معرفی و دانلود کتاب شناسایی توانمندی‌های پویا سوار بر موج ششم نوآوری

عکس جلد کتاب شناسایی توانمندی‌های پویا سوار بر موج ششم نوآوری
قیمت:
۱۴۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شناسایی توانمندی‌های پویا سوار بر موج ششم نوآوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شناسایی توانمندی‌های پویا سوار بر موج ششم نوآوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شناسایی توانمندی‌های پویا سوار بر موج ششم نوآوری

توانمندی‌های پویا در حوزه‌ی مدیریت و بازاریابی و در نظریه‌ی سازمانی، می‌توانند تأثیرات مثبت و مهمی به‌همراه داشته باشند و کتاب شناسایی توانمندی‌های پویا سوار بر موج ششم نوآوری کوشش دارد به معرفی و بررسی این مسئله بپردازد. این کتاب اثری از مژده شعاریان ستاری است. کتابی که می‌خوانید از تحقیقات گسترده‌ی مؤلف به‌دست آمده و برای کسانی که در حوزه‌ی مدیریت و بازایابی فعالیت می‌کنند، منبع مناسبی به‌شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب شناسایی توانمندی‌های پویا سوار بر موج ششم نوآوری

در نظریه‌ی سازمانی، توانمندی‌های پویا به قابلیت‌های یک سازمان در تطبیق هدفمند منابع اشاره دارند. این مفهوم ابتدا به‌واسطه‌ی مقاله‌ای به تألیف دیوید تیس، گری پیزانو و امی شوئن بیشتر مورد بررسی قرار گرفت و از آن زمان‌ بارها توسط پژوهشگران و نویسندگان مختلف تشریح شده است. در حالت کلی، این مفهوم از ایده‌هایی که پیش‌تر در «توانمندی‌های کاربردی» طرح شده بود، شکل گرفت و شباهت‌های زیادی میان این دو نگاه مدیریتی وجود دارد. توانمندی‌های پویا در مورد وضعیت کنونی عملیات جاری سازمان هستند، درحالی‌که توانمندی‌های کاربردی به بررسی و تغییر شیوه‌های اجرایی می‌پردازند.

مژده شعاریان ستاری در فصل اول کتاب شناسایی توانمندی‌های پویا سوار بر موج ششم نوآوری به معرفی این مفهوم می‌پردازد و یک تعریف کلی را در باب آن ارائه می‌دهد. نویسنده با بهره بردن از کلمات و اصطلاحاتی که در زمینه‌ی مدیریت و بازاریابی رایج است، به مباحثی که در این زمینه اهمیت دارند می‌پردازد. او در فصل اول شرح می‌دهد که در توانمندی‌های پویا باید از چه مدل‌های راهبردی‌ای استفاده و در ادامه چگونه به بهره‌برداری از توازن بازار دست پیدا کرد.

در ادامه، کتاب شناسایی توانمندی‌های پویا سوار بر موج ششم نوآوری به شرح و بررسی نیروهای رقابتی در این رویکرد می‌پردازد. اینکه نیروهای رقابتی چگونه در سیستم توانمندی‌های پویا تعریف می‌شوند و چه نقشی را در آن ایفا می‌کنند. مسئله‌ی مهمی که مدیران و کسانی که در حیطه‌ی بازاریابی حضور دارند باید در مورد توانمندی‌های پویا بدانند، نقش دیدگاه مبتنی بر منابع در استراتژی کلی است. مژده شعاریان ستاری با توضیحات روشن خود به‌خوبی این بخش‌ها را پوشش داده است.

فصل سوم کتاب شناسایی توانمندی‌های پویا سوار بر موج ششم نوآوری در باب همان موردی‌ست که در خود عنوان به آن اشاره شده است. نویسنده به این مسئله می‌پردازد که چگونه باید بنگاه‌ها و نهادهای مربوطه را با توجه به موج ششم فناوری‌های پیشرفته ارزیابی کرد. او در ادامه‌ی این فصل شرح می‌دهد که چه کسانی در ارزیابی و رتبه‌بندی نقش دارند و یک برآورد کلی را از آن برای مخاطبان شرح می‌دهد. مژده شعاریان ستاری به معرفی نظام رتبه‌بندی در ایران می‌پردازد و مواردی را که مدیران باید در رعایت آن‌ها هشیار باشند برمی‌شمارد.

در یکی از بخش‌های کتاب شناسایی توانمندی‌های پویا سوار بر موج ششم نوآوری در مورد رویکرد چرخه‌ی عمر برای برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌ی انتقال فناوری می‌خوانید که اطلاعات مفیدی را در این زمینه با شما به اشتراک می‌گذارد. همچنین نویسنده به بررسی مدل‌ کارایی کارآفرینی می‌پردازد و سپس مجموعه‌ تحقیقات خود را در مورد توانمندی کارآفرینی لیگنم‌فسایل ارائه می‌دهد. به‌طورکلی می‌توان گفت این کتاب هرآنچه را باید در مورد توانمندی‌های پویابدانید با بیانی شفاف و روان برای شما شرح داده است. با خواندن این کتاب مهارت‌های خود را در حوزه‌ی مدیریت افزایش خواهید داد. کتاب پیشِ رو تألیف مژده شعاریان ستاری است و انتشارات متخصصان آن را منتشر کرده است.

کتاب شناسایی توانمندی‌های پویا سوار بر موج ششم نوآوری برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به سازمان‌ها، مدیران و کسانی که در حوزه‌ی بازاریابی فعالیت می‌کنند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب شناسایی توانمندی‌های پویا سوار بر موج ششم نوآوری می‌خوانیم

در سال‌های گذشته محقّقان اقدام به گسترش بازارهای پویای مبتنی بر دیدگاه منابع‌محور کرده‌اند. منطق این امر آن است که دیدگاه مبتنی بر منابع به اندازه‌ی کافی به توضیحِ چگونگی و چرایی این امر نمی‌پردازد که بنگاه‌ها در مواقعِ تغییرِ سریع و غیرقابل پیش‌بینی دارای مزایای رقابتی هستند. در این بازارها که چشم‌اندازِ رقابتی درحال تغییر دائم است، توانمندی‌های پویا (که مدیران بنگاه با استفاده از آن‌ها به یکپارچه‌سازی، ایجاد و شکل‌دهی مجدد توانمندی‌های داخلی و خارجی می‌پردازند تا به تغییراتِ سریعِ محیط پاسخ دهند)؛ تبدیل به منبعی برای کسبِ مزیّتِ رقابتیِ پایدار می‌گردد.

دستکاری منابعِ دانش در این بازارها اهمیت خاصی دارد. علی‌رغم اهمیت دیدگاه مبتنی بر منابع، این دیدگاه بدون چالش نیز نبوده است. این دیدگاه از نظر مفهومی به‌صورتِ مبهم و دارای شاخ و برگ‌های فراوان بوده و تمایل به مکانیزم‌هایی دارد که با استفاده از آن‌ها، منابع منجر به ایجاد مزیت رقابتی خواهند شد. این دیدگاه به‌خاطر فقدان زمینه‌های تجربی نیز مورد انتقاد قرار گرفته است. در این دیدگاه، مزیت رقابتِ پایدار به‌عنوان یک امرِ نامحتمل در بازارهای پویا نگریسته می‌شوند.

این توانمندی‌ها که اغلب آزمایش‌های تجربی فراوانی در پشت آن قرار دارد، نشان‌دهنده‌ی سازوکارهای رایج در شرکت‌های اثربخش (و یا بهترین روش انجام کار) هستند؛ بنابراین توانمندی‌های پویا در مقایسه با دیدگاهِ سنتیِ مبتنی بر منابع دارای هم‌پایانی، یکدستی و همگنی و پایداری زیادی در بنگاه‌ها هستند. علاوه‌براین، الگوهای اثربخش توانمندی‌های پویا، در داخل پویایی‌های بازار، گوناگونی‌های زیادی دارند. هنگامی‌که بازارها آن‌قدر پویا باشد که چنین تغییراتی در زمینه ساختار ثابت صنعت رخ دهد، توانمندی‌های پویا شباهت زیادی به مفهوم سنتی امور روزمره و رویه‌ها خواهند داشت. این بدان‌معنی است که فرآیندهایی پیچیده، مفصل و تحلیلی هستند که تکیه‌ی زیادی به دانش موجود و عملیات خطی برای ایجادِ نتایجِ قابلِ پیش‌بینی دارند.

فهرست مطالب کتاب

فصل یکم: آشنایی با توانمندی‌های پوبا
فصل دوم: پژوهش پیشکار آموزش
فصل سوم: سوار بر موج ششم فناوری‌های پیشرفته
فصل چهارم: راهبرد مدل‌ها و الگوهای توانمندی‌های پویا
پیوست
فهرست مراجع
واژه‌نامه انگلیسی به فارسی
Abstract

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شناسایی توانمندی‌های پویا سوار بر موج ششم نوآوری
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات متخصصان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات293
زبانفارسی
شابک978-622-292-965-7
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شناسایی توانمندی‌های پویا سوار بر موج ششم نوآوری

برای دریافت کتاب شناسایی توانمندی‌های پویا سوار بر موج ششم نوآوری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.