
هشت: آینده‌ی ایمان و خانواده
34 دقیقه
نه: آینده‌ی مسیحیت و خانواده
48 دقیقه
نتیجه‌گیری: همه‌ی این‌ها چرا مهم‌اند؟
15 دقیقه
ختم کلام

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چگونه غرب خدا را واقعا از دست داد؟: نظریه‌ای جدید درباره‌ی سکولاریزاسیون
نویسنده
مترجممحمد معماریان
راویعلی عبدل پور اصل
ناشر چاپیانتشارات ترجمان علوم انسانی
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۲۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چگونه غرب خدا را واقعا از دست داد؟

برای دریافت کتاب صوتی چگونه غرب خدا را واقعا از دست داد؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.