معرفی و دانلود کتاب توهم سرخ

عکس جلد کتاب توهم سرخ
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب توهم سرخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب توهم سرخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب توهم سرخ

آناهیتا عاشق نوشتن است. اتفاقا تمام اجداد او نیز همین‌طور بوده‌اند اما از شانس بدش، پدرش علاقه‌ی جنون‌آمیز او به نوشتن را تمسخر می‌کند. سلما رفیعی ما را به این دعوت می‌کند تا کتاب توهم سرخ را بخوانیم و ببینیم که آناهیتا با این علاقه‌ی خود چه می‌کند؟ آیا او موفق می‌شود یا باید بنشینیم و شاهد سرخوردگی او در زندگی باشیم.

درباره‌ی کتاب توهم سرخ

تابه‌حال چندبار برای‌تان پیش آمده که نسبت‌به انجام کاری بسیار علاقه‌مند باشید، اما تمسخر اطرافیان شما را دلسرد کرده باشد؟ این اتفاقی است که برای آناهیتای نمایشنامه‌ی توهم سرخ می‌افتد. او به‌صورت جنون‌آمیزی به نوشتن علاقه‌مند است اما پدرش رویای زیبا و شیرین او را کوچک و مسخره می‌داند. آناهیتا از یک خانواده‌ی اصیل و شجره‌دار است که تمام اعضای آن جنون نویسندگی داشته‌اند. سردسته‌ی تمامی آن‌ها هم آقاجون ابراهیم بوده است که الگوی آناهیتا است. اما آیا آناهیتا به صرف الگوبرداری از آقاجون ابراهیم می‌تواند با دلسردی‌ها و موانع سر راهش مبارزه کند و به نویسنده‌ای تبدیل شود که آقاجونش به او افتخار کند؟

فهم وضعیت این خانواده‌ی اصیل و موقعیت‌ها و فرازو‌نشیب‌های آنان در دل بررسی سمبولیک تاریخ ایران رخ می‌دهد. نویسنده در دل واکاوی این خانواده‌ی اصیل، تاریخ ایران را نیز به‌صورت کلی، مورد بازنگری قرار می‌دهد. اشیای موجود در این خانه هرکدام نماد یک دوره‌ی تاریخی به‌خصوص در ایران است و آن را برای ما یادآور می‌شود.

هم‌چون شجره‌نامه‌ی اقوام آناهیتا در کتاب توهم سرخ، این خاک و بوم همواره پر از ادیبان و نویسندگان شهیری بوده است که ادبیات را جنون‌وار دوست داشته و پرستیده‌اند. نمایشنامه‌نویسان ایرانی از آخوندزاده و میرزاآقا تبریزی گرفته تا غلامحسین ساعدی و بهرام بیضایی همه در تلاش بوده‌اند تا سنت نمایشنامه‌نویسی ایران را به بهترین سطح نمایشنامه‌نویسی در اروپا نزدیک کنند.

آنان از تقلید شیوه و محتوای نگارش نویسندگان اروپایی کار خود را آغاز کردند و فرزندان خلف‌شان در نمایشنامه‌نویسی زحمات آنان را به بهترین شکل ممکن جبران نمودند. حالا نمایشنامه‌نویسان مدرن ایرانی جا پای بزرگان خود گذاشته‌اند و با خلق آثار بی‌نظیری در این زمینه هنر خود را به اوج رسانده‌اند. سلما رفیعی، نمایشنامه‌نویس موفق ایرانی در زمره‌ی نمایشنامه‌نویسان مدرن ایرانی است که موفق شده است تا با این اثر خود برگزیده‌ی نخستین جشنواره‌ی نمایشنامه‌نویسی افراز شود.

کتاب توهم سرخ نمایشنامه‌ای در شش صحنه است و توسط انتشارات افراز چاپ شده است.

کتاب توهم سرخ برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به مطالعه‌ی نمایشنامه‌های ایرانی می‌توانند از خواندن این نمایشنامه‌ی جذاب و شیرین که داستانش در دل وقایع تاریخی ایران سپری می‌شود لذت بسیاری ببرند.

در بخشی از کتاب توهم سرخ می‌خوانیم

مامان‌ملیحه: نه... بیا این‌جا شاهرخ... به قوری چای نخوری.
باباشاهرخ: اَه... حالا چرا تو زیرزمین؟
حسام: می‌دونی باباشاهرخ؟ قدیما که دارالمجانین نبوده؛ مردم بچه‌های دیوونه‌شون رو می‌نداختن تو زیرزمین خونه‌شون... حالا این دختر ما خودش عاقله... شخصاً رفته.
باباشاهرخ: از موقعی که اومدیم من یه دقیقه هم ندیدم‌اش.
مامان‌ملیحه: دیشب همه‌تون که خواب بودین، دیدم یه‌دقیقه اومد دوباره رفت.
باباشاهرخ: من می‌رم زیرزمین... صبحونه‌شم بدین براش ببرم.
مامان‌ملیحه: لازم نکرده شاهرخ... اون‌جا پُر از کاغذ و قلمه... نمی‌خواد.
شجره: عیبی نداره... برو... برو باباشاهرخ ولی سراغ کاغذا نرو.
حسام: بله باباشاهرخ‌جان... خلاصه برو زیرزمین اما دنبال کاغذ و خط و نقطه و از این چیزا نرو... اونا خطرناک‌ان.
باباشاهرخ: اتفاقاً من یه موقعی می‌خواستم یه چیزی بنویسم راجع‌به همین خط و نقطه و کاغذ، ولی ننوشتم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب توهم سرخ
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات افراز
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات72
زبانفارسی
شابک978-964-243-728-3
موضوع کتابنمایشنامه ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب توهم سرخ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب توهم سرخ

برای دریافت کتاب توهم سرخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.