معرفی و دانلود کتاب صد راه برای تغییر زندگی: روش تنظیم سلامتی، شادمانی، روابط خوب و موفقیت

عکس جلد کتاب صد راه برای تغییر زندگی: روش تنظیم سلامتی، شادمانی، روابط خوب و موفقیت
قیمت:
۷۰۰۰۰ ۳۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صد راه برای تغییر زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صد راه برای تغییر زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صد راه برای تغییر زندگی: روش تنظیم سلامتی، شادمانی، روابط خوب و موفقیت

زندگی طولانی نیست. انسان‌هایی که در خاک خفته‌اند، تصورش را نمی‌کردند قبل از رسیدن به آرزوها و احساس خوشبختی، به دیار ابدی کوچ کنند. تا دیر نشده، باید زندگی خود را تغییر دهید. کتاب صد راه برای تغییر زندگی راهنمایی عملی است که به شما مسیر به شادمانی رسیدن را نشان می‌دهد. لیز مودی با کمک گرفتن از تجربیات افرادی که توانسته‌اند حس رضایت درونی را به‌دست آورند، کتاب خود را تحریر کرده و امیدوار است که شما نیز بتوانید با کمک راهکارهای عنوان شده، به سقف رویاهایتان و نشاط هستی برسید.

درباره‌ی کتاب صد راه برای تغییر زندگی

احساس خوشبختی مثل هرچیز خوب دیگری، پایدار نیست. روزی که شغل مورد علاقه‌مان را پیدا می‌کنیم، روز تولد فرزندمان، هنگامی که به آرزویی دور و دست‌نیافتنی می‌رسیم، شاد و خوشحال هستیم؛ اما دیری نمی‌پاید که این شادی از بین می‌رود و حس تلخی و غم گریبانمان را می‌گیرد. از خودمان می‌پرسیم خوشحالی کجا پنهان شده؟ در کدام شهر و دیار به‌دنبالش بگردیم؟ شاید حتی محل سکونت و یا شریک زندگیمان را هم تغییر دهیم اما تا مادامی که نتوانسته‌ایم سرچشمه‌ی شادی را در دل خود بیابیم، زندگیمان تغییری نخواهد کرد. کتاب صد راه برای تغییر زندگی (100 ways to change your life) نمی‌گوید که شرایط را به‌آنی شیرین و مملو از شادی می‌کند، بلکه می‌خواهد به مخاطبان خود راه‌های پذیرش آنچه موجود هست و بهبود حال درونی را بیاموزد. زمانی که بتوانیم در درون خود انقلابی به پا کنیم و ریشه‌ی غم و نارضایتی را از بیخ‌وبن بخشکانیم، می‌توانیم دنیای بیرون و جهان پیرامونمان را هم بر وفق مراد خود بنا نهیم؛ البته این کودتای خوش‌فرجام به‌سادگی انجام نمی‌شود. باید راه‌های نرفته را بپیماییم و حصار وحشت و درماندگی را بشکنیم. برای این دگرگونی، لیز مودی (Liz Moody) در کنار ماست.

معرفی و دانلود کتاب صد راه برای تغییر زندگی

بعضی اوقات تصور می‌کنیم افرادی که حال و روز خوبی دارند، از ابتدا به‌همین شکل بوده‌اند و هیچ‌گاه رنگ و روی غم را ندیده‌اند، اما خاطرات افراد موفق و شاد، به‌هیچ‌وجه این تصور را تأیید و تصدیق نمی‌کند. یکی از این افراد، نویسنده‌ی کتاب حاضر، لیز مودی است. او مادرش را در کودکی از دست داد و دوران نوجوانی بسیار سختی را پشت سر گذراند. او وقایع زندگی خود را در ابتدای کتاب صد راه برای تغییر زندگی روایت کرده و رنج‌های خود را با ما اشتراک کرده. اما او به زندگی پر از ماتم و رنج خود ادامه نداد و تصمیم گرفت تا همه‌چیز را تغییر دهد. پیشنهاداتی که در کتاب حاضر عنوان شده‌اند، مجموعه‌ای از تجربیات لیز مودی و سایر افرادی است که توانسته‌اند گنج شادی را از زیر خاک بیرون بکشند و دنیای خود را رنگارنگ و درخشان کنند.

نخستین راه خوشحال بودن، سخت نگرفتن است. اگر به رستوران می‌روید و مطمئن هستید که غذای مفیدی به شما ارائه نکرده‌اند، حدأقل با خوشحالی و لذت آن را میل کنید. در این‌صورت صرفاً آسیبی جزئی به بدن خود وارد کرده‌اید و از فشار روحی و روانی رها هستید. تمام زندگی همین است. اگر حادثه‌ی تلخی رخ می‌دهد، شما در آن قرار گرفته‌اید. نمی‌توانید زمان را به عقب برگردانید و جلوی حادثه را بگیرید. از سرزنش و نفرت ورزیدن به خود دست بردارید. شاید برایتان عجیب باشد اما فکر کردن به مرگ خودتان، شما را ناراحت نمی‌کند، بلکه هوشیار و خوشحال می‌سازد. وقتی به مرگ بیاندیشید، زنده بودن و زندگی کردن برایتان شفاف‌تر می‌شود. دیگر کارهای عقب ‌افتاده را به تعویق نمی‌اندازید و برای روزهای باقی‌مانده‌ی خود با دقت و ظرافت بیشتری برنامه می‌چینید.

این حرف کلیشه‌ای و ثابت‌نشده است، اما تجربه‌ی زندگی افراد افسرده نشان می‌دهد که ورزش و پیاده‌روی، علاوه‌بر سلامت جسم، برای بهبود حال روانی هم مفید است. صبح که از خواب بیدار می‌شوید، حتماً پرده‌های اتاق را کنار بزنید و اجازه دهید نور طبیعی بیرون به داخل بتابد. مهم نیست که هوا آفتابی است یا ابری، نور فضای باز حس دل‌مردگی و کسالتتان را کم می‌کند. کتاب صد راه برای تغییر زندگی از شما خواهش می‌کند که خود و زندگیتان را با فرد دیگری مقایسه نکنید. هیچ‌کس بی‌نقص نیست، اما آدم‌ها اجازه نمی‌دهند دیگران عیب‌ها و خلاءهایشان را ببینند. اگر فردی را می‌شناسید که ثروتمند است، به او حسادت نکنید. شما نمی‌دانید در جسم و روان او چه غوغا و آشوبی برپاست. برفرض هم که در آرامش و شادی باشد، حسادت کردن به او اوضاع شما را بهتر نمی‌کند و فایده‌ای برایتان ندارد.

معرفی و دانلود کتاب صد راه برای تغییر زندگی

لیز مودی به شما اطمینان می‌دهد که اگر به‌جای حرص خوردن و حسرت داشتن، به فعالیت‌های نیک و همدلانه مثل کمک به بیماران و بخشیدن پول به کودکان یتیم، روی بیاورید حالتان بهتر خواهد شد. به خودتان و احساستان اعتماد کنید. خود را سرکوب نکنید. حس شما دروغ نمی‌گوید. کاری را انجام دهید که از صمیم قلب آرزویش را دارید. مگر چند سال زنده هستید که از تجربه‌کردن می‌ترسید؟ کوهنوردی (البته در حدی که برایتان خطرناک نباشد)، پرش از ارتفاع، سفر و غواصی را تجربه کنید. هیچ‌کدام از این تجربه‌ها شما را به کشتن نمی‌دهد، بلکه عمرتان را پربار و زندگیتان را جذاب می‌کند. کتاب صد راه برای تغییر زندگی شما را به سوی درونتان سوق می‌دهد. مدیتیشن و مراقبه وقت زیادی از شما نمی‌گیرد و روحتان را خالص و زلال می‌کند.

کتاب صد راه برای تغییر زندگی با ترجمه‌ی علی‌اکبر عبدالرشیدی در نشر گویا به چاپ رسیده است.

جوایز و افتخارات کتاب صد راه برای تغییر زندگی

  • از پرفروش‌ترین‌های USA Today
  • کتاب پرفروش Toronto Star

نکوداشت‌های کتاب صد راه برای تغییر زندگی

  • این کتاب راهنمای جامعی است که می‌توان با آن رویاها را در زندگی به‌وجود آورد. این کتاب همه‌چیز را بهبود می‌بخشد. از پول و روابط گرفته تا تغذیه و کیفیت خواب را. (ریچ رول، نویسنده)
  • صد راه برای تغییر زندگی راهنمایی ارزشمند برای خوانندگانی است که به‌دنبال رویکردی برای بهبود بخشیدن به زندگی خود می‌گردند. (Library Journal)

کتاب صد راه برای تغییر زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب همان‌طور که از نامش پیداست، برای تمام کسانی که احساس می‌کنند زندگیشان به رخوت و روزمرگی نزدیک و حس شادمانی، زیر انبوه غم و خستگی مدفون شده، خواندنی و کاربردی است.

در بخشی از کتاب صد راه برای تغییر زندگی: روش تنظیم سلامتی، شادمانی، روابط خوب و موفقیت می‌خوانیم

من کسی بودم که به‌جای اعتقاد داشتن به ناتوانی، گرفتار بدبینی می‌شدم. سال‌ها اهداف و رؤیاهای خود را تحقیر کردم. تا این که روزی با دکتر تارا اوسارت بیبر پزشک و عصب‌شناس صحبت کردم و او از علمی برای من سخن گفت که برای رفع مشکل من وجود دارد.

دکتر بیبر گفت: «ما پیوسته در معرض بمباران اطلاعات هستیم. ذهن ما به‌خوبی اطلاعاتی را که برای بقای ما مفید نیست پالایش می‌کند. هدف ذهن، بقای ماست. ذهن در این فکر نیست که چه بکنیم تا ریسک‌پذیر باشیم، بدرخشیم و موفق شویم؟»

ذهن به ما کمک می‌کند بهترین زندگی را انتخاب کنیم. پس برای این که آن رفتار ذهنی در ما ایجاد شود باید عامداً اجازۀ آن نوع رفتار را به ذهن بدهیم. به نظر دکتر بیبر شما با خلق آرزو و رؤیا، به ذهن پیغام می‌دهید که مشکلی نیست، من در موقعیت امنی هستم، بقای من در خطر نیست، پس به‌جای تمرکز روی زنده‌ماندن من به فکر تحقق چیزهایی باش که من در تلاش برای رسیدن به آن‌ها هستم. این فرایند «پالایش انتخابی» نام دارد. «پالایش انتخابی به ذهن پیغام می‌دهد که غذا به‌اندازۀ کافی برای زنده ماندن من وجود دارد؛ جای امنی برای خواب دارم و هرآنچه اضافه بر ملزومات بقا موردنیاز است در اختیار من هست.»

«پالایش انتخابی شما را متوجه چیزها و کارهایی می‌کند که برای رسیدن به اهدافتان به آن‌ها نیازمندید.» این تجربه‌ای است که ما بارها انجام می‌دهیم. مثلاً به یاد واژه‌ای می‌افتید و از آن لحظه به بعد همه‌جا آن واژه را می‌بینید. یا برای خرید ماشینی رفته‌اید و از آن به بعد ماشینی را که در نظر دارید مدام در خیابان‌ها مشاهده می‌کنید. آن واژه قبل از این هم همه‌جا بود، آن ماشین هم پیش‌ازاین در خیابان‌ها وجود داشت. اما شما به آن توجه نمی‌کردید. حالا یک تغییر اتفاق افتاده و آن این است که توجه شما معطوف به آن واژه و این ماشین شده است.

فهرست مطالب کتاب

داستان زندگی من
چگونه این کتاب را بخوانیم؟
بهترین شکل زندگی خود را چگونه تعریف می‌کنید؟
1- قبل از هر چیز، کمتر متحمل رنج و عذاب شوید
2- خودآزمایی
3- در مورد مرگ خود فکر کنید
چگونه می‌توان به عادات پایبند ماند و اهداف را تحصیل کرد؟
4- «چرا» هایتان را مشخص کنید
5- لحظۀ آغاز تغییر کدام است؟ تأثیر اولیۀ هر کاری اهمیت دارد.
6- نقطۀ عطف موفقیت برداشتن گام‌های کوچک است
7- از یک چارچوب موفقیت استفاده کنید
8- استفاده از فعالیت‌های وسوسه‌برانگیز
چگونه بهتر از خواب بیدار شویم؟
9- هر روز راه بروید
10- مراسم صبحگاهی ترتیب بدهید
11- ساعت زیستی شبانه‌روزی خود را بشناسید
12- گوشی تلفن خود را از داخل اتاق‌خواب بیرون ببرید
چگونه توان و انرژی بیشتری پیدا کنیم؟
13- غذاهایی بخورید که از نظر سوخت‌وساز بهترین نتیجه را داشته باشد
14- ورزش‌های مختصرمنافع زیادی دارند
15- مرزهای بهتری تعیین کنید و به آن وفادار بمانید
16- اسفنج طبیعی گلوگز بدن خود را فعال کنید
17- منبع خستگی در تصمیم‌گیری را از بین ببرید
18- دوش آب سرد بگیرید
چگونه بهره‌وری خود را افزایش دهیم؟
19- یک قانون سه ماده‌ای تدوین کنید
20- شناخت ارزش زندگی
21- برنامۀ روزانه‌تان را به‌اندازۀ توانتان طراحی کنید
22- پشتِ‌گوش‌اندازی را کنار بگذارید
23- وقت خود را به‌صورت مصنوعی محدود کنید
24- تمرکزتان را به طور دلخواه هدایت کنید
چگونه خلاقیت خود را افزایش دهیم؟
25- نقطۀ آغاز
26- بیشتر حرکت کنید و اندام‌های خود را به حرکت در بیاورید
27- خود را مجبور نکنید که کاری انجام ندهید
28- لحظۀ «آهان!» را دریابید
چگونه می‌توان موفق‌تر بود
29- قدم اول را بردار، حرکت کن
30- رؤیاهای مالی خود را مشخص کنید
31- جذبۀ خود را افزایش دهید
32- یک باشگاه نصیحت و توصیه دایر کنید
33- موهبت‌های اعطا شده به خودتان را شناسایی کنید
34- بر تردیدها غلبه کنید
35- از علم اعصاب و روان برای تحقق رؤیاهایتان استفاده کنید
36- هرگز به خودتان «نه» نگویید
چگونه خود را دوست بداریم؟
37- به قولی که به خودتان می‌دهید وفادار بمانید
38- حسادت را کنار بگذارید
39- فهرستی ازحقوق شخصی خود تهیه کنید
40- به خودتان اعتماد داشته باشید
41- اطلاعات درون صندوقچۀ احساسات خود را کشف کنید
42- یاد بگیرید بدنتان را دوست بدارید
چگونه شادتر باشیم؟
43- برنامۀ زندگی‌تان را متناسب با ارزش‌هایتان تنظیم کنید
44- برای مقابله با کارهای سخت شکیبایی بیاموزید
45- اصول استفاده از اعصاب خود را برای شادمانی دوباره بنویسید
46- برای فردی دیگر، کاری انجام دهید
47- زندگی خود را پر از شادی کنید
48- فهرستی تهیه کنید که مؤید «زندگی هیچ‌وقت خسته‌کننده نیست.» باشد
چگونه دوست پیدا کنیم و نگه داریم؟
49- دوستانِ رؤیاهای خود را شکار کنید
50- از اصل آشنایی استفاده کنید
51- جاذبه داشته باشید
52- گشودگی ذهن را تبدیل به عادت کنید
53- مصاحب خوبی باشید
54- دوستی‌هایتان را تعمیق کنید
دوستی‌های قدیمی را ارتقا داده و پرمحتواتر کنیم
55- مدیر اجرایی خانه و خانوادۀ خود باشید
56- قواعد درگیری و بازی را مشخص کن
57- روابط زناشویی خود را به سطح دیگری انتقال دهید
58- اجازه دهید همسرتان شما را غافلگیر کند
چگونه می‌توان تغذیۀ سالمی داشت؟
59- هفته‌ای سی نوع مواد گیاهی و سبزیجات بخورید
60- کربوهیدرات را بپزید، خنک کنید و بخورید
61- مقداری غذای تخمیر شده هم به غذایتان اضافه کنید
62- کثیف شوید!
63- بدون دلیل، غذایی را حذف نکنید
64- به باکتری‌های مفید بدن خود غذا برسانید
65- بدرود با یبوست و نفخ شکم
عمر طولانی می‌خواهید؟
66- اضطراب را از خود دور کنید
67- مصرف ریزمغذی‌ها را به حداکثر برسانید
68- مراقب بهداشت دندان و زبان خود باشید
69- خر و پف را متوقف کنید
70- کیفیت غذایی را که می‌خورید ارتقا دهید
71- با تصور پیر شدن مبارزه کنید
72- در مورد رابطه با الکل تجدیدنظر کنید
چگونه آرامش بیشتری پیدا کنیم؟
73- مرزبندی‌های خبری جدیدی اعمال کنیم
74- مدیر امور خود باشید
75- مراقبه کنید، مراقبه وقت زیادی نمی‌خواهد
76- برای مقابله با اضطراب پویا باشید و کاری صورت دهید
77- اجازه ندهید ترس رابطۀ شما را با پول تحت اختیار بگیرد.
78- زمینه‌های فیزیکی اضطراب خود را از بین ببرید
79- تمرین تنفس کنید
چگونه خود را بازیابیم و به حال عادی برگردیم؟
80- یک عادت سرگرم‌کننده برای ساعات بعد از کار انتخاب کنید
81- ذهنتان را شستشو دهید
82- در خانه خلوت‌گزینی کنید
83- از نیروی التیام‌بخش طبیعت استفاده کنید
چگونه تصمیم درست بگیریم؟
84- از روش تخلیۀ آگاهی استفاده کنید
85- کارنامۀ شکست‌ها و ناکامی‌ها را تهیه کنید
86- آگاهیِ بدنِ خود را بشناسیم
87- تمرین قاطعیت کنید
88- با احساسات خود روراست باشید
89- بد نیست کمی تأسف بخورید
چگونه تاب‌آور باشیم؟
90- احساسات منفی را بازتعریف کنید
91- فهرستی برای بررسی‌ سلامت ذهن تهیه کنید
92- تاب‌آوری خود را به خودت یادآوری کنید
93- فهرست موفقیت‌های خود را تهیه کنید
94- ارتباطات فعلی ترمیم‌کنندۀ آسیب‌های دوران کودکی
95- حس امنیت و ایمنی را در خود به وجود بیاورید
چگونه بر موانع سر راه غلبه کنیم؟
96- مسیر تازه‌ای پیدا کنید
97- با قصه‌های شاهِ پریان بجنگید
98- دلیل بی‌علاقگی خود را به جنس مخالف پیدا کنید
99- دردهای خود را کاهش دهید
100- خطر کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صد راه برای تغییر زندگی: روش تنظیم سلامتی، شادمانی، روابط خوب و موفقیت
نویسنده
مترجمعلی اکبر عبدالرشیدی
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات319
زبانفارسی
شابک978-622-312-224-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۷۰۰۰۰ ۳۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب صد راه برای تغییر زندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صد راه برای تغییر زندگی

برای دریافت کتاب صد راه برای تغییر زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.