معرفی و دانلود کتاب حوالی سنت کلر

عکس جلد کتاب حوالی سنت کلر
قیمت:
۱۰۰۰۰۰ ۵۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حوالی سنت کلر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حوالی سنت کلر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حوالی سنت کلر

کتاب حوالی سنت کلر، مجموعه‌ی چند نمایشنامه به قلم شهرام گوهردهی، یکی از نمایشنامه‌نویسان و کارگردانان تئاتر مطرح ایرانی ساکن تورنتوست. چهار نمایشنامه‌ی موجود در کتاب با نام‌های کراوات دو گره، دوازده چهل و چهار، بانوی قرمزپوش و حوالی سنت کلر، نمایشنامه‌هایی کم‌بازیگر و اکثرا به صورت مونولوگ هستند که با مفاهیمی عمیق و تفکربرانگیز و فرم‌های جدید و متفاوت می‌توانند انتخاب‌های خوبی هم برای خواندن و هم برای اجرای صحنه‌ای باشند.

درباره‌ی حوالی سنت کلر

شهرام گوهردهی، یکی از نمایشنامه‌نویسان و کارگردانان تئاتر مطرح این روزهای ایران است. او که در تورنتوی کانادا زندگی می‌کند، تا به امروز، با نمایش‌های فوق‌العاده‌ و خاصش، استعداد و هنر خود را نه تنها در میان ایرانیان ساکن کانادا، بلکه در میان همه‌ی نسل جوان علاقه‌مند به هنر تئاتر در ایران، به نمایش گذاشته است. حالا، مجموعه نمایشنامه‌های او با نام حوالی سنت‌کلر، به همت انتشارات افراز به چاپ رسیده است، تا در دسترس علاقه‌مندان به تئاتر و همچنین کارگردانان تئاتر داخل ایران قرار بگیرد.

محمد یعقوبی، نویسنده و کارگردان معروف، نمایشنامه‌های کتاب حوالی سنت‌کلر را برای به روی صحنه بردن بسیار مناسب می‌داند. این نمایشنامه‌ها، اکثرا مونولوگ و بسیار کم‌بازیگر هستند، نکته‌ای که به خصوص برای کارگردانان جوان‌تر و گروه‌هایی که پشتیبانی مالی قابل توجهی ندارند، بسیار حائز اهمیت است. از طرفی، این نمایشنامه‌ها، با داشتن فضا و فرم‌هایی خاص، می‌توانند تجربه‌ای نو برای اجراکنندگان و همین‌طور، بینندگان خود، به ارمغان آورند. تجاربی که هنر تئاتر ایران را بسیار غنی‌تر می‌کنند و توانمندی هنرمندان این عرصه را هر چه بیشتر ارتقا می‌دهند. مفاهیم عمیق و تفکر برانگیز، موضوعات خاص و فضاهای متفاوت این نمایشنامه‌ها نیز، مخاطب را، چه خواننده‌ی کتاب باشد چه بیننده‌ی نمایش، به سطحی جدید از بینش رهنمون می‌سازد.

از آن‌جا که این نمایشنامه‌ها، در فضایی بدون محدودیت‌های رایج، نوشته شده است، از بی‌پروایی و خاصیت پیشرو بودنی بهره‌مند است که در نمایشنامه‌های خارجی می‌توان دید. از طرفی نیز، ایرانی بودن نمایشنامه، با اصالتی که از زبان فارسی برمی‌خیزد و پیشینه‌ی فرهنگی، اجتماعی و تاریخی شخصیت‌ها، مزیتی دیگر است که ویژگی اصالت و تازگی را در کنار هم به کتاب حوالی سنت‌کلر اهدا می‌کند.

کتاب حوالی سنت کلر برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حوالی سنت‌کلر برای علاقه‌مندان به حوزه‌ی تئاتر و نمایشنامه‌ خواندنی است.

در بخشی از کتاب حوالی سنت کلر می‌خوانیم

صحنه کاملا روشن می‌شود. مرد بدون ناراحتی و گرفتگی چهره در وسط صحنه است.

مرد: از وقتی یادم می‌آد عاشق رانند‌گی بودم. عاشق پرسه‌ زدن با ماشین توی خیابون‌های شلوغ شهر. مخصوصا وقتی هوا بارونی و سرد باشه، شب هم باشه، یه گوشه‌ای واسه خودم کنار خیابون پارک کنم. بشینم توی ماشین ‌و یه قهوه‌ی داغ.... اون قسمتش که پارک می‌کنی و زیر بارون می‌دویی به‌سمت کافه تا یه مدیوم دبل با شیر و بدون شکر سفارش بدی، یکی از جذاب‌ترین قسمت‌هاست برام. بعدش می‌شینی توی ماشین، شیشه‌ی سمت خودت رو یه‌کم می‌دی پایین و یه سیگار بلموند روشن می‌کنی. باید فقط یه شیشه رو داد پایین. این‌جوری دود سیگار توی ماشین نمی‌پیچه! همین‌جوری که با قهوه ‌و سیگار مشغولی، به آدم‌های دوروبرت نگاه می‌کنی! تا حالا نگا‌هشون کردین؟... خب یه‌بار امتحان کنین! چیزهای عجیبی دست‌گیرتون می‌شه! این حال خوب البته خیلی طول نمی‌کشه. توی خیابون به اون شلوغی حتمن یه مسافر پیدا می‌شه که ازت بخواد ببریش به مقصدش و تو به‌عنوان یک راننده تاکسی مسئول، باید این کار رو بکنی. چون اگه نکنی ممکنه تاکسی رو ازت بگیرن. چون این تاکسی یا در واقع اون تاکسی واسه‌ی یه شرکت تاکسی‌رانیه و مال من نیست. البته من راننده‌ی تاکسی نیستم. تاکسی هم ندارم. من سیگاری هم نیستم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
کراوات دوگره
دوازده چهل و چهار
بانوی قرمزپوش
حوالی سنت کلر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حوالی سنت کلر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات افراز
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات81
زبانفارسی
شابک978-600-326-804-3
موضوع کتابنمایشنامه ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۰۰۰۰۰ ۵۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حوالی سنت کلر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب حوالی سنت کلر

برای دریافت کتاب حوالی سنت کلر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.