معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی خال رازیان

عکس جلد کتاب صوتی خال رازیان
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خال رازیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خال رازیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خال رازیان

مژگان معمارزاده، نویسنده‌ی جوان ایرانی، در کتاب صوتی خال رازیان با زبانی ساده و بی‌آلاش از احساسات مادرانه می‌گوید و داستان مادری را روایت می‌کند که علاقه‌ای شدید به پسرش، رازیان، دارد، اما با کشف یک خال مشابه میان همسر و پسرشان دچار غلیان احساسات و افکار مشوش می‌شود. به این ترتیب با احساسات این مادر همراه می‌شویم و گریز کوتاهی به گذشته‌ی خانوادگی‌شان می‌زنیم.

درباره‌ی کتاب صوتی خال رازیان

کتاب صوتی خال رازیان داستان کوتاهی نوشته‌ی نویسنده‌ی معاصر ایرانی، مژگان معمارزاده، است. این کتاب داستان یک زن و شوهر را بیان می‌کند که پسری به نام رازیان دارند. داستان با شک و تردید زن نسبت به همسرش آغاز می‌شود و می‌بینیم زن یک خال مشابه خال پسرش را کنار گوش همسرش پیدا می‌کند و سیل پرسش‌ها به ذهنش هجوم می‌آورند. شباهت رازیان به سام برای او حیرت‌آور و دردناک است. این پرسش‌ها و افکار مغشوشی که به ذهن زن هجوم می‌آورند، در ذهن مخاطب نیز سوالاتی را سرازیر می‌کنند، اما این سوالات از زوایه دیدی دیگر است: چرا خال گوش مشابه میان رازیان و پدرش راوی را از پا می‌اندازد؟ مگر پدرها و پسرها به طور طبیعی به یکدیگر شباهت ندارند؟ چرا رازیان نباید به پدرش شباهت داشته باشد؟

داستان از زاویه دید اول شخص و از زبان زن بیان می‌شود. با پیش رفتن در داستان در جریان افکار و احساسات درونی زن قرار می‌گیرید و از دلهره‌های او ترسان می‌شوید. نویسنده از عنصر تعلیق برای جذابیت هر چه بیشتر داستان استفاده کرده است که خواننده را تا پایان با خود همراه می‌کند.

کتاب صوتی خال رازیان با نثری ساده و صریح نوشته شده است و به موضوعاتی از قبیل زندگی زناشویی، خیانت و مادرانگی می‌پردازد. این کتاب به همت نشر نشر صوتی خانه‌ی داستان چوک به انتشار رسیده و شما آن را با صدای مریم رفیعی می‌شنوید.

کتاب صوتی خال رازیان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات داستانی معاصر ایران و داستان‌های کوتاه، به ویژه آثار زنان نویسنده، علاقه دارید، کتاب صوتی خال رازیان را گوش بدهید.

در بخشی از کتاب صوتی خال رازیان می‌شنویم

پتو را محکم دور رازیان پیچیدم و در حال آواز خواندن و خندیدن از رختکن حمام بیرون آمدیم. داخل هال، سام از دو طرف گوش‌هایش را گرفته بود و سرش را عقب و جلو می‌برد. چند روز است گوش درد دارد. مثل اینکه دیگر امروز درد امانش را بریده. دهان باز کردم که بگویم: «چقدر دیروز بهت گفتم یه نوبت از دکتر پرند بگیر، برو جفتشون رو شست‌وشو بده!»، ولی ساکت ماندم. بعد از هفت سال زندگی زناشویی فهمیدم با سام نباید لحن و نگاهی انتقادی داشت. در عوض از زبان رازیان گفتم: «ما اومدیم بابایی! ببین چه دسته‌گلی شدم!»

فهرست مطالب کتاب صوتی

11 دقیقه
خال رازیان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خال رازیان
نویسنده
راویمریم رفیعی
ناشر صوتی خانه داستان چوک
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خال رازیان

ندا ونه بینی
۱۴۰۳/۴/۹
ممنون از صدای زیبای راوی.
و داستانی که خیلی کوتاه بود ولی تونست مطلب زیادی را برسوند. داستان قشنگی بود. شبیه داستان چال چانه بود. موضوعش یکی بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خال رازیان

برای دریافت کتاب صوتی خال رازیان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.