معرفی و دانلود کتاب صفر تا صد پروتئین و مکمل‌های پروتئینی

عکس جلد کتاب صفر تا صد پروتئین و مکمل‌های پروتئینی
قیمت:
۱۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صفر تا صد پروتئین و مکمل‌های پروتئینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صفر تا صد پروتئین و مکمل‌های پروتئینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صفر تا صد پروتئین و مکمل‌های پروتئینی

آیا به سلامت بدن خود توجه می‌کنید؟ آیا می‌خواهید درک کامل‌تری از نقش پروتئین‌ها در سلامت و تناسب اندام داشته باشید؟ کتاب صفر تا صد پروتئین و مکمل‌های پروتئینی اثر آلن آراگون به بیان تمامی چالش‌های این درشت‌مغذی می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صفر تا صد پروتئین و مکمل‌های پروتئینی

پروتئین از یک واژه‌ی یونانی به نام protos به معنی اولین گرفته شده است. این نام‌گذاری به‌خاطر اهمیتی است که پروتئین در رژیم غذایی انسان‌ها دارد. در حقیقت این مغذی از نظر ساخت عضله در بدن، پادشاه تمام مغذی‌ها نامیده می‌شود. پروتئین‌ها علاوه‌بر کربن، هیدروژن و اکسیژن دارای نیتروژن هستند. مقدار پروتئین در بدن انسان هم با استفاده از همین تعادل نیتروژن مشخص می‌شود. وقتی تعادل نیتروژن در بدن انسان پایدار باشد؛ به این معنی است که تولید و تخریب نیتروژن در توازن قرار می‌گیرد. وقتی تعادل منفی شود، پروتئین‌ها با سرعت بیشتری نسبت به تولید، تخریب می‌شوند. بنابراین تعادل مثبت نیتروژن است که باعث ساخت عضله در بدن می‌شود. بدن از پروتئین‌ها برای ساختن سلول‌های جدید، حفظ بافت‌ها و تولید پروتئین‌های جدید که بدن را قادر به انجام عملکرد‌های اساسی آن می‌کنند، استفاده می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صفر تا صد پروتئین و مکمل‌های پروتئینی

در کتاب صفر تا صد پروتئین و مکمل‌های پروتئینی (Protein all of your burning questions answered) می‌خوانیم که پروتئین‌ها ازجمله مهم‌ترین مواد غذایی برای سلامت بدن انسان محسوب می‌شوند. آن‌ها نقش حیاتی در ساختار سلول‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و بافت‌های مختلف دارند. آلن آراگون (Alan Aragon) معتقد است که نیاز روزانه به پروتئین به وزن، فعالیت‌های روزانه، جنسیت و سن بستگی دارد. به‌عنوان مثال، یک ورزشکار نیاز به مقدار پروتئین بیشتری دارد تا عضلاتش را تقویت کند.

کتاب صفر تا صد پروتئین و مکمل‌های پروتئینی با مثال‌های ساده و ملموس، سازوکار بدن و پروتئین را توضیح می‌دهد. فرض کنید یک ورزشکار پس از تمرینات سنگین نیاز به بازسازی عضلات دارد. در این صورت، مصرف پروتئین‌های کافی (مانند حبوبات و میوه‌ها یا پودر پروتئین) به او کمک می‌کند تا عضلات خود را بهبود دهد و به‌سرعت به حالت ایده‌آل بازگردد.

آلن آراگون که به‌عنوان یک محقق و مربی تغذیه، با بیش از 25 سال تجربه، به شهرت بسیاری در حوزه‌ی تناسب اندام دست یافته است، باور دارد که مطالعه‌ی کتاب صفر تا صد پروتئین و مکمل‌های پروتئینی به ما کمک می‌کند تا نیازهای روزانه به پروتئین را درک و منابع غذایی مناسب را انتخاب کنیم. همچنین می‌توانیم اطلاعات علمی مهم و مناسبی را درباره‌ی نقش پروتئین‌ها در ساختار سلول‌ها، آنزیم‌ها و هورمون‌ها بیاموزیم.

کتاب صفر تا صد پروتئین و مکمل‌های پروتئینی ما را با استراتژی‌های تغذیه‌ای برای بهبود عملکرد و بازسازی عضلات آشنا می‌کند. آلن آراگون توضیح می‌دهد که پروتئین‌ها مولکول‌های زیستی بزرگی هستند که از یک یا چند زنجیره‌ی آمینواسید تشکیل شده‌اند و عملکردهای اساسی در بدن را برعهده دارند. به عبارت دیگر، پروتئین‌ها بلوک‌های ساختمانی اصلی بدن را تشکیل می‌دهند. با مطالعه‌ی کتاب صفر تا صد پروتئین و مکمل‌های پروتئینی می‌توانیم با نقش پروتئین‌ها در ترمیم بافت‌ها و ساختن تاندون‌ها آشنا شویم.

کتاب صفر تا صد پروتئین و مکمل‌های پروتئینی اثر آلن آراگون در ایران توسط نگار ذاکری و تارا اسدی به فارسی ترجمه شده و در انتشارات نرسی به چاپ رسیده است.

کتاب صفر تا صد پروتئین و مکمل‌های پروتئینی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به علاقه‌مندان علوم تغذیه پیشنهاد می‌شود. همچنین ورزش‌کاران و افرادی که به رژیم غذایی و تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند نیز می‌توانند از مطالب مفید این کتاب بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب صفر تا صد پروتئین و مکمل‌های پروتئینی می‌خوانیم

کلاژن فراوان‌ترین پروتئین در بدن حیوانات است. همچنین فراوان‌ترین پروتئین در انسان و بیشتر مهره‌داران است که تا یک سوم کل پروتئین بدن را شامل می‌شود. 16 نوع کلاژن در بدن وجود دارد که هشتاد تا تود درصد آن از نوع یک تا سه است. هر کسی که یک دوره تغذیه پایه را گذرانده باشد، اذعان دارد که کلاژن پروتئین حیوانی است که نسبتا دارای کیفیت پایینی از نظر اسیدآمینه‌های موجود در آن است. کلاژن نسبت اسیدآمینه ضروری غیرقابل جایگزینی پاییتی دارد که منجر به طبقه‌بندی کلاژن به عنوان پروتئین ناقص شده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
بخش 1: سلسله مراتب اهمیت
بخش 2: مردم عموما چه مقدار پروتئین مصرف می‌کنند؟
بخش 3: چه مقدار پروتئن برای حفظ سلامتی در مردم عادی نیاز است؟
بخش 4: ورزشکاران حرفه‌ای عموما به چه مقدار پروتئین نیاز دارند؟
بخش 5: چه مقدار پروتئین عملکرد ورزشی را به حداکثر می‌رساند؟
بخش 6: مصرف چه مقدار پروتئین عضله‌سازی را به حداکثر می‌رساند؟
بخش 7: چگونه پروتئین در طول روز باید توزیع شود که حداکثر عضله‌سازی رخ دهد؟
بخش 8: چه مقدار پروتئین در هنگام چربی‌سوزی باعث حفظ حداکثر توده‌ی عضلانی می‌شود؟
بخش 9: چگونگی توزیع پروتئین در طول روز که حفظ توده‌ی عضلانی را به حداکثر برساند
بخش 10: مصرف پروتئین چگونه بر ساخت عضله و کاهش چربی به‌صورت همزمان تاثیر می‌گذارد؟
بخش 11: چگونه زمانبندی توزیع پروتئین (مصرف پروتئین قبل، حین و بعد از تمرین) بر عملکرد ورزشی ورزشکاران تاثیر می‌گذارد؟
بخش 12: آیا زمانبندی مصرف پروتئین (قبل، حین و بعد از تمرین) بر وضعیت بدن تاثیر می‌گذارد؟
بخش 13: مکمل BCAA چگونه بر ترکیب بدن تاثیر می‌گذارد؟
بخش 14: مصرف زیاد پروتئین چگونه بر کتوزیس تاثیر می‌گذارد؟
بخش 15: محدودیت مصرف پروتئین چگونه بر طول عمر تاثیر می‌گذارد؟
بخش 16: افزایش سن چگونه بر نیاز بدن به مصرف پروتئین و میزان آن تاثیر می‌گذارد؟
بخش 17: نوجوانان به چه میزان پروتئین نیاز دارند؟
بخش 18: تفاوت‌های جنسیتی چگونه بر نیاز پروتئینی تاثیر می‌گذارد؟
بخش 19: چگونه رژیم غذایی با پروتئین بالا بر سلامت استخوان و کلیه تاثیر می‌گذارد؟
بخش 20: آیا مصرف پروتئین کازئین قبل از خواب مزیت ساختاری دارد؟
بخش 21: پروتئین وی بعد از تمرین، چگونه با مرغ – گوشت گاو (بیف) یا کازئین برای بهبود ترکیب و قدرت بدن مقایسه می‌شود؟
بخش 22: چگونه تخم‌مرغ کامل با سفیده تخم‌مرغ برای رشد عضلانی مقایسه می‌شود؟
بخش 23: اگر کلاژن،‌ پروتئین با کیفیت پایین در نظر گرفته شده باشد، آیا این امر باعث می‌شود مکمل‌های کلاژن بی‌اثر باشند؟ (آیا مکمل‌های کلاژن بی‌اثر هستند؟)
بخش 24: مقایسه‌ی پروتئین‌های گیاهی با پروتئین‌های حیوانی در رشد عضلانی
بخش 25: پروتئین چه‌اندازه سیرکننده است؟
بخش 26: مصرف غیرخطی پروتئین در طول هفته
بخش 27: منابع و مقدار مصرف پروتئین
بخش 28: پروتئین وی – کازئین - کلستروم
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صفر تا صد پروتئین و مکمل‌های پروتئینی
نویسنده
مترجمنگار ذاکری، تارا اسدی
ناشر چاپیانتشارات نرسی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات113
زبانفارسی
شابک978-622-93099-2-6
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب صفر تا صد پروتئین و مکمل‌های پروتئینی

برای دریافت کتاب صفر تا صد پروتئین و مکمل‌های پروتئینی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.