معرفی و دانلود کتاب درس‌هایی برای زندگی بهتر

عکس جلد کتاب درس‌هایی برای زندگی بهتر
قیمت:
۵۵۰۰۰ ۲۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درس‌هایی برای زندگی بهتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درس‌هایی برای زندگی بهتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درس‌هایی برای زندگی بهتر

کتاب درس‌هایی برای زندگی بهتر نوشته‌ی جان سلرز، با تکیه بر تعالیم فلسفه‌ی رواقی، دستورالعمل‌هایی را برای مواجهه‌ی بهتر و آسان‌تر با زندگی روزمره و مشکلات همیشگی آن ارائه می‌کند. دستورالعمل‌هایی که اجرای آن‌ها، موجب شادی، خرسندی و آرامش بیشتر در زندگی خواهد شد.

درباره‌ی کتاب درس‌هایی برای زندگی بهتر

جان سلرز (John Sellars) در کتاب درس‌هایی برای زندگی بهتر (Lessons in Stoicism) با تحلیل و بررسی اندیشه‌های فلسفی رواقی، به راهکارها و دستورالعمل‌هایی دست یافته است که می‌توانند شادی و آرامش را به همراه داشته باشند و در دریای مشکلات روزمره، روح انسان را اندکی التیام بخشند. کتاب حاضر، متنی فلسفی و نظری درباره‌ی رواقی‌گری و اندیشه‌های رواقیان نیست. نویسنده در این کتاب تلاش کرده تا با زبان و بیانی ساده، نتیجه‌ی عملی و کاربردی فلسفه‌ی رواقی را برای مخاطبان غیرمتخصص در فلسفه بیان کند. راهکارهایی که موجب شادی و خرسندی بیشتر در زندگی و در نتیجه، زندگی آرام و بهتر خواهند شد.

معرفی و دانلود کتاب درس‌هایی برای زندگی بهتر

جان سلرز در این کتاب دستورالعمل‌های سه رواقی بزرگ رومی یعنی سنکا، اپیکتتوس و مارکوس اورلیوس را با صحنه‌هایی از زندگی عجیب آنان پیوند می‌دهد و به ما می‌آموزد که چگونه باید از این ایده‌ها بهره بگیریم. او برخی مسائل روزمره و همیشگی را مطرح می‌کند که همه‌ی انسان‌ها در مسیر زندگی خود، با آن‌ها مواجه می‌شوند. سه اندیشمند پیش‌گفته، بیشتر درباره‌ی چگونه زندگی کردن سخن می‌گویند. برخی از پرسش‌هایی که در این کتاب به آن‌ها پاسخ داده می‌‌شود از این قرارند:

  • چگونه می‌توان جایگاه خود را در جهان درک کرد؟
  • چگونه می‌شود با زمانی که همه‌چیز خوب پیش نمی‌رود، کنار آمد؟
  • چگونه می‌توان احساسات خود را مدیریت کرد؟
  • چگونه باید با دیگران رفتار کرد؟

درس‌ها و آموزه‌های رواقیان، راهنمایی بسیار متفکرانه برای خوب زندگی کردن خواهد بود. آنان معتقدند که بیشتر رنج‌های روحی‌ که انسان‌ها متحمل می‌شوند، ریشه در شیوه‌ی اندیشیدن و نحوه‌ی نگاه آنان به جهان دارد. اضطراب‌ها، ترس‌ها، خشم‌ها و نارضایتی‌هایی که در درون انسان وجود دارد، به زعم آنان محصول زاویه‌‌ی دید اوست و از همین رو، راه رهاشدن از این رنج‌ها چیزی جز تغییر شیوه‌ی تفکر و نوع نگاه به جهان نخواهد بود.

جان سلرز در کتاب درس‌های بهتر برای زندگی بهتر، به دنبال این مسئله است که چه چیزهایی را می‌توان تحت کنترل درآورد و چه چیزهایی خارج از کنترل انسان است؟ شیوه‌ی اندیشیدن ما چه نتایجی به بار خواهد آورد؟ نسبت ما با این جهان چگونه است و وابستگی‌های‌مان به جهان چه تأثیری در رنج‌ها و شادی‌های ما دارند؟

کتاب حاضر نوعی بازگشت به اندیشه‌ی رواقی است. نویسنده در این کتاب، تفکر رواقی را به‌روز کرده و بر مبنای آن، دستورالعملی کاربردی را برای بهتر زندگی کردن به انسان امروز ارائه کرده است.

کتاب درس‌هایی برای زندگی بهتر نوشته‌ی جان سلرز توسط دکتر علی‌اصغر منصوری ترجمه شده و در انتشارات اندیشمند به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب درس‌هایی برای زندگی بهتر

  • کتاب درس‌هایی برای زندگی بهتر، اصول کلیدی فلسفه‌ی رواقی را که برای مخاطب امروز کاربرد دارد، در چیزی کمتر از 100 صفحه خلاصه کرده است. سلرز به‌طرز تحسین‌برانگیزی به وظیفه‌ای که برای خود معین کرده، دست یافته. او با نثری زیبا و مجمل از ما می‌خواهد تا با تمرکز بر تفکر منطقی، افراد بهتر و شادتری باشیم. (تیم ویتمارش، گاردین)
  • جان سلرز به طرزی ماهرانه و واضح درس‌هایی از رواقی‌گری را به مخاطب عرضه می‌کند که به طرز چشمگیری با زندگی مدرن ارتباط دارد. او آموزش مدیریت احساسات، مقابله با ناملایمات، رویارویی با مرگ و استفاده‌ی بهینه از فرصت را از نویسندگان بزرگ رواقی رومی تقلید می‌کند. این کتابی است که به‌خوبی نشان می‌دهد که چرا رواقی‌گرایی، فلسفه‌ی متناسب با عصر ماست. من خواندن آن را با اشتیاق توصیه می‌کنم. (پروفسور ای. ای. لانگ)

کتاب درس‌هایی برای زندگی بهتر برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای کسانی که به‌دنبال راهکارهای مناسبی برای شاد و آرام زندگی کردن هستند، مناسب است. هم‌چنین کسانی که به فلسفه‌ی رواقی علاقه دارند، می‌توانند از این کتاب بهره ببرند.

در بخشی از کتاب درس‌هایی برای زندگی بهتر می‌خوانیم

سنکا می­‌گوید بسیار غیرمنطقی و نامعقول است که در هنگام بروز حوادث ناگوار، واکنش ما این باشد که بگوییم فکر نمی­کرده‌­ایم که این امر برای ما نیز رخ دهد؛ چراکه ما کاملا آگاهیم که این‌گونه وقایع، در هر زمان و برای هر شخصی ممکن است رخ دهند و به دفعات نیز شاهد رخ‌دادن آن‌­ها برای دیگران بوده‌ایم و هیچ دلیلی نیز وجود ندارد که فکر کنیم این امور برای ما رخ نمی‌­دهند؛ به­‌خصوص در مورد مرگ، که به هیچ‌وجه نمی­‌توانیم بگوییم پیش‌بینی آن­ را نمی­کرده‌­ایم؛ زیرا همه‌ی موجودات زنده، خواهی نخواهی روزی خواهند مرد و همه می­‌دانیم که زمان آن نیز مشخص نبوده و می­‌تواند درهر لحظه متصور باشد و از سوی دیگر این تصور که شانس، برای همیشه باقی بماند نیز انتظاری بسیار غیرمنطقی است.

از همین رو سنکا می‌­گوید پیش‌­بینی کردن ناملایمات احتمالی یا قطعی، می­‌تواند به ما کمک کند تا در هنگام وقوع آن‌­ها، ضربه‌ی کمتری را متحمل شده و شوک ناشی از آن‌­ها را راحت‌­تر تحمل کنیم. درحقیقت آن‌چه که سنکا می­‌خواهد بیان کند آن است که ما باید برای هر احتمال و هر امکانی، آمادگی داشته باشیم؛ هر چند که ترجیح ما آن باشد که آن­‌ها رخ نداده و یا حتی اصولا دوست داشته باشیم که به آن­‌ها فکر هم نکنیم. لذا درسی که اکنون می­‌آموزیم آن است که وقایع و حوادث زندگی همواره آن­‌گونه که امید و انتظار داریم، رخ نخواهند داد. این حقیقت، هرچند ناخوشایند؛ ولی درس بسیار مهمی است که مجبوریم آن‌­را فراگیریم‌.

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
مقدمه مترجم
آغاز سخن
فصل اول: فیلسوف یا پزشک روح
فصل دوم: چه چیزی را می‌توانیم کنترل کنیم
فصل سوم: ما و احساساتمان
فصل چهارم: مقابله با ناملایمات
فصل پنجم: جایگاه ما در طبیعت
فصل ششم: زندگی و مرگ
فصل هفتم: چگونه زندگی کنیم
پایان سخن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درس‌هایی برای زندگی بهتر
نویسنده
مترجمعلی اصغر منصوری
ناشر چاپیانتشارات زرین اندیشمند
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-622-8078-24-3
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۵۰۰۰ ۲۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درس‌هایی برای زندگی بهتر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب درس‌هایی برای زندگی بهتر

برای دریافت کتاب درس‌هایی برای زندگی بهتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.