معرفی و دانلود کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی

عکس جلد کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی
قیمت:
۶۳۰۰۰ ۴۴,۱۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی

کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی نوشته‌ی بتسی دو تیری به وابستگی سالم و ناسالم کودک به والد می‌پردازد. این کتاب به پرسش‌های کلیدی پیش‌رو می‌پردازد: دلبستگی دقیقاً چیست؟ مشکلات دلبستگی چیست؟ و چگونه بر کودکان تأثیر می‌گذارد؟ کتاب حاضر به شما آموزش می‌دهد که باید والدی مطمئن و باثبات برای کودک خود باشید.

درباره‌ی کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی

کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی (The Simple Guide to Attachment Difficulties in Children)، یک کتاب راهنمای کوتاه و ساده برای مواجهه با احساس دلبستگی است. کتاب حاضر بیشتر مناسب خواندن مادران است تا انواع دلبستگی‌های اضطراب‌آور کودکان خود را تشخیص دهند و بتوانند آینده‌ای آرام‌تر را برای آن‌ها ایجاد کنند.

بتسی دو تیری (Betsy de Thierry) درباره‌ی نوع رفتار والد می‌گوید: «من فکر می‌کنم کار والدگری مشابه بررسی کتاب در سایت آمازون است. شما می‌دانید که اکثر مواقع بیشتر افرادی که از کتاب لذت برده‌اند چیزی نمی‌گویند... درنهایت میانگین نظر افراد است که در سایت قرار می‌گیرد... اکثر مواقع وقتی ما کارمان را خوب انجام می‌دهیم کسی به ما بازخوردی نمی‌دهد... درکل بهتر است ما هم میانگین بازخوردها را درنظر بگیریم.»

در کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی، آنچه مهم است رابطه‌ی بین دلبستگی و تروما است. ما باید متوجه‌ی این امر شویم تا رشد سالم کودکان را درک کنیم. شناخت توانایی کودک در ارتباط گرفتن با بزرگسالان بسیار مهم است؛ زیرا آن‌ها باید والدین را قابل‌اطمینان بدانند. زمانی کودکان با مشکلات دلبستگی مواجه می‌شوند که تروما داشته باشند. علائم ترومای آن‌ها حتی گاهی ممکن است بیشتر شود چون رابطه‌ی ناسالمی با بزرگسالان داشته‌ و دچار عدم‌اعتماد شده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی

اگر والدها یا فامیل‌ها با بچه‌ها رفتاری داشته باشند که آن‌ها فکر کنند بزرگسالان افرادی نامطمئن هستند این موضوع می‌تواند به‌راحتی تبدیل به تروما شود و زندگی اجتماعی بچه‌ها را مختل کند. کودکان انتظار دارند برای کمک به کسی اعتماد کنند؛ زیرا بسیار ناتوان و ساده هستند و اگر بزرگسالان این خواسته را نادیده بگیرند و باعث وحشت بچه‌ها شوند، بزرگ‌ترین ضربه را به آن‌ها می‌زنند. بدرفتاری با کودک بیشترین تأثیر را روی او خواهد گذاشت و دلیل اضطراب‌های بعدی او خواهد شد.

بتسی دو تیری در کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی اعتقاد دارد که اصلی‌ترین ویژگی شخصیت بزرگسالی که می‌تواند باعث بهبودی مشکلات کودک شود، کسی است که باید اهمیت ثبات را بشناسد و بچه را سردرگم نکند. شما نباید رفتاری پچیده و نامطمئن برای بچه‌ها داشته باشید. فرزند می‌خواهد پدر و مادرش همیشه در دسترس او باشند و دائم از او حمایت کنند. کودک باید اعتماد کردن به دیگران را بیاموزد. به‌عنوان بزرگسال شاید گاهی رفتار خوبی نداشته باشیم؛ پس باید صادقانه از کودک عذرخواهی کرد.

انتشارات پندار تابان این کتاب را با ترجمه‌ی پرستو کفایی زاد طهرانی و فاطمه سیفی در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. لازم به ذکر است که نسخه‌ی صوتی آن را نشر جیحون با گویندگی شهره روحی آماده کرده است.

درباره‌ی مجموعه راهنمای سلامت روان کودکان

این مجموعه به همت نویسنده‌ای فوق‌العاده باهوش و پرتوان چاپ شده است. مجموعه‌ی حاضر روی مسائلی چون «پسران حساس» یا «تروما» تمرکز می‌کند تا بتواند نظریه‌های اصلی را به‌صورت ساده به والد آموزش دهد. مثلاً در کتابی که برای شما معرفی کردیم، یک راهنمای ساده برای آنچه بزرگسالان برای کمک به کودکانی که از مشکلات دلبستگی آسیب دیده‌اند، تهیه شده است.

نکوداشت‌های کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی

  • این کتابی ساده و قابل‌فهم است و موضوع مهم دلبستگی را به‌خوبی پوشش می‌دهد. من به‌عنوان صاحب یک مهدکودک مطمئن هستم که همکارانم این کتاب را می‌خوانند و به‌‌عنوان مادر سه پسر، دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بیان‌شده در این کتاب را رعایت کرده‌ام. (شارلوت لوکاس، مالک و مؤسس مهدکودک رنجرز انگلیس)
  • کتابی که از یک زمینه‌ی پیچیده‌ی مطالعاتی برآمده است؛ کارهای بتسی دو تیری دانشی مقدماتی را ارائه کرده‌اند که به‌راحتی درک می‌شوند. این کتاب راهنمای ساده، حس اعتمادبه‌نفس را برای یک رویکرد حمایتی در مورد مشکلات دلبستگی افزایش می‌دهد و با آموزه‌هایی که به راحتی قابل‌استفاده است، نقش نیرومندی در تقویت روابط بازی می‌کند. (بن راکت، دکتر و روان‌شناس پژوهشی)

کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به‌شدت برای مربیان و والدین مناسب است؛ اما اگر می‌خواهید مسئله‌ی دلبستگی را در افراد بزرگسال هم بررسی کنید به شما کمک خواهد کرد؛ زیرا به‌طور ساده و مقدماتی نوشته شده است.

در بخشی از کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی می‌شنویم

دلبستگی واژه‌ای است برای توصیف یک توانایی که کودک را قادر می‌سازد از طریق رابطه‌ای که با بزرگسال اصلی‌اش که از وی مراقبت می‌کند دارد از نظر هیجانی و فیزیکی احساس امنیت کند. نظریه‌ی دلبستگی در ابتدا توسط روان‌شناسی به نام جان بالبی (1988) مطرح شد. وی مجذوب رابطه‌ی اولیه بین مادر و کودک و میزانی که این رابطه هنگام بزرگسالی روی کودک اثر می‌گذارد شد. این مفهوم به‌تدریج گسترده‌تر شد و اکنون فقط شامل رابطه‌ی مادر و کودک نمی‌شود بلکه به هر تجربه‌ای اشاره دارد که باعث شود کودک از نظر هیجانی با مراقب اولیه‌اش احساس ایمنی کند. فرض من این است شمایی که این کتاب را می‌خوانید به کودکی اهمیت می‌دهید و بهترین‌ها را برای وی می‌خواهید ممکن است شما والد تنی کودکی باشید که ترومایی را تجربه کرده است و شما متوجه شده باشید که فرزندتان تحت تأثیر آن زمان دشوار قرار گرفته و می‌خواهید بهبودی او را ببینید ممکن است شما والدین خوانده‌ای باشید که روی ایجاد یک رابطه‌ی مثبت و بهبودبخش با فرزند یا فرزندانتان تمرکز کرده باشید.

ممکن است شما در پرورشگاه کار کنید معلم یا دستیار معلم باشید و با کودکانی سروکار داشته باشید که به کمک شما برای بهبود یافتن از تجارب ارتباطی دشوار گذشته نیاز دارند ممکن است شما در حوزه ی کودک و نوجوان یا فرزندپروری کار کنید یا عضوی از نیروی کار باشید که بر کمک به کودکان برای بهبود یافتن از تجارب دشوار گذشته که باعث رفتارهای چالش‌برانگیز آن‌ها شده است تمرکز داشته باشید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
1 دقیقه
متن پشت جلد
4 دقیقه
مقدمه
5 دقیقه
پیشگفتار
17 دقیقه
فصل ۱- دلبستگی چیست؟
22 دقیقه
فصل ۲- دلبستگی چگونه شکل می‌گیرد و قوی می‌شود؟
18 دقیقه
فصل ۳- علایم مغز در مورد دلبستگی
20 دقیقه
فصل ۴- مکان امن و هم‌تنظیمی
17 دقیقه
فصل ۵- رفتار دلبستگی ناسالم چیست؟
19 دقیقه
فصل ۶- سبک والدگری که می‌تواند مانع دلبستگی سالم شود
18 دقیقه
فصل ۷- ترومای دلبستگی
13 دقیقه
فصل ۸- مشکلات دلبستگی
18 دقیقه
فصل ۹- روابط التیام‌بخش با یک بزرگسال
19 دقیقه
فصل ۱۰- تاب‌آوری، روزهای بد و نکات مهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی
نویسنده
مترجمفاطمه سیفی، پرستو کفایی زاد طهرانی
راویشهره روحی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۱۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه صوتی
۶۳۰۰۰ ۴۴,۱۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی

برای دریافت کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.