معرفی و دانلود کتاب صوتی باغ وحش اساطیر

عکس جلد کتاب صوتی باغ وحش اساطیر
قیمت:
۵۲۰۰۰ ۳۶,۴۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی باغ وحش اساطیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی باغ وحش اساطیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی باغ وحش اساطیر

کتاب صوتی باغ وحش اساطیر نوشته‌ی احسان رضایی، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه طنز است که با الهام از قصه‌ها و حکایت‌های کهن فارسی نگاشته شده. در این مجموعه داستان‌ها با اکوان دیو و آل و اژدها مواجهه‌ای دوباره خواهید داشت و با این موجودات افسانه‌ای ادبیات فارسی همراه می‌شوید تا سرگذشت آن‌ها در عصر حاضر را بشنوید.

درباره‌ی کتاب صوتی باغ وحش اساطیر

ادبیات داستانی فارسی از دیرباز تاکنون، میدان وسیعی را برای ادیبان این مرز و بوم فراهم کرده تا جوهره‌ی خلاقیت خود را به کار بگیرند و قصه‌هایی را خلق کنند که چون از دل برمی‌آیند، لاجرم بر دل نیز می‌نشینند. همین است که از سالیان دور و دراز، حرف سحر و جادو و جن و پری و غول و دیو و چه و چه و چه نقل مجالس و شیرینی قصه‌های پیش از خواب بچه‌ها بوده تا با سفر بر بال اسب خیال، درس زندگی بیاموزند. حالا هم که مدت زیادی است سروکله‌ی هیچ موجود سحرآمیزی در داستان‌های عامه‌ی فارسی پیدا نمی‌شود، احسان رضایی مجموعه قصه‌های مدرنی نوشته و باز یاد این افسانه‌ها و حکایت‌ها را در دل بچه‌ها و بزرگ‌ترهای امروزی زنده می‌کند. کتاب صوتی باغ وحش اساطیر شامل سی قصه‌ی مختلف است که پای سی موجود افسانه‌ای نیز، به نحوی به آن‌ها باز شده...

گرچه نام هریک از قصه‌های این مجموعه، هم‌نام یکی از موجودات افسانه‌ای ایرانی است، اما نباید انتظار شنیدن سرگذشت و قصه‌ی زندگی آن‌ها را در این داستان‌ها داشته باشید. نویسنده بیشتر تلاش کرده تا به نحوی، ردپایی از این موجودات را در قصه‌اش به جا بگذارد و با زبانی که رگه‌هایی از طنز در آن دیده می‌شود، شرح حال و علت نام‌گذاری این موجودات را در قالب قصه‌ای مدرن بیاورد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی باغ وحش اساطیر

از آنجا که لیست بلند بالایی از موجودات افسانه‌ای در این کتاب وجود دارد، نام آن را به درستی «باغ وحش اساطیر» گذاشته‌اند. این داستان‌ها گرچه رویه‌ای امروزی و غالباً خنده‌دار دارند، اما می‌توانند منبع ارزشمندی برای آشنایی با غنای ادبیات فارسی در ساخت و پرداخت قصه‌های افسانه‌ای، تخیلی و فانتزی باشند که نشان دهند چگونه اجداد ما در صدها و هزاران سال پیش، در خیالشان موجوداتی را خلق می‌کردند که قدرت‌های فرازمینی داشتند و به سهم خود،‌ در لشکر خیر و نیکی و یا شر و اهریمن مبارزه می‌کردند.

در یکی از قصه‌های کتاب صوتی باغ وحش اساطیر، داستان «اکوان دیو» را می‌شنویم که به ظاهر کریه و دل‌آزارش شهره است،. او اغلب در پوست دیگر موجودات به‌خصوص گورخر ظاهر می‌شود تا دیگران را بفریبد. در اینجا رستم پهلوان چون در میان دسته‌ی گوران به گوری مشکوک می‌شود که زور زیاد و سر ناسازگاری با دیگر گورها دارد، آن را زیر نظر می‌گیرد تا بفهمد آیا آن گور یک حیوان معمولی است و یا اکوان دیو است که باز در قالب گور ظاهر شده و به دیگران شرارت می‌ورزد...

کتاب صوتی باغ وحش اساطیر کاری از نشر صوتی نوین کتاب گویا و انتشارات قاف است. این کتاب را با گویندگی خود نویسنده، یعنی احسان رضایی می‌شنوید.

کتاب صوتی باغ وحش اساطیر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های طنز و ادبیات کهن و افسانه‌ای فارسی علاقه دارید، شنیدن این کتاب می‌تواند برایتان جذاب باشد.

در بخشی از کتاب صوتی باغ وحش اساطیر می‌شنویم

در کارتون پرنسس مونونوکه، هایائو میازاکی ژاپنی، روح جنگل را به شکل موجودی نشان داده که مخلوطی است از صورت میمون، بدن اسب، شاخ گوزن، دم روباه و پای پرنده که تازه شب‌ها هم به شکل آدمیزاد در می‌آید و بی‌خوابی می‌زند به سرش و اصلاً یک وضعیتی. این است که قدر خر سه‌پای خودمون رو که کارش با یک تشبیه راه می‌افته بدونیم. وگرنه معلوم نبود توی امتحان درس اسطوره‌شناسی چه نمره‌ای می‌آوردیم. یک نکته‌ای که در مورد خر سه‌پا باید در جریان باشید اینه که این لغت خر توی اسمش، خیلی هم همان حیوان باربرداری که بهتر از آدمیان مردم‌آزار است معنی نمی‌دهد. بلکه منظور بیشتر بزرگی جثه و هیبت و شخصیت و کمالات و مناقب ایشان است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
معرفی / مقدمه
6 دقیقه
آل
7 دقیقه
اژدها
6 دقیقه
اسب بالدار
6 دقیقه
اکوان دیو
6 دقیقه
ببر بیان
6 دقیقه
بختک
7 دقیقه
پری
6 دقیقه
جن
6 دقیقه
خر سه‌پا
5 دقیقه
دوال پا
6 دقیقه
دیو
6 دقیقه
رخ
9 دقیقه
رخش
6 دقیقه
سمندر
7 دقیقه
سیمرغ
8 دقیقه
شبدیز
4 دقیقه
شیردال
6 دقیقه
غول
7 دقیقه
فولاد زره
7 دقیقه
ققنوس
7 دقیقه
کرم هفت‌واد
6 دقیقه
کلیله و دمنه
5 دقیقه
کَمَک
5 دقیقه
گاو زمین
5 دقیقه
لولوخورخوره
5 دقیقه
مارهای ضحاک
5 دقیقه
مردآزما
6 دقیقه
مهرگیاه
4 دقیقه
نسناس
7 دقیقه
هما

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی باغ وحش اساطیر
نویسنده
راویاحسان رضایی
ناشر چاپینشر قاف
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۵۲۰۰۰ ۳۶,۴۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی باغ وحش اساطیر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی باغ وحش اساطیر

برای دریافت کتاب صوتی باغ وحش اساطیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.