معرفی و دانلود کتاب دسته بندی گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا - جلد دوم: درمان بیماری‌ها بر اساس حروف الفبا

عکس جلد کتاب دسته بندی گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا - جلد دوم: درمان بیماری‌ها بر اساس حروف الفبا
قیمت:
۲۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دسته بندی گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دسته بندی گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دسته بندی گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا - جلد دوم: درمان بیماری‌ها بر اساس حروف الفبا

قرن‌هاست که اهالی خاورمیانه برای درمان انواع بیماری‌ها از مواد و عناصر کشف شده در طبیعت بهره می‌گیرند. مهناز افشار و شهرام زند در کتاب دسته بندی گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا - جلد دوم، به شما کمک می‌کنند با کمک مواد و گیاهانی که در قفسه‌‌های خاک خورده‌ی خانه‌ی خود پیدا می‌کنید، در صدد درمان انواع بیماری‌ها و مشکلات جسمی خود برآیید.

درباره‌ی کتاب دسته بندی گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا - جلد دوم

طب سنتی اسلامی بخش بسیار مهمی از فرهنگ، آداب و رسوم و تاریخ کشور ما را تشکیل می‌دهد. برخی از آموزه‌های طب سنتی تا حدی در فرهنگ و تربیت ما نهادینه شده که آن‌ها را از کودکی آموخته و حتی به‌صورت روزمره در زندگی خود پیاده می‌کنیم. با این حال ایده‌های طب سنتی که از هزاران سال تجربه و خرد جمعی ملت ما به‌دست آمده، بسیار گسترده‌تر از آن است که در قالب یک جلد کتاب جای بگیرد. مهناز افشار و شهرام زند در کتاب دسته بندی گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا - جلد دوم، با تمرکز بر خواص درمانی گیاهان و مواد غذایی، در تلاشند منبع و دایره‌المعارف جامع و کاملی را از تمام گیاهانی که در طول تاریخ برای علاج بیماری‌ها استفاده شده‌اند، گرد آورند و در اختیار آیندگان قرار بدهند. این کتاب که با نام فرعیِ درمان بیماری‌ها بر اساس حروف الفبا منتشر شده، گیاهان دارویی را از حرف «ر» تا «ی» در خود گنجانده است.

بسیاری از مخالفان طب سنتی ممکن است ادعا کنند استدلال‌های این حوزه فاقد دقت علمی هستند و پایه و اساس صحیحی ندارند. با این حال این مدعیان فراموش می‌کنند که علم پزشکی معاصر نیز، تنها با استفاده از تجربه و روش آزمایش و خطا پیش می‌رود. ممکن است یافته‌های پزشکی امروز، با دقت بالاتر و درصد خطای پایین‌تری به دست آمده باشند، اما در اصلِ روش خود تفاوت چندانی با گذشتگان ندارند. دانشمندان طب سنتی، در واقع هرگز ادعایی را به‌تنهایی و بدون استناد به تجربه‌های تاریخی مطرح نکرده‌اند. هر ادعا و نظریه‌ای که در طب سنتی مورد استفاده و ارجاع قرار می‌گیرد، حاصل قرن‌ها تجربه‌ی پیشینیان است که به‌صورت سینه‌به‌سینه یا از طریق منابع مستند در اختیار آیندگان قرار گرفته است.

نویسندگان کتاب دسته بندی گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا - جلد دوم، هرگز ادعا نمی‌کنند که با استفاده از آموزه‌های معرفی شده در این کتاب دیگر، به امکانات پزشکی مدرن احتیاجی پیدا نخواهید کرد، و هرگز دقت و صحت یافته‌های پزشکی مدرن را زیر سوال نمی‌برند. اما قابل انکار نیست که بهره گرفتن از حاصل قرن‌ها تجربه‌ و دانش نسل‌های گذشته، قطعاً در یافتن یک سبک زندگی سالم و اجرای آن به شما کمک خواهد کرد.

کتاب دسته بندی گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا - جلد دوم، به گردآوری و مستند کردن تمام گیاهان دارویی و خواص مفید آن‌ها برای درمان بیماری‌ها پرداخته است. همراه داشتن منبعی مانند کتاب پیش رو برای تمام افرادی که به آموزه‌های طب سنتی علاقه داشته و می‌خواهند آن‌ها را در زندگی روزمره‌ی خود به‌کار بگیرند ضروری است. با مراجعه به مطالب این کتاب قادر خواهید بود خواص و فواید مواد غذایی که مصرف می‌کنید را آموخته و از آن‌ها برای ساده‌تر کردن زندگی خود بهره بگیرید.

کتاب دسته بندی گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا - جلد دوم با نگارش مهناز افشار و شهرام زند و چاپ نشر آئی‌سا به شما تقدیم می‌شود.

کتاب دسته بندی گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا - جلد دوم برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب دسته بندی گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا - جلد دوم منبع راهنمایی کامل و ضروری برای تمام شهروندانی که به سلامت خود اهمیت می‌دهند فراهم می‌آورد. اگر می‌خواهید با مواد غذایی که به‌صورت روزانه مصرف می‌کنید و خواص و عناصرشان بیشتر آشنا شوید، شما را به مطالعه‌ی این کتاب دعوت می‌کنیم.

در بخشی از کتاب دسته بندی گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا - جلد دوم: درمان بیماری‌ها بر اساس حروف الفبا می‌خوانیم

خواص درمانی: برگ‌های مگنولیا برای درمان سوءهاضمه، کاهش وزن، التهاب و سردرد، تب و پیشگیری از سکته بسیار نافع است.

عصاره این گیاه جوش‌های سرسیاه روی پوست صورت را از بین می‌برد.

مدر و تقویت‌کننده نیروی جنسی است.

ترکیبات این گیاه باعث روشن‌شدن پوست می‌شود و مصارف آرایشی دارد.

اثر ضدالتهابی مگنولیا مورد تایید است و در برخی از موارد درمانی به کار می‌رود.

در تسکین دردهای شکمی و نفخ ناشی از دوران قاعدگی و درمان حالت تهوع مفید است.

ترکیبات موجود در این گیاه اثر آنتی‌اکسیدانی دارند و در کاهش استرس، اضطراب و افسردگی تأثیرگذار هستند.

این گیاه اثر قابل‌توجهی روی سطح مغز داشته و نقش مهمی در مقابله با بیماری آلزایمر دارند.

از عصاره برگ درخت مگنولیا قرص‌هایی تهیه می‌شود که باکتری‌های ایجادکننده بوی بد دهان و پوسیدگی دندان را از بین می‌برد.

غنچه این گل برای رفع گرفتگی و آب‌ریزش بینی، سرماخوردگی، سینوزیت آسم و تب یونجه استفاده می‌شود برای رفع دندان‌درد این گیاه را به شکل مستقیم روی لثه‌ها بمالید.

براساس تحقیقات این گل می‌تواند بهترین درمانگر سرطان‌های خطرناکی مانند سر و گردن باشد و به کوچک شدن تومورهای سرطانی کمک کند.

فهرست مطالب کتاب

حرف (ر)
حرف (ز)
حرف (س)
حرف (ص)
حرف (ع)
حرف (غ)
حرف (ف)
حرف (ق)
حرف (ک)
حرف (گ)
حرف (ل)
حرف (م)
حرف (ن)
حرف (و)
حرف (ه)
حرف (ی)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دسته بندی گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا - جلد دوم: درمان بیماری‌ها بر اساس حروف الفبا
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات آئی‌سا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات496
زبانفارسی
شابک978-622-7555-84-4
موضوع کتابکتاب‌های طب سنتی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دسته بندی گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا - جلد دوم

برای دریافت کتاب دسته بندی گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.