معرفی و دانلود کتاب صوتی از سلاخ خانه تا مهدیه

عکس جلد کتاب صوتی از سلاخ خانه تا مهدیه
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از سلاخ خانه تا مهدیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از سلاخ خانه تا مهدیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی از سلاخ خانه تا مهدیه

کتاب صوتی از سلاخ خانه تا مهدیه زندگینامه‌ی غلام محمدی ملقب به شاه غلام را روایت می‌کند که تحت تاثیر سخنرانی‌های شیخ احمد کافی قرار گرفت و با موعظه‌های اخلاقی و اجتماعی او برای همیشه متحول شد. این کتاب را ابراهیم اکبری دیزگاه به نگارش درآورده و برای نوشتن آن با خود شاه غلام مصاحبه کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی از سلاخ خانه تا مهدیه

اثری که پیش رو دارید، کتاب صوتی از سلاخ خانه تا مهدیه یک زندگینامه‌ی تاریخی است که به قلم ابراهیم اکبری دیزگاه به رشته‌ی تحریر درآمده و زندگی غلام محمدی را تعریف می‌کند. غلام محمدی پس از انقلاب با شیخ احمد کافی آشنا می‌شود و همین آشنایی و گوش سپردن به سخنرانی‌های او مسیر زندگی‌اش را زیر و رو می‌کند.

شیخ احمد کافی پیش از انقلاب 1357 روحانی و سخنران مذهبی برجسته‌ای بوده است. او در سال 1347 مهدیه‌ی تهران را در محله‌ی امیریه تاسیس کرد. کافی واعظی توانا بود که با سخنان آتشین و قصه‌های مذهبی شیرین خود در مساجد به راحتی مخاطبین را تحت تاثیر قرار می‌داد و نقشی پررنگ در تبلیغ اسلام و پیشبرد انقلاب اسلامی ایفا کرد. او به خاطر سخنان تند و انتقادهای صریحش از حکومت پهلوی، همیشه تحت نظر حکومت بود. در نهایت در سال 1355 به ایلام تبعید شد و دو سال پس از آن در یک تصادف مشکوک درگذشت.

معرفی و دانلود کتاب صوتی از سلاخ خانه تا مهدیه

ابراهیم اکبری دیزگاه، نویسنده‌ی کتاب صوتی از سلاخ خانه تا مهدیه روایت می‌کند که در سال 1376 به نوار سخنرانی‌های شیخ احمد کافی گوش سپرد و تحت تاثیر قرار گرفت. او قصه‌های مذهبی که احمد کافی در سخنرانی‌هایش نقل می‌کرد را بسیار دوست می‌داشت و درس‌های مهمی از آن‌ها می‌گرفت. او طی یک مصاحبه با غلام محمدی داستان زندگی او و تاثیر پذیرفتنش از شیخ کافی را به روایت یک رمان کوتاه در ژانر زندگینامه درآورد.

غلام محمدی ملقب به شاه غلام یک لوطی اهل تهران بود. او در سال 1323 و در خانواده‌ای تنگدست به دنیا آمد. پدر و مادرش بعدها از یکدیگر جدا شدند و او نزد عمه‌اش بزرگ شد. ساختار کتاب صوتی از سلاخ خانه تا مهدیه در سه فصل به نگارش درآمده است و از زاویه دید اول شخص روایت می‌شود. این کتاب از کودکی غلام محمدی و شرایط خانوادگی او آغاز می‌شود و مفصلا از پدر و مادرش می‌گوید. او از همان سن کم در یک کشتارگاه مشغول به کار شد و نویسنده نام کتاب را از همین مسئله الهام گرفته است. کتاب حاضر در ادامه به دوران جوانی او و رفاقت‌ها و دعواهایش می‌پردازد و سپس به آشنایی‌اش با شیخ احمد کافی می‌رسد و به‌طور مفصل از تاثیراتی که شیخ کافی بر تفکرات او گذاشته می‌گوید.

کتاب صوتی از سلاخ خانه تا مهدیه را شرکت چاپ و نشر بین الملل به انتشار رسانده است و نشر صوتی سماوا نسخه‌ی صوتی آن را با صدای امیر مشرفی در اختیار شما قرار داده است.

کتاب صوتی از سلاخ خانه تا مهدیه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های خاطرات و زندگینامه علاقه دارید یا مخاطب داستان‌های تاریخی هستید این کتاب را پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی از سلاخ خانه تا مهدیه می‌شنویم

حاج شیرازی نامی رو از هیئت متوسلین به حضرت مهدی می‌شناختم. خیلی دوستش داشتم. یه روز اومد و گفت: «غلام یه روضه‌خون از مشهد اومده. بیا بریم پای منبرش. خیلی خوب می‌خونه. روضه‌هاش محشرن». اون موقع تو کشتارگاه بودم و سلاخی می‌کردم و برای خودم کشتی می‌گرفتم. گفتم: «ولمون کن حاجی! من حوصله‌ی این جور چیزا رو ندارم». اصرار کرد که هفته‌ی بعد همراهش برم به خونه. قبول نکردم. سه چهار بار هی اومد و هی اصرار کرد تا بیایم این روضه‌خون رو ببینیم. اینقدر آمد و رفت و آمد و رفت که حقیقتا دیگه خجالت کشیدم بهش نه بگم. بعد از اون آقا یدالله صدام کرد و گفت: «غلام بیا حالا یه هفته دیگه. ده روز داره منبر می‌ره کافی». نگو به آقای کافی هم گفته بودن که این اینطور مردیه و یکمم همچین شره و دست به چاقو.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی کتاب
53 دقیقه
پیش‌روایت
46 دقیقه
فصل اول- قسمت اول
45 دقیقه
فصل اول- قسمت دوم
32 دقیقه
فصل اول- قسمت سوم
42 دقیقه
فصل دوم- قسمت اول
46 دقیقه
فصل دوم- قسمت دوم
44 دقیقه
فصل دوم- قسمت سوم
34 دقیقه
فصل دوم- قسمت چهارم
50 دقیقه
فصل سوم- قسمت اول
36 دقیقه
فصل سوم- قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی از سلاخ خانه تا مهدیه
نویسنده
راویامیر مشرفی
ناشر چاپی شرکت چاپ و نشر بین الملل
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی از سلاخ خانه تا مهدیه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی از سلاخ خانه تا مهدیه

برای دریافت کتاب صوتی از سلاخ خانه تا مهدیه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.