معرفی و دانلود کتاب زبان معماری: 26 اصل که هر معماری باید بداند

عکس جلد کتاب زبان معماری: 26 اصل که هر معماری باید بداند
قیمت:
۴۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زبان معماری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زبان معماری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زبان معماری: 26 اصل که هر معماری باید بداند

کتاب زبان معماری نوشته‌ی آندریا سیمیچ و وال وارک، برای دانشجویان معماری و معماران حرفه‌ای یکی از مهم‌ترین کتاب‌های مرجع است. این اثر، تک تک حروف زبان معماری را که 26 اصل است به شما می‌آموزد تا بتوانید با استفاده از آن‌ها، ابتدا درک درستی از آثار معماری داشته باشید و سپس به عنوان منبع الهام برای خلق آثار ماندگار معماری از آن‌ها استفاده کنید.

درباره‌ی کتاب زبان معماری

آندرآ سیمیچ (Andrea Simitch)، استادیار دانشکده معماری دانشگاه کرنل و وال وارک (Val Warke)، رئیس دپارتمان معماری همین دانشگاه، با همکاری یکدیگر، یکی از کاربردی‌ترین کتاب‌هایی را که هر دانشجوی معماری و معمار حرفه‌ای باید در قفسه‌ی کتابخانه‌ی خود داشته باشد، تهیه کرده‌اند. کتاب زبان معماری (The Language of Architecture)، شامل یک مقدمه و 26 بخش است که در هر بخش، یک اصل مهم در معماری را به طور کامل تشریح می‌کنند؛ به طوری که با خواندن آن فصل، همه‌ی نکات ریز و درشت در آن زمینه‌ی خاص را بیاموزید. همین طور اگر یک معمار حرفه‌ای هستید و این کتاب را بارها خوانده‌اید و مطالبش را از بر هستید، باز هم با تورق گاه‌وبیگاه آن، برای طراحی زیباتر و انجام و ارائه‌ی کار حرفه‌ای‌تر الهام می‌گیرید.

در ابتدای این کتاب، مقدمه‌ای در باب چیستی معماری قرار دارد. پس از آن، هر فصل در چند بخش، به معرفی اصول معماری می‌پردازد. فصل‌های المان‌ها، شرایط، جنبه‌های فیزیکی، جنبه‌های گذرا، دستگاه‌های مفهومی، دستگاه‌های سازمانی، امکان‌های ساختمانی و نتیجه‌گیری، اصول مرتبط را ذیل خود دسته‌بندی می‌کنند. کتاب تمام رنگی است و هر اصل، با تعداد زیادی تصویر و عکس رنگی، به خوبی در ذهنتان جای می‌گیرد و ثبت می‌شود. توضیحاتی که درباره‌ی هر تصویر ارائه شده، برای درک بهتر موضوع بسیار کارگشاست. همین‌طور نمایش نمونه‌های متعدد، معماران جوان را با سبک‌های مختلف آشنا می‌کند و باعث گستردگی افق‌های خلاقیت آن‌ها می‌شود.

کتاب زبان معماری را صدیقه شجاعی ترجمه و انتشارات نیلفام آن را به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب زبان معماری

  • سیمیچ و وارک دو معمار برجسته از دانشگاه کرنل، یک کتاب راهنمای تصویری و در دسترس و قابل ارجاع به اصول این رشته را ارائه می‌دهند که یادگیری اصول اساسی فرآیند معماری را با یادگیری یک زبان جدید یکسان می‌داند. این زبان شامل 26 بلوک یا همان 26 اصل است که یکپارچگی طراحی بی‌زمان را ایجاد می‌کند. کتاب حاضر تعداد زیادی تصویر را در برمی‌گیرد که پیچیدگی و زیبایی زبان معماری را نشان می‌دهند. هر فصل این کتاب مختصر و تأمل‌برانگیز است... . مطالعه‌ی کتاب پیشِ رو به شدت توصیه می‌شود. ( مجله چویس)
  • استفاده از تصاویر خوب و زبان ساده و شفاف، این کتاب را به کتابی ضروری برای کتابخانه تبدیل می‌کند. هم دانشجویان و هم معماران حرفه‌ای باید این کتاب را داشته باشند. (آزمایشگاه معماری)

کتاب زبان معماری برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب زبان معماری برای علاقه‌مندان به معماری و معماران حرفه‌ای، ضروری و راهگشاست.

در بخشی از کتاب زبان معماری: 26 اصل که هر معماری باید بداند می‌خوانیم

روند طراحی معماری خیلی به سفر شباهت دارد. در آغاز این سفر، توسعه‌ی کانسپت معماری منسجم است که نه‌تنها مقصد احتمالی را نشان می‌دهد، بلکه فرمان و پارو را نیز در اختیار مسافر می‌گذارد.

یک کانسپت بیش از یک راه حل را نشان می‌دهد و راه تفکر در مورد مسئله‌ی طراحی را نیز در اختیار ما می‌گذارد؛ ضمن این که مجموعه اهدافی را ارائه می‌کند که به حذفیات احتمالی اشاره دارند. این مسیری است که در حین حذف بیراهه‌های احتمالی باید طی شود. کانسپت نقطه‌ی آغازین طراحی است. در حالی که یک کانسپت ممکن است از یک ایده یا مجموعه‌ای از ایده‌ها سرچشمه بگیرد یا یک تعصب شخصی برای طراح باشد، اما این ایده‌ها به‌تنهایی نمی‌توانند منجر به خلق یک اثر شوند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
المان‌ها
1: آنالیز
2: کانسپت
3: پرزنتیشن
شرایط
4: برنامه
5: بافت
6: محیط
جنبه‌های فیزیکی
7: حجم
8: سازه
9: سطح
10: متریال
جنبه‌های گذرا
11: سطح
12: مقیاس
13: نور
14: حرکت
دستگاه‌های مفهومی
15: دیالوگ
16: استعاره‌ها
17: آشنایی‌زدایی
18: تغییر شکل
دستگاه‌های سازمانی
19: زیرساخت
20: داده
21: نظم
22: شبکه
23: هندسه
امکان‌های ساختمانی
24: ساخت
25: پیش‌سازی
نتیجه‌گیری
26: پرزنتیشن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زبان معماری: 26 اصل که هر معماری باید بداند
نویسنده،
مترجمصدیقه شجاعی
ناشر چاپیانتشارات نیلفام
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات212
زبانفارسی
شابک978-600-96676-8-0
موضوع کتابکتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زبان معماری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زبان معماری

برای دریافت کتاب زبان معماری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.