معرفی و دانلود کتاب صوتی دوستی: چطور تکامل و زیست شناسی کمک می‌کند دوست پیدا کنیم

عکس جلد کتاب صوتی دوستی: چطور تکامل و زیست شناسی کمک می‌کند دوست پیدا کنیم
قیمت:
۱۳۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دوستی: چطور تکامل و زیست شناسی کمک می‌کند دوست پیدا کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دوستی: چطور تکامل و زیست شناسی کمک می‌کند دوست پیدا کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دوستی: چطور تکامل و زیست شناسی کمک می‌کند دوست پیدا کنیم

کتاب صوتی دوستی: چطور تکامل و زیست شناسی کمک می‌کند دوست پیدا کنیم می‌گوید که دوستی در ژن‌هایمان نفوذ کرده و در سیم‌کشی مغزمان وجود دارد. لیدیا دنوورث بر پایه‌ی مطالعات و پژوهش‌های علمی گوناگون نشان می‌دهد که نیاز ما به دوستی بسیار عمیق‌تر و ضروری‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنیم. گفتنی است که این اثر بهترین کتاب سال 2020 به انتخاب Real Simple شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی دوستی: چطور تکامل و زیست شناسی کمک می‌کند دوست پیدا کنیم

ما آدم‌ها دلبستگی بی‌امانی به دوستی داریم و آن را در تمام عمرمان تجربه می‌کنیم. از همان اولین قدم‌هایی که برای برقراری ارتباط با دیگران برمی‌داریم، تا آخرین سال‌های زندگی از دوستی غافل نمی‌شویم و همیشه دغدغه‌ی آن را با خود داریم. اگر به تاریخ هم نگاهی بیندازیم، درمی‌یابیم که قدمت دوستی به سالیان دور باز می‌گردد. علاوه بر این، دوستی فقط پدیده‌ای مختص به انسان‌ها نیست، بلکه در میان حیوانات نیز دیده می‌شود. اما چه چیزی از آن عایدمان می‌شود و چه تاثیراتی بر ما می‌گذارد؟ کتاب صوتی دوستی: چطور تکامل و زیست شناسی کمک می‌کند دوست پیدا کنیم (Friendship: The Evolution, Biology, and Extraordinary Power of Life's Fundamental Bond) به قلم لیدیا دنوورث (Lydia Denworth) نوشته شده است و همین روابط دوستانه و تاثیرات مختلف آن را بررسی می‌کند. نویسنده با گردآوری پژوهش‌ها و مقالات علمی که پیرامون دوستی عرضه شده‌اند به مطالعه‌ی عناصر زیست شناختی، روانشناختی و تکاملی آن می‌پردازد و نتیجه می‌گیرد که شبکه‌ی گسترده‌ی دوستی از ما انسان‌هایی شاد می‌سازد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی دوستی: چطور تکامل و زیست شناسی کمک می‌کند دوست پیدا کنیم

نویسنده در کتاب صوتی دوستی: چطور تکامل و زیست شناسی کمک می‌کند دوست پیدا کنیم مدارکی ارائه می‌کند که نشان می‌دهد تکامل از ما موجوداتی ساخته که به دوستی، حمایت، آرامش و شادی نیاز داریم. او همچنین به ابعاد اجتماعی این مسئله اشاره دارد و تحولات دوستی در طی دوران مختلف را از نظر می‌گذراند. او می‌گوید دوستی آنقدر در تمامی قسمت‌های مغز، سیستم ایمنی و قلب ما تاثیر می‌گذارد که تنهایی ممکن است ما را بکشد!

ساختار کتاب صوتی دوستی: چطور تکامل و زیست شناسی کمک می‌کند دوست پیدا کنیم در ده فصل نوشته شده است. نویسنده از اولین نظریه‌پردازی‌ها پیرامون دوستی آغاز می‌کند و در فصل دوم به سراغ چگونگی شکل‌گیری ذهن اجتماعی می‌پردازد. در فصل سوم به رابطه‌ی میان دوستی و فیزیولوژی و سلامت اشاره می‌کند. فصل چهارم به دوران کودکی می‌رود و روابط اجتماعی انسان‌ها را در این دوران مورد تحلیل قرار می‌دهد. فصل پنجم نگاهی به حیوانات و روابط عاطفی میان آن‌ها می‌اندازد و فصل ششم حلقه‌های دوستی و فراز و نشیب‌های آن را مطالعه می‌کند. نویسنده در فصل هفت به عصر حاضر می‌آید و روابط مجازی و دیجیتال را از نظر می‌گذراند. فصل هشتم بر رابطه‌ی میان دوستی و ژن‌ها تمرکز می‌کند و فصل نهم به سراغ ذهن انسان می‌رود. در نهایت، فصل دهم نیز درباره‌ی تاثیرات دوستی بر زندگی و ضرورت آن برای انسان سخن می‌گوید.

کتاب صوتی دوستی: چطور تکامل و زیست شناسی کمک می‌کند دوست پیدا کنیم به همت شادی حامدی آزاد به فارسی برگردانده و توسط نشر گوشه روانه‌ی بازار کتاب ایران شده است. نشر صوتی آوای چیروک آن را با صدای شیوا رخشانی، حورا عمادی و بهمن وخشور در اختیار شما قرار می‌دهد.

جوایز و افتخارات کتاب دوستی: چطور تکامل و زیست شناسی کمک می‌کند دوست پیدا کنیم

  • بهترین کتاب Real Simple در سال 2020
  • کتاب برگزیده‌ی فصل زمستان سال 2020 به انتخاب انجمن کتابخوانی Next Big Idea

نکوداشت‌های کتاب دوستی: چطور تکامل و زیست شناسی کمک می‌کند دوست پیدا کنیم

  • لیدیا دنوورث در این کتاب ساده و درخشان با برجسته کردن ارتباطات انسانی از شما می‌خواهد آن را جدی بگیرید. (Washington Post)
  • در راستای مطالب علمی پیرامون دوستی، دنوورث نشان می‌دهد که تنهایی حقیقتا موقعیتی است که زندگی و سلامتی را به خطر می‌اندازد و راه‌هایی برای دور ماندن از آن وجود دارد. (Kirkus Reviews)
  • روایتی جذاب و خردمندانه از ظرفیت‌های ما برای دوستی. اگر می‌خواهید بدانید در زندگی چه چیزی واقعا مهم است، این تاریخ طبیعی دوستی را بخوانید. (نیکلاس ای. کریستاکیس، پزشک مطرح آمریکایی)
  • دانش پیرامون دوستی در سال‌های اخیر بسیار پیشرفت کرده است. دانشمندان همه چیز را از موارد شیمیایی مرتبط در مغز ما تا دوستی‌هایی که میان حیوانات در جریان است را بررسی کرده‌اند. داستان تکامل دوستی سری دراز دارد که در کتاب حاضر آمده است. (کارل زیمر)

کتاب صوتی دوستی: چطور تکامل و زیست شناسی کمک می‌کند دوست پیدا کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به کتاب‌های روانشناسی علاقه دارند، مخاطبین اصلی این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب صوتی دوستی: چطور تکامل و زیست شناسی کمک می‌کند دوست پیدا کنیم می‌شنویم

برای پی‌بردن به شالوده‌ی زیستی دوستی ابتدا باید دید دوستی چیست و چه ملزوماتی دارد. نقش علوم زیستی در برخی ارتباطات اجتماعی مانند رابطه‌ی مادر و فرزندی مشخص‌تر و آشکارتر است؛ بارداری، تولد و شیردادن به نوزاد همه تا منتها درجه‌ی ممکن با فرایندهای زیستی عجین هستند. درخصوص روابط جنسی نیز اوضاع به همین شکل است. شکی نیست که هورمون‌ها و علامت‌دهی عصبی‌ شیمیایی بخشی از تجربیات جفت‌یابی هستند.

دوستی اما کم‌نمودتر و پیچیده‌تر است و با مقولاتی مانند احساسات، گفت‌وگو و کارکردهای درونی مغز سروکار دارد که نامحسوس به نظر می‌رسند. این پدیده به‌وضوح دارای نهان‌مایه‌های فرهنگی‌ای است که می‌توانند بر ویژگی‌های اصلی‌تر آن سایه بیندازند. به‌عنوان مثال یک مهمانی شام می‌تواند رنگ‌وبوهای متفاوتی، از عیش و خوش‌گذرانی گرفته تا مهمانی شام دسته‌جمعی کلیسا یا شب مخصوص دخترها، داشته باشد. همه‌ی این‌ها راه‌های مختلفی برای معاشرت هستند، اما چه‌چیزی انگیزه‌بخش انسان‌ها در جمع‌شدن دور هم به این روش‌هاست؟ محرکی درونی‌تر برای برقراری ارتباط.

دوستی چارچوب مشخصی ندارد و همین باعث می‌شود طیف گسترده‌ای از رویکردهای مختلف نسبت به آن وجود داشته باشد. برخی برای آن احترام ویژه‌ای قائل‌اند و عنوان دوست را تنها برای اشخاص بسیار معدودی به کار می‌برند. برخی هم در استفاده از این عنوان دست‌ودل‌بازترند و حتی از آن به‌عنوان لقبی کلی برای مخاطب قراردادن اشخاص استفاده می‌کنند. در نمایشنامه‌ی ژولیوس سزار اثر شکسپیر، آنتونی می‌گوید: «دوستان، اهالی رم، هم‌میهنان، به سخنان من گوش کنید». بنابراین مرز میان دوستان و دیگران اغلب مشخص نیست. اگر دوستانتان محدود به کسانی باشند که با ایشان رابطه‌ی خویشاوندی یا زناشویی ندارید، آن‌وقت همسر یا خواهرتان نمی‌تواند «بهترین دوست» شما محسوب شود. با این‌ حال برای بسیاری از ما خواهر یا همسرمان در حکم بهترین دوستمان است. از طرف دیگر، با ظهور رسانه‌های اجتماعی واژه‌ی «دوست» ناگهان شبیه واحد پولی کم‌ارزشی شده که به‌دلیل استفاده‌ی بیش از حد تقریباً از معنا خالی شده است. من و هم‌کلاسی‌های دبیرستان و دانشگاهم دوستان فیس‌بوکی هستیم اما اگر در خیابان از کنار هم عبور کنیم، ممکن است همدیگر را به جا نیاوریم. من اشخاصی که هر روز می‌بینم و کسانی را که سی سالی هست ندیده‌ام هر دو را دوست می‌نامم، گرچه نوع رابطه‌ام با هرکدامشان تفاوت‌های آشکاری دارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
65 دقیقه
معرفی کتاب
18 دقیقه
گفت‌وگوی لیدیا دنورث با مویرا بیلی
69 دقیقه
فصل اول: دلبستگی بی‌امان
67 دقیقه
فصل دوم: ساختن مغز اجتماعی
75 دقیقه
فصل سوم: دوستی زیر پوست
71 دقیقه
فصل چهارم: دوران راهنمایی گرد غذاخوری می‌گردد
62 دقیقه
فصل پنجم: میل عمیق به دوستی
75 دقیقه
فصل ششم: دایره‌های دوستی
57 دقیقه
فصل هفتم: دوستی مجازی
65 دقیقه
فصل هشتم: معاشرتی مادرزاد
67 دقیقه
فصل نهم: عمیقا ریشه‌دار در نظم
66 دقیقه
فصل دهم: آشکار شدن راز زندگی خوب

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دوستی: چطور تکامل و زیست شناسی کمک می‌کند دوست پیدا کنیم
نویسنده
مترجمشادی حامدی آزاد
راویشیوا رخشانی، بهمن وخشور، حورا عمادی
ناشر چاپینشر گوشه
ناشر صوتیانتشارات آوای چیروک
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دوستی: چطور تکامل و زیست شناسی کمک می‌کند دوست پیدا کنیم

برای دریافت کتاب صوتی دوستی: چطور تکامل و زیست شناسی کمک می‌کند دوست پیدا کنیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.