معرفی و دانلود کتاب داستان گویی با تصویر: طراحی و ترکیب بندی در انیمیشن، فیلم و کمیک استریپ

عکس جلد کتاب داستان گویی با تصویر: طراحی و ترکیب بندی در انیمیشن، فیلم و کمیک استریپ
قیمت:
۵۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان گویی با تصویر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان گویی با تصویر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان گویی با تصویر: طراحی و ترکیب بندی در انیمیشن، فیلم و کمیک استریپ

داستان‌های مصور و انیمیشن‌ها برای بسیاری از ما جذاب هستند، اما ساختن آن‌ها کار ساده‌ای نیست، کتاب داستان گویی با تصویر راهنمایی جامع و کاربردی است که اصول طراحی و ترکیب‌بندی را در داستان‌های مصور، انیمیشن و فیلم آموزش می‌دهد. مارکوس ماتئو مستره شما را در مسیر مجسم‌سازی ایده‌هایتان همراهی می‌کند. از نورپردازی تا پرسپکتیو، هرآنچه برای تصویرسازی یک داستان یا انیمیشن جذاب نیاز دارید در این کتاب خواهید یافت.

درباره‌ی کتاب داستان گویی با تصویر

هنر داستان‌های مصور، یک هنر جهانی است؛ از کتاب‌های کمیک گرفته تا مانگاها همه از تکنیک‌های جذاب ترکیب طراحی و داستان‌گویی استفاده می‌کنند. این هنر قدرت شگفت‌انگیزی در انتقال احساسات، ایده‌ها و داستان‌ها دارد. اما چگونه می‌توان این زبان را به‌خوبی آموخت و به‌ کار گرفت؟ مارکوس ماتئو مستره (Marcos Mateu-Mestre) در کتاب داستان گویی با تصویر (Framed Ink: Drawing and Composition for Visual Storytellers)، راهنمایی جامع و کاربردی برای علاقه‌مندان به این حوزه ارائه می‌دهد. او با نگاهی عمیق و موشکافانه، اصول خلق کمیک‌استریپ‌ها و انیمیشن‌ها را شرح می‌دهد و خواننده را گام‌به‌گام با فنون و تکنیک‌های این هنر آشنا می‌کند.

مارکوس ماتئو مستره معتقد است هنرمند باید بتواند جهان را از دریچه‌ای تازه ببیند و تا می‌تواند از پیش‌فرض‌ها و کلیشه‌های ذهنی دوری کند تا یک حس تازه و نو به خواننده منتقل شود. او می‌گوید «بیایید جور دیگری به مسئله بنگریم. برداشت ما از جهان پیرامونمان چگونه است؛ اگر اهل زمین نباشیم و تازه از سیاره‌ای کاملاً متفاوت به زمین آمده باشیم چطور؟»

معرفی و دانلود کتاب داستان گویی با تصویر

مارکوس ماتئو مستره در کتاب داستان‌گویی با تصویر به موضوعات مهمی چون ترکیب‌بندی، نورپردازی، استفاده از خطوط و اشکال و ایجاد عمق در تصویر می‌پردازد. او با ارائه‌ی مثال‌های عملی و توضیحات روشن، این مفاهیم پیچیده را برای خواننده قابل فهم و کاربردی می‌سازد.

مارکوس ماتئو مستره در این کتاب تأکید می‌کند که هدف نهایی هنرمند، صرفاً خلق تصاویر زیبا نیست، بلکه انتقال پیام و احساس مورد نظر از طریق این تصاویر است؛ کتاب داستان‌گویی با تصویر که توسط رحمان حق‌پرست به فارسی ترجمه و از سوی انتشارات نیلفام منتشر شده، منبعی مناسب برای همه‌ی علاقه‌مندان به هنر تصویرسازی است.

نکوداشت‌های کتاب داستان گویی با تصویر

  • برخی هنرمندان طوری نقاشی می‌کشند که گویی قلم‌هایشان را با شادی و سرزندگی پر کرده‌اند. مارکوس ماتئو مستره، طراح مفهومی، از این دسته هنرمندان است. سبک او سرزنده و بی‌تکلف است، با خطوطی که انگار می‌رقصند و تصویر را می‌آفرینند. شیوه‌ی آزاد و راحت او در رنگ‌آمیزی، که میان درخشش‌های روشن و سایه‌های غنی در گردش است، بر جذابیت بصری آثارش می‌افزاید. طرح‌های مارکوس ماتئو با اغراقی ظریف و هوشمندانه، جلوه‌ای خاص می‌یابند؛ خطوط کمی جهنده‌تر، شکل‌ها اندکی خمیده‌تر، و پیکره‌ها چنان در حرکت پیچ می‌خورند که به کل اثر، شور و زندگی می‌بخشند. (چارلی پارکر)
  • مارکوس ماتئو مستره در کتاب داستان گویی با تصویر، چکیده‌ی تجربه‌ی بیش از بیست ساله‌ی خود در دنیای انیمیشن را به صورت راهنمایی کاربردی و شفاف درباره‌ی زبان تصویر ارائه کرده است. نگاه ویژه‌ی او به ترکیب‌بندی، نورپردازی و پیوستگی، حسی ملموس از فضا و دراماتیک بودن در تمام آثارش پدید می‌آورد. (جفری کاتزنبرگ)

کتاب داستان گویی با تصویر برای چه کسانی مناسب است؟

طراحان گرافیک، تصویرسازان، انیماتورها و فیلمسازان، نویسندگان کتاب‌های مصور و کمیک، دانشجویان رشته‌های هنری و علاقه‌مندان به داستان مصور، طراحان بازی‌های ویدیویی و هنرمندان دیجیتال می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

در بخشی از کتاب داستان گویی با تصویر: طراحی و ترکیب بندی در انیمیشن، فیلم و کمیک استریپ می‌خوانیم

«اصطلاح کمتر، بیشتر است» در مورد نورپردازی و ترکیب‌بندی یک قاب کاربرد دارد. در خیلی از موارد مخاطب تنها به کمی اطلاعات نیاز دارد تا بتواند پیچیدگی‌های عاطفی داستان پیش رو را درک کند. اگر شخصیت مرد این صحنه در فکر است که در فکر یارش چه می‌گذرد، با قرار دادن شخصیت زن داستان در تاریکی می‌توانیم خودمان را به جای او بگذاریم تا این سوال برای ما به‌عنوان مخاطب نیز مطرح باشد.

با پیروی از همین قانون، در این مثال با قرار دادن دوربین در پایین و ایجاد یک تصویر رو به بالا درحالی‌که روشنایی پشت دختر در پیش‌زمینه خط موربی را ایجاد کرده که از یک طرف قاب به طرف دیگر آن می‌رود، بر هیجان صحنه افزوده‌ایم. با داشتن نور لازم در پس‌زمینه، تمام آنچه که در مورد مکانی که اتفاقات در آن در جریان است لازم است، می‌فهمیم بدون اینکه با ظاهر شدن جزئیات صحنه، جذابیت داستان کم شود. در کنار این موضوع و در جهت افزایش هیجان و خوانایی صحنه، می‌بینیم که سایه مورب و خط حاصل از سرستون‌ها هر دو به فضایی که رویدادها در ان در جریان است، اشاره دارند. این فضا با سیم‌های تلفن نیز احاطه شده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: اندیشه‌های کلی درباره هنر قصه‌گویی
فصل دوم: طراحی و ساخت یک تصویر تکی (مبانی)
فصل سوم: ترکیب‌بندی هدفمند صحنه‌ها
فصل چهارم: طراحی برای یکپارچگی
فصل پنجم: داستان مصور
اندیشه‌های پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان گویی با تصویر: طراحی و ترکیب بندی در انیمیشن، فیلم و کمیک استریپ
نویسنده
مترجمرحمان حق پرست
ناشر چاپیانتشارات نیلفام
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-600-9710-43-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی، کتاب‌های آموزش گرافیک و انیمیشن
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داستان گویی با تصویر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب داستان گویی با تصویر

برای دریافت کتاب داستان گویی با تصویر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.