معرفی و دانلود کتاب اقتصاد برای سیاست گذاران: راهنمای جامع برای غیر اقتصادی‌ها

عکس جلد کتاب اقتصاد برای سیاست گذاران: راهنمای جامع برای غیر اقتصادی‌ها
قیمت:
۱۲۲,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اقتصاد برای سیاست گذاران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اقتصاد برای سیاست گذاران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اقتصاد برای سیاست گذاران: راهنمای جامع برای غیر اقتصادی‌ها

اقتصاد و آشنایی با مفاهیم و اصول آن یک علم، مهارت و بینش است که هر سیاست‌گذاری به‌طور قطع بدان نیاز دارد. کتاب اقتصاد برای سیاست گذاران، راهنمای جامع و کاملی است که پایه‌های اقتصاد کلان، سرمایه‌گذاری‌ها، روابط اقتصادی و سیاست‌گذاری‌های مرتبط را آموزش می‌دهد. این کتابِ تحسین‌شده به قلم گوستاوو رینالدی، اثری خواندنی و کامل برای یادگیری مهم‌ترین آموزه‌های اقتصادی دنیاست.

درباره‌ی کتاب اقتصاد برای سیاست گذاران

در دنیایی که در هر نقش و جایگاهی که باشیم با هر میزان مسئولیت، ملزم به تصمیم‌گیری و انتخاب هستیم، درک مفاهیم اقتصادی و آشنایی با پایه‌های اقتصاد کلان، ضروری و راه‌گشا خواهد بود و اهمیت این مسئله برای سرپرستان، مدیران و افراد دخیل در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های کلان، بیش از باقی افراد است.

در بسیاری از گردهمایی‌ها، طوفان‌های فکری، مشارکت‌ها و تعاملات بین مسئولان یک شرکت، یک سازمان یا در سطحی وسیع برای یک کشور، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌هایی به‌وقوع می‌پیوندد که به بُعد اقتصادی گره خورده‌اند و اگر هر یک از حاضران، درک یا شناختی از پایه‌ترین و اصلی‌ترین مفاهیم و سازوکار اقتصاد نداشته باشد، شریکِ انتخاب و تصمیماتی هستند که بر سرنوشت جامعه تاثیرگذار خواهد بود.

معرفی و دانلود کتاب اقتصاد برای سیاست گذاران

گوستاوو رینالدی (Gustavo Rinaldi) راهنمای تحسین‌شده، کاربردی و قابل فهمی را برای غیراقتصادی‌ها و کارشناسان هر حوزه با عنوان اقتصاد برای سیاست‌گذاران (Economics for Policy Makers: A Guide for Non-Economists) تالیف کرده که بر پایه‌ی مطالعات مستمر،‌ بینش تخصصی، دانشِ نویسنده و مباحثات پُربار میان کارفرمایان، برنامه‌ریزان و سیاست‌گذران و مبتنی‌بر برنامه‌های آنان و تحلیل اشتغال است.

این کتاب، ارائه‌ی فرمول‌های متعدد و پیچیده را خسته‌کننده دانسته و آن‌ها را کنار گذاشته و به‌مثابه‌ی یک معلمِ دلسوز، آگاه و باتجربه، به ساده‌ترین شکل ممکن هر آن‌چه را از اصلی‌ترین تعاریف و مباحث اقتصادی، سرمایه‌گذاری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها در این خصوص احتیاج دارید، بیان کرده است. هم‌چنین نویسنده از تصاویر، نمودارها و جداول متعدد کتابش بهره برده و مطالب را در دو قسمت اقتصاد خرد و اقتصاد کلان ارائه داده است.

کتاب اقتصاد برای سیاست گذاران توسط جعفر خیرخواهان ترجمه و به کوشش انتشارات راه طلایی به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب اقتصاد برای سیاست گذاران

  • این کتابِ فوق‌العاده مفید، دقیقا همان محتوایی را ارائه می‌دهد که عنوانش ادعا می‌کند: اقتصاد را به سادگی همراه با نمودارها و عبارات شفاف، برای کسانی توضیح می‌دهد که آموزش زیادی در این زمینه ندیده‌اند یا مجبور هستند به‌صورت منظم با مفاهیم و قواعد و زیرساخت‌های سروکار داشته باشند. کتاب اقتصاد برای سیاست‌گذاران، یک اثر ارزشمند و راهنمای مفید برای افرادی است که در زمینه‌های تجارت و سیاست‌گذاری فعال‌اند. (مارتین ولف، مفسر ارشد اقتصاد فایننشال تایمز)
  • کتاب اقتصاد برای سیاست‌گذاران، کتابی راحت‌خوان و واضح و سرشار از مثال‌های عملی و مطالعات موردی از مسائلی است که تصمیم‌گیرندگان در بخش خصوصی و دولتی به‌صورت روزانه با آن مواجه هستند. این کتاب مملو از ایده‌ها، ابزارها و چهارچوب‌های فکری لازم برای رهبران کسب‌وکارهاست که استفاده از آن‌ها و ضروری است و مایل هستیم بر سیاست‌گذاری‌هایی که سبب شکوفاشدن کسب‌وکارها و توسعه‌ی کشورها می‌شوند، تاثیر بگذارند. (دبورا فرانس ماسین، مدیر دفتر فعالیت‌های کارفرمایان، ILO ژنو)
  • اقتصاد برای سیاست گذاران، کتابی برای رهبران مشاغل و اتحادیه‌های کارگری و هم‌چنین برای هر متخصص توسعه است که روزانه با مفاهیم اقتصادی تماس دارد، اما مفاهیم اقتصادی خرد و کلان را نمی‌شناسد. این کتاب رویکردی بسیار کاربردی و مفید دارد که با اصول اقتصادی در موقعیت‌های واقعی آشنا شوید و گزینه‌های مختلف و سیاست تصمیم‌گیران را درک کنید. در این اثر تاثیر سیاست‌های دولت و استراتژی‌های تجاری کمک‌کننده بر رشد اقتصادی و توسعه‌ی اجتماعی توضیح داده می‌شود. (پائولو سالوای، افسر ارشد برنامه مرکز آموزش بین‌المللی ILO)
  • کتابِ پروفسور گوستاوو رینالدی یک مقدمه‌ی عالی از تحلیل‌های اقتصادی برای متخصصانی است که در مذاکرات جمعی متعددی شرکت می‌کنند. من مطمئن هستم که مطالعه‌ی این کتاب برای هر کسی که سعی در کسب آمادگی کامل جهت شرکت در مذاکرات دارد، چه به‌صورت حرفه‌ای، چه برای شرکت و چه در زندگی شخصی، ضروری خواهد بود. (دکتر اکهارد ارنست، بخش تحقیقات سازمان بین‌المللی کار)

کتاب اقتصاد برای سیاست گذاران برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای هر فردی که قصد دارد با اقتصاد و مفاهیم پایه‌ی آن آشنا شود و از کاربردهای آن در زندگی روزمره، فعالیت‌های حرفه‌ای و سیاست‌گذاری‌ها بداند، مناسب است.

در بخشی از کتاب اقتصاد برای سیاست گذاران: راهنمای جامع برای غیر اقتصادی‌ها می‌خوانیم

صادرات ما شامل کالاهایی است که به ساکنان خارجی می‌فروشیم و بخشی از تقاضا برای کالاهای تولیدشده ملی به شمار می رود. با صادرات بیشتر تولید هم افزایش می‌یابد و در واقع می‌توانیم شغل بیشتری ایجاد کنیم. صادرات همچنین با جلوگیری از انباشت شدن بدهی‌های ما به بقیه جهان تضمینی است برای این‌که منابع مالی لازم برای خرید واردات مورد نیازمان تامین شود. حتی می‌توانیم با صادرات‌مان، دارایی‌ها را در خارج به تملک خود درآوریم.

از برخی جهات، صادرات مثل یک بیمه‌نامه برای کشورمان است؛ مالکیت دارایی‌هایی در خارج می‌تواند جریان بازده‌های آینده کشور از آن دارایی‌ها را تضمین کند؛ برای مثال در سال 2018 ژاپن دارایی‌های مشهودی در خارج داشت و این به استحکام مالی کشورش کمک کرد؛ اگرچه در عین حال باید مراقب تشکیل دارایی‌های گسترده در خارج باشیم؛ چون دارایی‌های ما در خارج بدهی کشورهای خارجی است و این ریسک وجود دارد که بدهکاران ما بدهی‌های خود را نپردازند. اموال ما در خارج می‌تواند خشم و کینه ایجاد کند و به مصادره درآید. پس باید بدانیم ما بر آن‌چه فراتر از مرزهایمان اتفاق می‌افتد کنترل محدودی داریم. با ملاحظه تعیین‌کننده‌های صادرات کالاهایی که به ساکنان خارج می‌فروشیم باید در نظر بگیریم که صادرات ما واردات خارجیان است؛ بنابراین تعیین‌کننده‌های صادرات ما مشابه با تعیین‌کننده‌های واردات ما، صرفا با انطباقات ضروری است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
سپاسگزاری
یادداشت نویسنده
اقتصاد خرد
بخش اول: مقدمه
فصل 1. سود اقتصادی
فصل 2. ارزش افزوده
بخش دوم: راهنمای جامع برای غیراقتصادی‌ها
فصل 3. تولید و بهره‌وری
فصل 4. هزینه‌ها
فصل 5. صرفه‌های مقیاس
بخش سوم: مشتریان و رقبا
فصل 6. تقاضا برای محصولات یک صنعت و یک انحصارگر
فصل 7. محیط‌های بازار
بخش چهارم: مقدمه‌ای بر اقتصاد کلان
فصل 8. واژگان کلیدی حساب‌های ملی
فصل 9. پول و قیمت‌ها
بخش پنجم: روابط اقتصادی خارجی
فصل 10. تجارت خارجی کالاها صادرات و واردات
فصل 11. تحرکات مالی
فصل 12. حساب‌های بین‌المللی
بخش ششم: سیاست‌گذاری بودجه‌ای
فصل 13. انتقال‌های پولی مالیات‌ها مزایا یارانه‌ها و حق بیمه اجتماعی
فصل 14. مخارج دولت برای کالاها و خدمات
فصل 15. مخارج عمومی برای تحصیلات آموزش و پژوهش و توسعه (R&D)
فصل 16. کسری عمومی و بدهی عمومی
بخش هفتم: تقاضای خصوصی
فصل 17. مصرف خانوار مقصد اصلی کالاها و خدمات
فصل 18. سرمایه‌گذاری خصوصی تامین بخش خصوصی با سرمایه جدید
بخش هشتم: بازار کار و نابرابری
فصل 19. بازار کار
فصل 20. توزیع درآمد و اثرات آن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اقتصاد برای سیاست گذاران: راهنمای جامع برای غیر اقتصادی‌ها
نویسنده
مترجمجعفر خیرخواهان
ناشر چاپیانتشارات راه طلایی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات512
زبانفارسی
شابک978-622-98182-6-8
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد خرد، کتاب‌های رشد اقتصادی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اقتصاد برای سیاست گذاران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اقتصاد برای سیاست گذاران

برای دریافت کتاب اقتصاد برای سیاست گذاران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.