معرفی و دانلود کتاب صوتی موسی‌ترین به طور

عکس جلد کتاب صوتی موسی‌ترین به طور
قیمت:
۱۵۰۰۰۰ ۷۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی موسی‌ترین به طور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی موسی‌ترین به طور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی موسی‌ترین به طور

کتاب صوتی موسی‌ترین به طور نوشته‌ی سید علی شجاعی، به ماجراهای تاریخی و مذهبی شهادت امام صادق (ع) می‌پردازد. دورانی که شش تن از مأموران خلیفه‌ی عباسی، مأمور می‌شوند تا اخبار طرفداران این حضرت و مخالفان حکومت را به خلیفه برسانند. داستان از طریق این شش تن آغاز می‌شود که خود را شش چشم می‌نامند؛ شش چشمی که راوی رازهای مگوی حکومت عباسی هستند.

درباره‌ی کتاب صوتی موسی‌ترین به طور

فصل اول کتاب صوتی موسی‌ترین به طور نوشته‌ی سید علی شجاعی که آن را با روایت بسیار دقیق احسان چریکی می‌شنوید با یزید بن رباح آغاز می‌شود. او یکی از شش چشم است که رازهای پنهان 35 سال از حکومت عباسیان را می‌داند. او درباره‌ی خلیفه و مردم شهر می‌گوید و تأکید می‌کند که دلش هوای مدینه را ندارد؛ بلکه می‌خواهد در بغداد باشد.

ماجرا از این قرار است که یزید بن رباح که در مسجد و بازار مدینه می‌گردد و با افراد زیادی در ارتباط است یکی از شش جاسوس اصلی خلفای عباسی است. این شش نفر به چند خلیفه خدمت می‌کنند اما هیچ‌کس از این ماجرا خبر ندارد. آن‌ها انسان‌هایی هستند که خود را به‌شدت مذهبی نشان می‌دهند و همیشه مشغول عبادت در مساجد هستند.

یزید بن رباح در رمان صوتی موسی‌ترین به طور نوشته‌ی سید علی شجاعی می‌گوید مردم مدینه به چند فرقه تقسیم شده و در چند دستگی غرق شده‌اند. مثلاً یکی از فرقه‌های اصلی، اسماعیلیه است که طرفداران این فرقه، پیرو فرزند جعفر بن محمد هستند. نویسنده قصد دارد روی این موضوع پافشاری کند که مردم مدینه با یکدیگر از نظر مذهبی متحد نیستند و دچار انشقاق هستند.

در جایی از داستان، پیرمردی وارد می‌شود که از پیروان امام صادق (ع) است اما از اینکه دیگران، دل در گرو افرادی دیگر و غیر موجه دارند بسیار ناراحت است. تعداد زیادی از مردم مدعی امامت اسماعیل هستند و از هدایتگری این فرد می‌گویند. آن‌ها افرادی مذهبی هستند اما دنبال مولا امام جعفر صادق (ع) نرفته‌اند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی موسی‌ترین به طور

فصل دوم کتاب صوتی موسی‌ترین به طور با روایت اشعث بن سیار پیش می‌رود. او هم یکی از شش چشم جاسوس است. او درباره‌ی قصر و خلیفه و جاسوسان دیگر خلیفه می‌گوید: «یزید، امین پدرم بود و نه من.» خلیفه که شراب نوشیده و مست شده است، به این جاسوس می‌گوید که خلیفه‌ی فقید با یکی از این جاسوسان به‌مدت 10 سال همکاری کرده است اما حالا بیعت جدیدی لازم است.

اشعث بن سیار تأکید می‌کند که بیشتر وقت خلیقه، معطوف به سرکوب شورشیان و مدعیان قدرت می‌شود. خلیفه دشمنان بسیاری دارد و باید با آن‌ها مقابله کند. او درباره‌ی جاسوسی 10 ساله‌ی یزید در مدینه هم می‌گوید. گویا او معروف‌ترین جاسوس دربار است، به‌ویژه اینکه بیشتر مردم مدینه، طرفدار مهدی هستند و گروه‌های مختلفی دیگری هم در این شهر مهم زندگی می‌کنند.

او می‌خواهد نامه‌ای به امیرش، مهدی عباسی درباره‌ی یزید بن رباح بنویسد. مخصوصاً اینکه حالا شش ماه است که در مدینه مانده و تازه توانسته خودش را به ابو ابراهیم نزدیک کند. این فرد، کسی است که اصول فقه را به دیگران آموزش می‌دهد و شاگردانی مثلاً از مصر دارد. اشعث بن سیار کارش این است که در مسجد به دیگران نزدیک شود و از آن‌ها اطلاعات بگیرد.

فصل بعدی کتاب صوتی موسی‌ترین به طور نوشته‌ی سید علی شجاعی، از طرف فردی به نام زیاد یمانی روایت می‌شود. البته توجه داشته باشید که ساختار زبانی این رمان تاریخی و مذهبی، بسیار سنگین و شاعرانه است و شاید شما را گیج کند، خاصه اینکه کلمات و اصلاحات عربی و دینی، به‌وفور در این اثر استفاده شده است. زیاد یمانی می‌گوید چند صباحی است که در مدینه زندگی می‌کند و چند وقت یک بار، اخبار این شهر را با پیک، روانه‌ی بغداد، پایتخت خلافت عباسی می‌کند.

او می‌گوید که هادی عباسی چون جوان است خیلی چیزها را نمی‌داند؛ پس مردم، آماده‌ی قیام شده‌ و نارضایتی به حدی رسیده که اوضاع خطرناک شده است. زیاد یمانی، مانند جاسوسان امروزی است؛ زیرا می‌تواند به‌خوبی وضعیت‌ اجتماعی را بررسی کند و شخصیت‌های سیاسی و مهم را هم تحلیل روانشناختی. او دلش از وضعیت پیش آمده شور می‌زند.

فصل چهارم رمان تاریخی موسی‌ترین به طور نوشته‌ی سید علی شجاعی، مربوط به شخصیت ابوبکر بن ابی‌العوجاء می‌شود. او حکایت خود را با گردن زدن یکی از حاکمان شروع می‌کند و می‌گوید: وقتی به تخت سلطنت می‌رسید، نابیناترین فرد ممکن می‌شوید. ابوبکر بن ابی‌العوجاء به شخصیتی به نام هادی می‌پردازد و ماجرای او را بیان می‌کند.

ابوبکر بن ابی‌العوجاء تأکید می‌کند که قرار است فردی به نام هارون به قدرت برسد و جای هادی را بگیرد. البته می‌گویند که هادی را مانویان کشته‌اند اما ابوبکر می‌گوید من شیر سیاست خورده‌ام و مطمئنم که قضیه اینگونه نیست. ابوبکر خودش را به‌عنوان چشم هارون بر ابو ابراهیم معرفی می‌کند. در اینجا ما متوجه می‌شویم که ابو ابراهیم نیز سه جاسوس برای خودش دارد؛ پس همه می‌خواهند خائن و خادم را بشناسند.

شما می‌توانید ادامه‌ی این ماجرای تاریخی را گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. لازم به ذکر است که گویندگی کتاب موسی‌ترین به طور نوشته‌ی سید علی شجاعی را احسان چریکی بر عهده داشته است. کتاب مذکور از سوی انتشارت نیستان منتشر شده است.

کتاب صوتی موسی‌ترین به طور برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب مناسب افرادی است که به رمان‌های تاریخی و اسلامی علاقه دارند. اگر می‌خواهید ماجرای شهادت امام صادق (ع) را با داستانی متفاوت بشنوید حتماً به سراغ این کتاب بروید.

در بخشی از کتاب صوتی موسی‌ترین به طور می‌شنویم

من، یزید بن رباح

دو مادیان جوان هلاک کردم و روز و شبی چشم بر هم نگذاشتم و جز به تاخت بغداد تا مدینه را نیامدم مگر میان مسجد باشم به وقت خواندن وصیت جعفر بن محمد؛ که من هم میان مسجد و میانه جماعت، که عبدالله بن جعفر ماتم زده برمی‌خیزد و مکتوبی می‌گشاید و آرام می‌خواند:

بسم الله و الحمد لله پدرم که شبی از رحلتش نرفته ما را این وصیت گذاشت و وصی خویش به این رقعه نوشتمان. منصور عباسی و محمد بن سلیمان و برادرم موسی و مادرش حمیده و من.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
عنوان
3 دقیقه
ما شش تن
50 دقیقه
من، یزید بن رباح
40 دقیقه
من، اشعث بن سیار
36 دقیقه
من، زیاد یمانی
40 دقیقه
من، ابوبکر بن ابی‌العوجاء
40 دقیقه
من، ابوبکر بن ابی‌العوجاء - قسمت دوم
52 دقیقه
من، مروان بن جریر
31 دقیقه
من، عمر بن مغیره رواسی
34 دقیقه
من، عمر بن مغیره رواسی - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی موسی‌ترین به طور
نویسنده
راویاحسان چریکی
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۱۵۰۰۰۰ ۷۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی موسی‌ترین به طور

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی موسی‌ترین به طور

برای دریافت کتاب صوتی موسی‌ترین به طور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.