معرفی و دانلود کتاب شوق و شور کودکی: نقاشی احساسات

عکس جلد کتاب شوق و شور کودکی: نقاشی احساسات
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شوق و شور کودکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شوق و شور کودکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شوق و شور کودکی: نقاشی احساسات

کتاب شوق و شور کودکی یک اثر تعاملی است که کودکان را وامی‌دارد تا احساسات مختلفشان را در قالب نقاشی درآورند. روبی رادبرن و الن تاچر این قالب را برگزیده‌اند تا توانایی بروز احساسات را در کودکان تقویت کنند. کتاب شامل طراحی‌های ساده و جذابی است و ضمن سرگرم کردن کودک، مفاهیم عمیقی را آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب شوق و شور کودکی

کتاب شوق و شور کودکی (The Feelings Artbook) یک کتاب مصور و تعاملی است که کودک می‌تواند از طریق فعالیت‌های آن، خلاقیت، احساسات و عواطف خود را تقویت کند. روبی رادبرن (Ruby Radburn) و الن تاچر (Ellen Tocher) به شیوه‌ای کتاب را تنظیم نموده‌اند که کودک بتواند بدون حضور والدین نیز از آن بهره ببرد.

این کتاب به سه بخش موضوعی اصلی تقسیم شده است: عزت نفس، هیجانات، همدلی و تجسم. تمرین‌های بخش عزت نفس، فعالیت‌هایی را در بر می‌گیرند که به بررسی خصوصیات، ارزش‌ها، انتظارات و آرزوها، توانایی‌های فردی و روابط مهم در زندگی کودک می‌پردازند. در بخش هیجانات از کودکان خواسته می‌شود به احساسات پیچیده‌ای مانند هیجان، حسادت و ناامیدی توجه کنند. و در نهایت فعالیت‌های مربوط به همدلی و تجسم، کودک را به سمت شناخت و درک تجربیات، احساسات و هیجانات دیگران راهنمایی می‌کند.

کودکان زیادی هستند که عزت نفس پایینی دارند و در ابراز درست احساساتشان مشکل دارند. این موضوع سبب اخلال جدی در روند یادگیری و روابط اجتماعی‌ کودکان می‌شود. کشف احساسات از طریق نقاشی و طراحی، ایده‌ای است که روبی رادبرن و الن تاچر را بر آن داشته تا کتاب شوق و شور کودکی را با تصاویر ساده تنظیم کنند؛ کتابی که از کودک می‌خواهد عواطف را از تصاویر دریافت کند و خود نیز احساساتش را در قالب تصویر دربیاورد.

کودکان اغلب وقتی خیلی خوب یاد می‌گیرند و جذب می‌شوند که نمی‌دانند در حال یادگیری هستند! شیوه‌ی آموزش مستقیم احتمالاً بدترین روشی است که می‌توان در مقابل کودک به کار بست. او ترجیح می‌دهد درگیر فعالیتی عملی شود، نقاشی بکشد، داستان بخواند، بازی کند و... او توصیه‌های بزرگ‌ترها را نمی‌شنود مگر آنکه در قالب بازی و سرگرمی بیان شود. این نکته‌ای است که کتاب شوق و شور کودکی را به منبعی ارزشمند تبدیل کرده که کودکان با مراجعه به آن، ضمن مشغولیت و سرگرمی، یاد می‌گیرند چگونه احساسات خود را بروز دهند، توانایی‌های فردی‌شان را تقویت کنند و احساسات دیگران را به رسمیت بشناسند.

شصت فعالیت کاربردی در کتاب شوق و شور کودکی گنجانده شده که یکی از آن‌ها از کودک می‌خواهد تا یک کاپ را به‌صورتی طراحی کند که مهارتش را در کاری بخصوص نشان دهد. روبی رادبرن و الن تاچر با طراحی تصویر پسری که سه بادکنک قلبی‌شکل در دست دارد، از کودک می‌خواهند نقاشی سه نفر را بکشد که به او اهمیت می‌دهند. آن‌ها در جایی دیگر از بچه‌ها می‌خواهند چیزی را نقاشی کنند که باعث شده دخترکِ در تصویر، خجالت‌زده شود. این‌گونه کودک به خودش رجوع می‌کند و زمانی را به یاد می‌آورد که احساس شرمساری کرده است.

اگر می‌خواهید کودکانتان احساسات و درونیاتشان را بشناسند و در آینده به‌خوبی آن‌ها را بروز دهند، کتاب شوق و شور کودکی می‌تواند مفید واقع شود. این کتاب را نشر برگ و باد با ترجمه‌ی معصومه یعقوبی منتشر کرده است.

کتاب شوق و شور کودکی برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان 4 تا 11ساله مخاطبین اصلی اثر حاضر هستند.

در بخشی از کتاب شوق و شور کودکی: نقاشی احساسات می‌خوانیم

با سلام و درود بر شما که ویرایش جدید کتاب نقاشی احساسات را با ترکیبی نو، تصاویر فوق‌العاده و فعالیت‌های جدید برگزیده‌اید.

ویرایش نخست کتاب در سال 2008 به چاپ رسید و از منابعی الهام گرفته بود که من در دوران کار مربی‌گری در مدرسه‌ی ابتدایی ابداع کرده بودم. در این جایگاه شغلی با کودکان زیادی سر و کار داشته‌ام که عزت نفس پایینی داشتند و برای ابراز درست احساساتشان دچار مشکل بودند که اخلال جدی در روند یادگیری و روابط اجتماعی‌شان ایجاد می‌کرد. اگرچه بسیاری از منابع موجود برای کار روی هوش هیجانی، تصویر و شکل هم داشتند اما بخش اصلی یادگیری مستلزم نوشتن بود. برای بسیاری از کودکان این یک چالش بزرگ بود که آن‌ها را از هدف اصلی فعالیت باز می‌داشت و در برخی موارد موجب کاهش عزت نفس هم می‌شد؛ حتی قبل از اینکه شروع به کار کنیم. بنابراین منابع خودم را خلق کردم که بچه‌ها بتوانند با استفاده از تصاویر ساده‌ی من برای شروع کار، به کشف احساسات خود از طریق طراحی و نقاشی بپردازند.

گذشت بیش از 10 سال و موفقیت کتاب بیانگر این است که فرصت کافی داشته‌ام تا آن را با دانش آموزانم کار کنم و ببینم چه واکنشی نشان می‌دهند؛ از جانب افراد متخصص که روی هوش هیجانی کار می‌کنند بازخوردهایی دریافت کرده‌ام و به اندازه‌ی کافی زمان داشتم تا روی نقاط قوت و ضعف ویرایش نخست کتاب کار کنم. افزون بر این، تجربه‌ی چندین ساله اندوخته‌ام؛ مهارت‌هایم را در زمینه‌ی آموزش و پرورش و شناخت و درکم از اینکه چه چیزهایی برای کودکان الهام‌بخش و جذاب است را ارتقاء داده‌ام.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فعالیت 1 تا 20: عزت نفس
فعالیت 21 تا 40: احساسات و هیجانات
فعالیت 41 تا 60: همدلی و تجسم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شوق و شور کودکی: نقاشی احساسات
نویسنده،
مترجممعصومه یعقوبی
ناشر چاپیانتشارات برگ و باد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات90
زبانفارسی
شابک978-622-98139-2-8
موضوع کتابکتاب آموزش نقاشی کودک، کتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شوق و شور کودکی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شوق و شور کودکی

برای دریافت کتاب شوق و شور کودکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.