معرفی و دانلود کتاب ستیز شوریدگان

عکس جلد کتاب ستیز شوریدگان
قیمت:
۱۸۰۰۰۰ ۹۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ستیز شوریدگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ستیز شوریدگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ستیز شوریدگان

گاهی وقایعی که به صورت خاطره در ذهن شخصیت‌های داستانی تکرار می‌شوند به مواد خامی آماده برای شکل دادن داستان‌ها بدل می‌گردند. کتاب ستیز شوریدگان نوشته‌ی مجتبی خزائی درباره‌ی خاطرات جوانی یک سرباز است که وقایع متعددی را به صورت همزمان بازگو می‌کند.

درباره‌ی کتاب ستیز شوریدگان

جهان داستان‌های رنگارنگ وقتی شکل می‌گیرد که شخصیت‌های داستانی به اتفاقات اطراف خود می‌نگرند و یا درباره‌ی رویدادی در زمان‌های دور حرف می‌زنند. برخی از داستان‌ها و کتاب‌هایی که می‌خوانیم حاصل همین خاطره‌نویسی‌هایی است که با نگاه افسوس‌بار به گذشته همراه شده. کتاب ستیز شوریدگان راوی جوانی دارد که از مخاطب می‌خواهد در سفری کوتاه با او همراه شود. مجتبی خزائی، نویسنده‌ی این کتاب، تلاش دارد از طریق بازگشت به گذشته وقایع متعددی را از نگاه راوی بازگو کند.

داستان کتاب ستیز شوریدگان از این قرار است که مرد جوانی در اوایل دوران سربازی به خانه باز می‌گردد تا چند روزی را در مرخصی بگذراند. بازگشت او به شهر محل زندگی‌اش و دیدار با خانواده با شوخی‌هایی همراه است که نشان می‌دهد این جوان در ارتباط با خانواده بسیار مهربان است. خستگی بیش از حد او باعث می‌شود که چندین ساعت استراحت کند و پدر و برادرش او را با لحنی مهربانانه سرزنش می‌کنند. روز بعد مرد جوان به محل کار خود که یک مرکز تاکسی تلفنی است می‌رود و از زبان همکار سابقش داستان غم‌انگیزی را می‌شنود. خانم طالبی ماجرای دختر و پسر جوانی را تعریف می‌کند که بعد از ازدواج به مسافرت می‌روند و در جاده دچار حادثه می‌شوند. در این حادثه دختر جوان جان خود را از دست می‌دهد.

در ادامه‌ی فصل اول کتاب ستیز شوریدگان مرد جوان تصمیم می‌گیرد که با دوستانش به مسافرت کوتاهی برود. دوستان او که جوانان شوخ و بازیگوشی هستند با ماشین به جاده می‌زنند. در بین راه ماموران پلیس جلوی ماشین دسته‌ی جوانان را می‌گیرند و به دلیل سکوت بیش از حدی که در ماشین وجود دارد به آن‌ها مشکوک می‌شوند. با کمی توضیح و گفت‌وگو پلیس اجازه‌ی عبور می‌دهد و جوانان به راه خود ادامه می‌دهند. کمی جلوتر، اتومبیل به جایی می‌رسد که ماجرای مرگ دختر جوان در آن‌جا اتفاق افتاده. یادآوری این حادثه مرد جوان را متاثر می‌کند. این اتفاق باعث می‌شود که برای چند لحظه خوش‌گذرانی جوانان با غم و اندوه همراه شود.

در کتاب ستیز شوریدگان علاوه‌بر خاطره‌های غم انگیز، داستان‌های عبرت‌آموز مختلفی نیز به چشم می‌خورد که مربوط به رابطه‌ی مرد جوان با اطرافیان اوست. خانواده، دوستان، همکاران و شخصیت‌هایی که در موقعیت‌های داستانی این کتاب حضور می‌یابند، باعث به وجود آمدن وقایع عبرت‌آموز می‌شوند. ازاین‌رو پیام‌های اخلاقی و پند و نصیحت‌های عبرت‌آموز در کتاب ستیز شوریدگان می‌تواند مخاطب را به مسائل اخلاقی و معنوی هدایت کند. از سوی دیگر خاطره‌ی مرد جوان از چند روزی که در مرخصی سربازی به سر می‌برد، وقایع متعددی را در پی دارد که طی چندین فصل و با عناوین مختلف در کتاب ستیز شوریدگان نوشته شده است. به همین دلیل مخاطب در هنگام خواندن کتاب به مکان‌های مختلف سفر می‌کند و این امر باعث ایجاد جذابیت بیشتر می‌شود.

کتاب ستیز شوریدگان به قلم مجتبی خزائی، به 10 فصل تقسیم شده و داستان هر فصل دارای مشترکاتی است که وقایع مختلف را به هم مربوط می‌سازد. این کتاب توسط انتشارات متخصصان منتشر شده است.

کتاب ستیز شوریدگان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقمندان به داستان های پندآموز و اخلاقی مفید است.

در بخشی از کتاب ستیز شوریدگان می‌خوانیم

منم شروع کردم خیلی باسیلقه و قشنگ، از جلوی در کلاسشون تا آخرین پله ورودی درب پایین، دوتا دوتا رزا رو، روبه‌روی هم چیدم روی زمین، مثه یه راه و راهرو شد، روی هر پله دوتا گذاشتم یکی این‌ور و یکی اون‌ور تا پله آخر، دو تا رز ایرانی اضافه اومد که دادمش به خانم منشی کلی هم کیف کرد و تشکر، چشاش برق می‌زد از خوشی خخخخ. اس دادم.

من: سلام فک کنم دو دقیقه دیگه کلاستون تموم می‌شه خواهش می‌کنم اولین نفر بیا بیرون!
برکه: آره تموم شد دارم اولین نفر میام‌. ای خدا! چقدر می‌گی...!

تا اسش رسید، خودم هم با اون دوتا رز هلندی که با مهارت خاصی با سلیقه پیچیده و تزئین شده بود وایسادم جلوی در بعد از آخرین پله. من اولشو ندیدم ولی به روی پله‌های آخر که رسید دیدیمش...

ماه و ستاره‌ی من از روی خوشحالی و ذوق خنده می‌کرد و چشاش برق می‌زد. خم می‌شد و دونه‌دونه رزها رو برمی‌داشت و بهم نگاه می‌کرد و می‌خندید. دوست‌ها و هم‌کلاسیاش هم داشتن می‌دیدن و توی گوش هم پچ‌پچ می‌کردن و می‌خندیدن. به پله‌ی آخر که رسید، جلوی پاش زانو زدم و با دستم گلا رو پیش‌کش کردم. گلا رو از دستم گرفت و توی چشام نگاه کرد و گفت...

برکه: وای خدا! امین تو خیلی فوق‌العاده‌ای. خخخخخ.
من: خواهش می‌کنم زیباترینم خیلی‌خیلی ناقابله. زهرا گف...

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیشگفتار
تقدیم‌نامه
فصل اول
میقات احساس
آغاز پرواز
سودا و دنیز
ایست بازرسی
ماسک اکسیژن
خاله مانا
برکه
اولین پرسه‌ی شبونه
آنه عاشقی
الی و اسی
السا
اولین آهنگ
الی و اسی 2
دعوای ناموسی
گپ دونفره
اولین شام
رانندگی ماری جون
فصل دوم
اولین‌ها
اولین پیام
آشوب نخستین
قوز بالا قوز
قبرستون
یگان
موسی و خضر (ص)
مسافران آلمان
اولین رز
جسارت عاشقانه
فصل سوم
شیوایی و شیدایی
حق‌السکوت
حسود
سوءتفاهم
الی و اسی 3
اولین سورپرایز
تغییر
فیلم هندی
بدقول
کردان
دسیسه
فصل چهارم
عقل و قلب
پارک گل‌ها
باد صبا
پشمک
عشق پنهان
واقعیت یا حقیقت
سکته
مردونگی
مهمونی خاله
اشک‌های برکه
اولین لمس
خونه‌ی خاله
عشق چت
فصل پنجم
تحفه‌ها
دهه
سحری
دل‌تنگی
اولین تولدم
عشق چت 1
اولین قرار
درد دل
دختر و پسرمون
کنکور
عشق چت 3
فصل ششم
دسیسه
نهار مشترک
باغ آرزوها
دفتر خاطرات سربازی
دایی آرمان
آرامشگاه
خارج از درس
انباری
آش نذری
خواستگار
دایی آیدین
دانشگاه
مغازه
گل گندم
فصل هفت
آرامش قبل از طوفان
روضه‌ی مامان
فتنه
اولین غوغا
دشمنی
مرغ عشق
دل نوشته
نیروی انتظامی
دسیسه‌ی کاری
فصل هشتم
شروع یک پایان
تولد برکه
عشق چت 4
تولدم
فصل نهم
انتهای امید
جشن پایان خدمت
ولن
خانم ربی
شروع یک پایان
آشوب
جنگ منطق و احساس
مرگ عشق
آخرین کلام
امید واهی
درس ناب
شوک الکتریکی
فصل دهم
‌مرگ سرد
تیر خلاص مرگ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ستیز شوریدگان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات متخصصان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات852
زبانفارسی
شابک978-622-7576-98-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۸۰۰۰۰ ۹۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ستیز شوریدگان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ستیز شوریدگان

برای دریافت کتاب ستیز شوریدگان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.