معرفی و دانلود نمایش صوتی پیچ خطرناک

عکس جلد نمایش صوتی پیچ خطرناک
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی پیچ خطرناک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی پیچ خطرناک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی پیچ خطرناک

نمایش صوتی پیچ خطرناک داستان یک زن و شوهر موفق به نام‌های فریدا و رابرت کاپلان را روایت می‌کند که یک مهمانی شام برگزار می‌نمایند و در همان مهمانی با حقایق هولناکی رو به رو می‌شوند که زندگی‌شان را زیر و رو می‌کند. این اثر که یک نمایشنامه‌ی درام معمایی است توسط جی بی پریستلی به تالیف رسیده است.

درباره‌ی نمایش صوتی پیچ خطرناک

آیا حقیقت همیشه باید برملا شود؟ گاهی برای همه بهتر نیست که حقیقت پشت پرده بماند و هرگز کسی به آن پی نبرد؟ ‌این پرسشی است که نمایش صوتی پیچ خطرناک (Dangerous Corner) مطرح می‌کند. این کتاب نمایشنامه‌ای به قلم جی بی پریستلی (J. B. Priestley) از نویسندگان پرآوازه‌ی انگلستان، به رشته‌ی تحریر درآمده است و با قلمی پرکشش داستان حقایق نهفته‌ی زندگی یک زن و شوهر موفق و دوستانشان را روایت می‌کند.

فریدا و رابرت کاپلان یک زوج جوان، زیبا و موفق هستند که مالکیت یک شرکت انتشاراتی را در دست دارند. این زوج یک شب یک مهمانی شام برگزار می‌کنند و دوستان، همکاران و آشنایانشان را دعوت می‌نمایند. در همین مهمانی اتفاقاتی رخ می‌دهد که رازهای خطرناک و دردناکی را برملا می‌کند و پرده از ظاهر موفق زندگی همه‌ی آن‌ها برمی‌دارد و جهانشان را دگرگون می‌کند.

نمایش صوتی پیچ خطرناک نمایشنامه‌ای در سه پرده است. نمایشنامه با یک گفت و گوی دوستانه پیرامون یک نمایش رادیویی آغاز می‌شود و پس از ادای چند دیالوگ به موضوع خودکشی مارتین کاپلان، برادر رابرت، در حدود یک سال قبل می‌رسد. گفت و گوها با موضوعات مختلفی ادامه می‌یابد و با یادآوری آن نمایش رادیویی، به بحث پیرامون دروغ و حقیقت می‌رسد. یک مهمانی شام دوستانه شاید محل مناسبی برای گفت و گو پیرامون راستی و دروغگویی نباشد. به همین ترتیب، این زوج و دوستانشان از پیچ خطرناک پرهیز می‌کنند اما خطر امانشان نمی‌دهد. واقعیت تلخ به مرور آشکار شده و همه‌ی آن‌ها را مجبور به مواجهه می‌کند.

معرفی و دانلود نمایش صوتی پیچ خطرناک

نویسنده‌ی اثر حاضر، جی بی پریستلی در سال 1893 در انگلستان متولد شد. او نویسندگی را از سنین کم آغاز کرد و بعد از جنگ جهانی اول با انتشار رمان‌هایی به شهرت رسید. نمایش صوتی پیچ خطرناک که اولین نمایشنامه‌ی جی بی پریستلی بود، در سال 1932 نگاشته شد، به عنوان اولین تجربه‌ی او بر صحنه‌ی تئاتر رفته است و با استقبال فراوان مخاطبین مواجه شد. او در تلویزیون و رادیو نیز به فعالیت پرداخت اما در اواخر عمر و در دوران نخست وزیری مارگارت تاچر، به خاطر عقاید سوسیالیستی‌اش مورد غضب حکومت قرار گرفت و با محدودیت‌هایی رو به رو شد.

نمایش صوتی پیچ خطرناک را امیر دیلمانی به فارسی ترجمه کرده و نشر گوشه روانه‌ی بازار کتاب ایران نموده است. نسخه‌ی صوتی آن به همت نشر صوتی آوای چیروک و با همکاری جمعی از گویندگان که عبارتند از بهمن وخشور، نگین بایرام پور، حورا عمادی، ترنم مهرنور، حسین حق پرست، سپیده گودرزی و سینا عبدرالملکی تهیه شده و به صورت یک نمایش رادیویی در اختیار شما قرار گرفته است.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب پیچ خطرناک

  • فیل راسن (Phil Rosen) کارگردان پرکار آمریکایی در سال 1934 با الهام از این نمایشنامه فیلمی به همین نام ساخت. بابت سانسورهای اعمال شده توسط مقررات هالیوود، تغییرات زیادی به داستان اصلی تحمیل شد. با این وجود، این فیلم توجه منتقدین را به خود جلب کرد. گفتنی است که بازیگران مطرحی از جمله ویرجینیا بروس و ملوین داگلاس در آن بازی کرده‌اند.
  • در سال 1972 ولادیمیر باسوف (Vladimir Basov) یک اقتباس سینمایی از این کتاب به سینمای شوروی افزود. یوری یاکولو و والنتینا تیتوا در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

نمایش صوتی پیچ خطرناک برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به تئاتر، نمایشنامه و نمایش رادیویی و همچنین کسانی که به ادبیات انگلستان علاقه دارند، می‌توانند از این کتاب لذت ببرند.

در بخشی از نمایش صوتی پیچ خطرناک می‌شنویم

خانم ماکریج: فریدا، ولی گمون کنم دل همتون برای برادرشوهرتون تنگ شده. اونم قبلا همین جا با شما زندگی می‌کرد. اینطور نیست؟

فریدا: منظورتون برادر رابرته، مارتین.

خانم ماکریج: بله بله، مارتین کاپلان. من اون موقع آمریکا بودم. بعدا هم هیچ وقت کاملا نفهمیدم چه اتفاقی افتاد. اتفاق دردناکی بود. اینطور نیست؟

خانم ماکریج: اوه! گند زدم نه؟ من همیشه گند می‌زنم.

فریدا: نه به هیچ وجه! اون موقع برامون خیلی ناراحت کننده بود، ولی الان همه چیز روبراهه. مارتین به خودش شلیک کرد. حدود یه سال پیش بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
45 دقیقه
قسمت اول
34 دقیقه
قسمت دوم
37 دقیقه
قسمت سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی پیچ خطرناک
نویسنده
مترجمامیر دیلمانی
راویبهمن وخشور، نگین بایرام پور، حورا عمادی، ترنم مهرنور، حسین حق پرست، سپیده گودرزی، سینا عبدرالملکی
ناشر چاپینشر گوشه
ناشر صوتیانتشارات آوای چیروک
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی پیچ خطرناک

Marziyeh
۱۴۰۳/۶/۸
نمیخوام بی انصاف باشم ولی فکر میکنم دختر ده ساله من بهتر و حرفه‌ای تر اجرا میکنه اینا نه صدا دارن نه اجرا نه ادا خیلی بد بود نتونستم کامل گوش بدم از بس آزار دهنده بود اجرای افراد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه نمایش صوتی پیچ خطرناک

برای دریافت نمایش صوتی پیچ خطرناک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.