معرفی و دانلود کتاب صوتی عشق زن خوب: پنج داستان بلند

عکس جلد کتاب صوتی عشق زن خوب: پنج داستان بلند
قیمت:
۷۸۰۰۰ ۵۴,۶۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عشق زن خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عشق زن خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی عشق زن خوب: پنج داستان بلند

آلیس مونرو، برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات و استاد چیره دست داستان‌های کوتاه، در کتاب صوتی عشق زن خوب از زندگی زن‌هایی معمولی می‌گوید که پا را از هنجارها فراتر می‌گذارند و هر کدام به گونه‌ای با عواطف و افکار خود دست و پنجه نرم می‌کنند. این کتاب متشکل از پنج داستان بلند است که جوایز بسیاری از جمله جایزه‌ی حلقه‌ی ادبی ملی منتقدان و جایزه‌ی گیلر را از آن خود نموده.

درباره ی کتاب صوتی عشق زن خوب

اثری که پیش رو دارید، کتاب صوتی عشق زن خوب (The Love of a Good Woman) یک مجموعه داستان از آلیس مونرو (Alice Munro) نویسنده‌ی پرآوازه‌ی کانادایی است. این مجموعه حاوی پنج داستان بلند است که با نثری زیبا و آمیخته به طنز، درون‌مایه‌های اصلی دیگر آثار مونرو از جمله عشق، خیانت و زندگی عادی را پر و بال می‌دهد. او در این داستان‌ها نیز از خلال زندگی روزمره به موشکافی شخصیت‌ها می‌پردازد و با دیدی روانشناسانه به درون آن‌ها و لایه‌های عمیق خاطرات و گذشته‌شان رسوخ می‌کند. مونرو در توصیف و فضاسازی چیره دست است و با وجود اینکه داستان‌هایش معمولا ضرباهنگی آرام دارند، اما رخدادهای فرعی و عواطف شخصیت‌ها را با چنان مهارتی روایت می‌کند که پیوندی عمیق میان مخاطب و شخصیت‌ها برقرار می‌شود.

کتاب صوتی عشق زن خوب به زندگی زنانی می‌پردازد که هنجارها و محدودیت‌ها را می‌شکنند و در تخیل و عمل پا را فراتر از مرزها می‌گذارند. نویسنده به خوبی تناقض‌های وجودی آن‌ها را به تصویر می‌کشد و عواطفشان را شرح می‌دهد. داستان اول «خواب مادرم» درباره‌ی مادری است که نوزادش را یک روز در خیابان رها کرده. همه چیز از زاویه دید اول شخص و از زبان همان بچه روایت می‌شود، اما گویی او به درون مادرش رسوخ کرده و از تمامی اضطراب‌ها و هراس‌هایی که مادر به خاطر رها کردنش در دل احساس می‌کند، خبر دارد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی عشق زن خوب

داستان دوم «جزیره‌ی کورتس» به ونکوور می‌رود و زندگی یک زن را از زبان خود او بازگو می‌کند. این زن با همسرش، چس، در یک زیرزمین اجاره‌ای ساکن است و او را «عروس کوچولو» می‌نامند. سومین داستان «عشق زن خوب» عنوان مجموعه را دارد و قصه‌ی یک پرستار را روایت می‌کند که کاملا اتفاقی توسط یکی از بیمارهایش در جریان یک راز قرار می‌گیرد و این مسئله که راز را با شخصی که به او ارتباط دارد، در میان بگذارد یا نه، ذهن او را به خود مشغول داشته است.

داستان «در پس صحنه» نیز زندگی فیونا را بیان می‌کند که به همراه پدر و مادرش در یک خانه‌ی بزرگ ساکن است. مادرش زنی چپ‌گرا و قدرتمند اهل ایسلند است و پدرش متخصص قلب. فیونا که شخصیتی ملیح و عجیب دارد، در یک صبح سرد از مرد مورد علاقه‌اش گرنت خواستگاری می‌کند و به این ترتیب قصه‌ی زندگی او را در ادامه می‌خوانیم. در نهایت آخرین داستان کتاب صوتی عشق زن خوب، به نام «از جنبه‌ی...»، از زاویه دید دانای کل بیان می‌شود و ماجرای سفر یک دختر را در کشور انگلستان بازگو می‌کند. او در یک مهمانسرا خدمتکار است و ازآنجاکه کارش جسم و ذهن او را به خود مشغول می‌دارد، به آن علاقه‌مند است. دختر ظاهرش را تغییر داده و با نام مستعار فلور زندگی می‌کند. به وضوح از یک ماجرا فرار می‌کند که گویا به یک عکس در روزنامه ارتباط دارد؛ عکسی از خود او به همراه سه بچه که توسط یک مرد عکاسی شده است. او صبح یک روز یکشنبه برای چندمین بار سوار اتوبوس و راهی یک سفر می‌شود.

نسخه‌ی اصلی کتاب صوتی عشق زن خوب متشکل از هشت داستان کوتاه است که در سال 1998 به انتشار رسیده. نسخه‌ی حاضر را شقایق قندهاری به فارسی برگردانده و نشر قطره روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است. نشر صوتی واوخوان نیز نسخه‌ی صوتی آن را با صدای مرجان منتظری در اختیار شما قرار داده است.

جوایز و افتخارات کتاب عشق زن خوب

  • برنده‌ی جایزه‌ی گیلر؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی من بوکر؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی حلقه‌ی ادبی منتقدان ملی برای بهترین رمان در سال 1998؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی تریلیوم در سال 1999؛
  • نامزد جایزه‌ی راجرز رایترز برای بهترین رمان در سال 1998؛
  • در فهرست کتاب‌های منتخب کانادا ریدز در سال 2004.

نکوداشت‌های کتاب عشق زن خوب

  • مطالعه‌ی داستان‌های آلیس مونرو مثل قدم زدن در دل جنگل در یک ظهر داغ تابستانی است؛ پر از جزئیات برجسته و سایه و روشن‌های متحرکی که موجودات نادیده را نمایان می‌کنند، اما مسیر مشخص است و به مناظر شگفت و بدیع ختم می‌شود. اینکه مجموعه داستانی چنین غنی و ارزشمند خیلی زود پس از اثر پیشین او به انتشار رسیده است، سرزندگی و ذوق او را نشان می‌هد و احترام برانگیز است. (بوک لیست)
  • آلیس مونرو بدون شک استاد است. همانند تمام نویسنده‌های بزرگ به آگاهی ما می‌افزاید. تخیل او بی‌پرواست و تصور مجموعه داستانی بهتر از اثر حاضر امکان ندارد. (واشنگتن پست)
  • داستان‌های آلیس مونرو پر از شکوه فضاسازی و جزئیات هستند و همانند فیلم‌های خانوادگیِ باکیفیت، لحظاتی آشنا و عمیقا روشنگر از گذشته نشان می‌دهند. این داستان‌های دلپذیر را به شدت توصیه می‌کنیم. (اسکول لایبرری ژورنال)
  • محشر و گیرا! حس عاطفی مونرو به شخصیت‌های داستان‌هایش به خلوص چخوف است. (نیویورک تایمز)
  • این مجموعه داستان درخشان، معجزه‌ی همیشگی آلیس مونرو را به یاد ما می‌آورد. (فرانسین پروز، نویسنده‌ی آمریکایی)

کتاب صوتی عشق زن خوب برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات داستانی به ویژه داستان‌های کوتاه با محوریت زندگی زنان علاقه دارید، به این کتاب گوش بدهید.

در بخشی از کتاب صوتی عشق زن خوب: پنج داستان بلند می‌شنویم

این سپیدی، سپیدی برف زیر آسمان صاف پیش از سحرگاه، و همه چیز کاملا آرام بود. مثل‌ «ای شهر کوچک بیت اللحم»، فقط آنکه ستاره‌ها خاموش شده بودند. با این حال انگار چیزی سر جایش نبود. در این منظره اشتباهی به چشم می‌خورد. همه‌ی درختان، بوته‌ها و گیاهان مانند نیمه‌ی تابستان کاملا به بار نشسته بودند. چمنزاری که از زیر برف‌ها دیده می‌شد، در قسمت‌هایی که از بارش برف در امان مانده بود، سبز و تازه بود. برف یک‌شبه جای زیبایی‌های تابستان را گرفت. تغییر فصلی که نه قابل توضیح بود و نه قابل پیش بینی. بعلاوه همه رفته بودند. گرچه به فکرش نمی‌رسید که همه کی هستند. به هر حال مادرم در آن خانه‌ی بزرگ، میان درخت و باغ، تک و تنها بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
معرفی کتاب و خواب مادرم- قسمت اول
25 دقیقه
خواب مادرم- قسمت دوم
21 دقیقه
خواب مادرم- قسمت سوم
34 دقیقه
خواب مادرم- قسمت چهارم
34 دقیقه
خواب مادرم- قسمت پنجم
22 دقیقه
جزیره‌ی کورتس- قسمت اول
21 دقیقه
جزیره‌ی کورتس- قسمت دوم
34 دقیقه
جزیره‌ی کورتس- قسمت سوم
30 دقیقه
عشق زن خوب- قسمت اول
22 دقیقه
عشق زن خوب- قسمت دوم
23 دقیقه
عشق زن خوب- قسمت سوم
21 دقیقه
عشق زن خوب- قسمت چهارم
23 دقیقه
عشق زن خوب- قسمت پنجم
25 دقیقه
عشق زن خوب- قسمت ششم
14 دقیقه
عشق زن خوب- قسمت هفتم
23 دقیقه
عشق زن خوب- قسمت هشتم
16 دقیقه
عشق زن خوب- قسمت نهم
23 دقیقه
در پس صحنه- قسمت اول
23 دقیقه
در پس صحنه- قسمت دوم
23 دقیقه
در پس صحنه- قسمت سوم
18 دقیقه
در پس صحنه- قسمت چهارم
19 دقیقه
از جنبه‌ی...- قسمت اول
21 دقیقه
از جنبه‌ی...- قسمت دوم
19 دقیقه
از جنبه‌ی...- قسمت سوم
20 دقیقه
از جنبه‌ی...- قسمت چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی عشق زن خوب: پنج داستان بلند
نویسنده
مترجمشقایق قندهاری
راویمرجان منتظری
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۷۸۰۰۰ ۵۴,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی عشق زن خوب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی عشق زن خوب

برای دریافت کتاب صوتی عشق زن خوب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.