معرفی و دانلود کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سودارث 2022 - سیستم گوارش

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سودارث 2022 - سیستم گوارش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سودارث 2022 - سیستم گوارش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سودارث 2022 - سیستم گوارش

جانیس ال هینکل، کری اچ چیور و کریستن ج. اووربو در کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سودارث 2022 - سیستم گوارش، در چهار فصل به عملکرد دستگاه گوارش، بیماری‌های گوارشی به‌ویژه اختلالات دهان و مری، معده، روده و تدابیر درمانی و مراقبتی مرتبط با آن‌ها پرداخته‌اند.

درباره‌ی کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سودارث 2022 - سیستم گوارش

جانیس ال هینکل (Janice L Hinkle)، کری اچ چیور (Kerry H Cheever) و کریستن ج. اووربو (Kristen Overbaugh) در کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سودارث 2022- سیستم گوارش، که دهمین جلد از این مجموعه است، بیماری‌های گوارشی را به سه دسته‌ی کلی تقسیم کرده‌اند و تعاریف، راهکارهای درمان و ریزجزئیات هر یک را به صورت کامل و مجزا مورد بررسی قرار داده‌اند. لازم به ذکر است که نسخه‌ی دیگری از این منبع آموزشی در سال 2018 منتشر شده بود که نسخه‌ی حاضر دارای تغییرات قابل‌توجهی نسبت به نسخه‌ی قبلی‌ست که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • آپدیت گزارش شیوع بیماری‌های پریودنتال، سرطان‌های سر و گردن و مری گاستریت، زخم پپتیک، کولیت و کورن؛
  • ملاحظات خاص کرونایی؛
  • تغییر علل علائم شایع بیماری‌های گوارشی؛
  • تغییر در تست‌های تشخیصی از جمله تست مدفوع و ژنتیک؛
  • تغییر تدابیر درمانی و پرستاری در بیماری‌های فک، مشکلات حفره‌ی دهان و استفاده از ماده‌ی حاجب؛
  • تغییر میزان شیوع، عوامل خطر، میزان بقا و روش‌های تشخیصی جدید در بیماری‌های معده، سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر؛
  • ارائه‌ی بیماری سلیاک در اختلال سوء جذب؛
  • تغییر چک‌لیست مراقبت از بیمار در منزل برای بیماری‌های گاستریت، زخم پپتیک، سرطان معده، استومی و بیماری‌های التهابی روده؛

و چندین و چند مورد دیگر...

اولین فصل از کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سودارث 2022- سیستم گوارش متمرکز بر عملکرد دستگاه گوارش است که با مطالعه‌ی آن بر ساختار و عملکرد اندام‌های گوارشی، فرآیندهای هضم و جذب، معاینه‌ی بالینی، علائم اصلی اختلالات گوارشی با توجه به تاریخچه‌ی سلامتی و ارزیابی فیزیکی و آزمون‌های تشخیصی برای ارزیابی عملکرد دستگاه گوارش و مداخلات پرستاری مربوطه مسلط خواهید شد.

فصل بعدی به تدابیر درمانی و مراقبتی در بیماران با اختلالات دهان و مری اختصاص یافته و انواع راهکارهای مراقبتی، رژیم‌های غذایی، آسیب‌های عصبی، اسمولالیتی، تغذیه لوله‌ای، گاستروستومی و ژژنوستومی و ریزجزئیات هر یک مورد بررسی قرار گرفته است. سومین بخش از کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سودارث 2022- سیستم گوارش، از اختلالات معده و دئودنوم می‌گوید و مواردی چون گاستریت، سرطان معده، جراحی و شیمی‌درمانی و زخم‌های گوارشی و موارد مرتبط را شرح داده است.

بخش آخر نیز متمرکز بر اختلالات روده و رکتوم است و اختلالات مرتبط، بیماری‌هایی مانند سلیاک، کرون، بیماری‌های التهابی روده، انسداد روده‌ها و بسیاری از مشکلات رایج را مورد بررسی قرار داده و روش‌های درمانی و مراقبتی هر یک را ذکر کرده است. گفتنی‌ست این اثر به کوشش زهرا سیفی و محمد رستم‌خانی به فارسی برگردانده شده و توسط نشر بشری به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌‌ی درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2022

مدرسان و دانشجویان پرستاری بیشتر از پنجاه سال است که از کتاب‌های آموزشی مجموعه‌ی حاضر برای مراقبت از بیماران بهره می‌برند. مجموعه‌ی درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2022 (Brunner & Suddarth’s textbook of medical-surgical nursing) مفاهیم پرستاری، اختلالات و بیماری‌های مختلف را مورد بررسی قرار داده و یکی از بهترین منابع آموزشی است که در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سودارث 2022 - سیستم گوارش برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر برای پرستاران داخلی و دانشجویان این رشته مفید و راهگشا خواهد بود.

در بخشی از کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سودارث 2022 - سیستم گوارش می‌خوانیم

بروز بیماری‌های دیورتیکولی با بالا رفتن سن و به علت دژنراسیون و تغییر در لایه‌های عضلات حلقوی کولون و هیپرتروفی سلولی افزایش می‌یابد. نشانه‌ها در بیماران سالمند کمتر از سایر بزرگسالان بارز است. بیماران مسن ممکن است تا زمانی که عفونت اتفاق نیفتد دچار درد شکمی نشوند. سالمندان معمولاً به‌خاطر ترس از جراحی یا احتمال وجود سرطان معمولاً نشانه‌ها و مشکلات خود را دیر گزارش می‌کنند.

تدابیر درمانی بر اساس وجود عوارض تنظیم می‌شود. درمان بیماران مبتلا به دیورتیکولیت بدون عارضه به‌صورت سرپایی با رژیم غذایی و دارو است. این درمان معمولی برای اکثر بیماران مبتلا به دیورتیکولیت تشخیص داده شده است. استراحت، مایعات خوراکی و تجویز مسکن توصیه می‌شود. در ابتدا و تا زمان فروکش کردن التهاب رژیم مایعات صاف شده و پس از آن رژیم پر فیبر و کم‌چرب تجویز می‌شود. این نوع رژیم غذایی به افزایش حجم مدفوع، کاهش زمان عبور مواد دفعی از کولون و کاهش فشار داخل روده‌ای کمک می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 38: عملکرد دستگاه گوارش و معده‌ای روده‌ای
فصل 39: تدابیر درمانی و مراقبتی در بیماران با اختلالات دهان و مری
فصل 40: تدابیر درمانی و مراقبتی در بیماران با اختلالات معده و دئودنوم
فصل 41: تدابیر درمانی و مراقبتی در بیماران مبتلا به اختلالات روده و رکتوم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سودارث 2022 - سیستم گوارش
نویسنده، ،
مترجمزهرا سیفی، محمد رستم خانی
ناشر چاپینشر بشری
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات164
زبانفارسی
شابک978-964-399-708-3
موضوع کتابکتاب‌های پرستاری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سودارث 2022 - سیستم گوارش

برای دریافت کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سودارث 2022 - سیستم گوارش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.