معرفی و دانلود کتاب صوتی دندانپزشکی برای همه: بیشتر بدانیم

عکس جلد کتاب صوتی دندانپزشکی برای همه: بیشتر بدانیم
قیمت:
۴۰۰۰۰ ۲۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دندانپزشکی برای همه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دندانپزشکی برای همه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دندانپزشکی برای همه: بیشتر بدانیم

چطور از دندان‌هایمان مراقبت کنیم؟ کتاب صوتی دندانپزشکی برای همه اطلاعات لازم درباره‌ی سلامت دهان و دندان و نکات ضروری برای مراقبت از آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. این کتاب به قلم محمد صغیری، دندانپزشک باتجربه نوشته شده است و با زبانی ساده به مسائل رایج بهداشت دهان و دندان می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی دندانپزشکی برای همه

دندان بر خلاف تصور عموم، یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است که نقش مهمی در سلامتی و زیبایی ظاهری ما ایفا می‌کند. به همین ترتیب علم دندانپزشکی نیز در حفظ سلامت بدن ما تاثیر بسزایی دارد. این علمْ تاریخی به درازای تاریخ بشر دارد و پیشینه‌ی آن به تمدن سومری‌ها در دوران باستان باز می‌گردد. حتی شاید بتوان گفت که دندانپزشکی از کهن‌ترین حرفه‌ها به حساب می‌آید. این سومریان باستان بودند که برای اولین بار به پوسیدگی دندان‌ها پرداختند، اما اولین اقدامات دندانپزشکی در تمدن دره‌ی رود سن در پاکستان دیده شد که با مته‌های کمانی نجاری به درمان می‌پرداختند. در طی سالیان دراز این علم تحولات بسیاری را پشت سر گذاشت تا اینکه امروزه به صورتی پیشرفته درآمده است. پیشرفتی که البته می‌توان همچنان آن را به زبان ساده بیان کرد و با فراگیری اصول ابتدایی آن در زندگی روزمره به مراقبت‌های لازم پرداخت.

محمد صغیری دندانپزشک با تجربه‌ی بازنشسته‌ای است که حاصل سال‌ها کار در این حوز را در کتاب صوتی دندانپزشکی برای همه گردآوری کرده و با بیانی ساده و روان نکات لازم برای رعایت بهداشت دهان و دندان را در اختیار شما قرار می‌دهد. او در این کتاب بیماری‌های مختلف دهانی را برمی‌شمارد و راه‌های پیشگیری از مشکلات دندان و مراقبت از آن‌ها را برای پرهیز از درمان‌های سنگین و هزینه‌بر، ذکر می‌کند.

کتاب صوتی دندانپزشکی برای همه از تاریخچه‌ی علم دندانپزشکی آغاز می‌کند. سپس شرایط سلامتی و بیماری‌های دهان و دندان را می‌گوید. در ادامه نقش حیاتی بزاق در حفظ سلامت ما را تشریح می‌کند و نکاتی کاربردی در رابطه با مسواک زدن ارائه می‌دهد. در نهایت نیز شاخه‌ها و تخصص‌های گوناگون این علم را برمی‌شمارد و آشنایی نسبی در این زمینه به دست می‌دهد.

کتاب صوتی دندانپزشکی برای همه را نشر دوربین روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است و نشر صوتی موج کتاب با صدای محمد نظری نسخه‌ی صوتی آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب صوتی دندانپزشکی برای همه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به سلامت دهان و دندان خود اهمیت می‌دهید یا به دنبال کسب آشنایی اولیه با رشته‌ی دندانپزشکی و تخصص‌های آن هستید، کتاب حاضر برای شماست.

در بخشی از کتاب صوتی دندانپزشکی برای همه: بیشتر بدانیم می‌شنویم

در اینجا می‌خواهم به نقش یکی از عناصر طبیعی بدن انسان که نقش مهمی در سلامت دهان و دندان دارد، اشاره کنم و آن بزاق است. شاید تعجب کنید که بزاق دهان شما چه نقش مهمی در سلامت دهان و دندان دارد، اما این نقش بسیار مهم و اساسی است. بزاق یک محلول برون‌ریز متشکل از 99 درصد آب است. یک درصد باقی‌مانده از انواع الکترولیت‌ها و پروتئین‌ها تشکیل شده است. بزاق عمدتا تقریبا 90 درصد از ترشحات سه غده‌ی اصلی بزاقی جفتی، یعنی زیرفکی حدود 65 درصد، پاراتیت حدود 20 درصد و زیرزبانی حدود 5 تا 7 درصد تشکیل می‌شود. در حالت استراحت بدون تحریک اگزوژن یا دارویی یک جریان کوچک و مداوم بزاق وجود دارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
22 دقیقه
معرفی کتاب و تاریخ مختصر دندان‌پزشکی
20 دقیقه
قسمت اول
18 دقیقه
قسمت دوم
19 دقیقه
قسمت سوم
15 دقیقه
قسمت چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دندانپزشکی برای همه: بیشتر بدانیم
نویسنده
راویمحمد نظری
ناشر چاپیانتشارات دوربین
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه، کتاب‌های سلامتی و بهداشت
قیمت نسخه صوتی
۴۰۰۰۰ ۲۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دندانپزشکی برای همه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دندانپزشکی برای همه

برای دریافت کتاب صوتی دندانپزشکی برای همه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.