معرفی و دانلود کتاب اطلس دایناسورها: شناخت و بررسی زندگی دایناسورها در دوران‌ مختلف

عکس جلد کتاب اطلس دایناسورها: شناخت و بررسی زندگی دایناسورها در دوران‌ مختلف
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اطلس دایناسورها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اطلس دایناسورها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اطلس دایناسورها: شناخت و بررسی زندگی دایناسورها در دوران‌ مختلف

کتاب اطلس دایناسورها به قلم نیکولاس هریس به رشته‌ی تحریر درآمده و با زبانی ساده و به همراه تصاویر جذاب، نوجوانان را با زندگی دایناسورها در سه دوره‌ی کره‌ی زمین، یعنی تریاسیک، ژوراسیک و کرتاسه آشنا می‌کند. این کتاب همچنین طریقه‌ی انقراض دایناسورها را شرح می‌دهد و با معرفی انواع مختلف آن‌ها، طول عمر و شیوه‌ی زندگی‌شان را نیز برای شما توصیف می‌کند.

درباره‌ی کتاب اطلس دایناسورها

زندگی دایناسورها به تقریبا صد و شصت میلیون سال قبل برمی‌گردد. صدها نوع از این موجودات غول‌پیکر و عجیب حدود صد میلیون سال بر کره‌ی زمین زندگی کرده، در حدود شصت و پنج میلیون سال پیش به طرز مرموزی منقرض شده‌اند و تنها فسیل‌هایی از آن‌ها بر سنگ‌ها باقی مانده است. داستان انقراض این موجودات هنوز برای دانشمندان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما قوی‌ترین فرضیه‌ها می‌گوید یک شهاب سنگ بزرگ علت اصلی انقراض آن‌ها بوده است. این شهاب سنگ چطور به انقراض موجودات زنده‌ی کره‌ی زمین انجامیده و نسل‌های بعدی حیوانات از کجا آمده‌اند؟ اطلس دایناسورها (The Dinosaur Atlas) نوشته‌ی نیکولاس هریس (Nicholas Harris) به همین پرسش می‌پردازد و زندگی جذاب و هیجان‌انگیز دایناسورها را با توضیحات ساده و به صورت مصور و با تصاویر دیدنی برای شما به تصویر می‌کشد.

معرفی و دانلود کتاب اطلس دایناسورها

کتاب اطلس دایناسورها در نه قسمت نوشته شده است. این کتاب در ابتدا از موجودات قبل از دایناسورها آغاز می‌کند و سپس به پیدایش آن‌ها می‌رسد. در ادامه دوزیستان و خزندگان اولیه را شرح می‌دهد. سپس تغییرات کره‌ی زمین را در سه دوره‌ی تریاسیک، ژوراسیک و کرتاسه به بررسی می‌گذارد. در دوره‌ی تریاسیک خشکی‌های کره‌ی زمین به همدیگر متصل بودند و قاره‌های امروزی وجود نداشتند. در ادامه خشکی‌های شمالی از خشکی‌های جنوبی کره‌ی زمین جدا می‌شود و به دوره‌ی ژوراسیک می‌رسیم. کتاب سه قاره‌ی آسیا، آمریکا و اروپا را در این دوره توضیح می‌دهد و به جهان کرتاسه می‌رسد که جدایی بیشتر قاره‌ها در این دوران رقم می‌خورد. در جهان کرتاسه انقراض دایناسورها اتفاق می‌افتد که کتاب آن را شرح می‌دهد و در نهایت نیز از کشف بقایای آن‌ها می‌گوید.

کتاب اطلس دایناسورها را آزاد تیموری به فارسی ترجمه کرده و به همت انتشارات طلایه روانه‌ی بازار کتاب ایران شده است.

کتاب اطلس دایناسورها برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به تمام نوجوانانی که به گذشته‌ی کره‌ی زمین و جهان جذاب دایناسورها علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب اطلس دایناسورها: شناخت و بررسی زندگی دایناسورها در دوران‌ مختلف می‌خوانیم

دوره ژوراسیک مربوط به 144 تا 200 میلیون سال قبل می‌باشد. به خشکی‌های شمالی "اوراسیا" گفته می‌شود که بوسیله‌ی دریای تتیس از خشکی‌های جنوب جدا می‌شوند. در دوره ژوراسیک موقعیت قاره‌ها، وضعیت آب و هوایی، دمای هوا و رطوبت نسبت به دوره تریاسیک تغییر کرده است. در این دوره بیشتر دایناسورهای غول‌پیکر که گیاهخوار بوده‌اند زندگی می‌کرده‌اند.

در دوره ژوراسیک گروهی جدید از دایناسورهای گوشتخوار پا به عرصه گذاشتند که به این گروه "راپتورس" می‌گویند، آن‌ها با پنجه‌های بزرگ و خمی که داشته‌اند شکارهایشان را به دام می‌انداختند. در دوره ژوراسیک معروف‌ترین پرنده پتروداکتیلوس (Pterodactylus) بوده است.

بیشتر دایناسورهای غول‌پیکر دوره ژوراسیک در آفریقا زندگی می‌کرده‌اند. یکی از این دایناسور‌ها براچیوساروس (Brachiosaurus) بوده است. این دایناسور در حدود 80 فوت طول داشته است و وزن آن نیز معادل 10 فیل بوده است و قدی بلند با پاهایی بزرگ و قوی و گردنی بلند به‌اندازه‌ی یک ساختمان پنج طبقه آن را از دیگر گونه‌ها مستثنی کرده است. آن‌ها دندان‌هایی اسکنه شکل داشته‌اند که بوسیله آن‌ها برگ درختانی که میوه داشته‌اند و درختان آناناسی را می‌خورده‌اند.

گونه‌ای دیگر که کوچکتر بوده است کنتوساروس (Kentrosauris) نام دارد که در آفریقا زندگی می‌کرده است که استخوانبندی درشت و قوی داشته است و روی بدنش شاخک‌هایی قرار داشته که این شاخک‌ها به عنوان سلاحی قدرتمند این دایناسور را خطرناک کرده بوده است.

یکی از طویل‌ترین دایناسورها که 90 فوت طول داشته است دیپلودوکوس (Diplodocus) نام داشته است. شباهت زیادی با "براچیوساروس" داشته و در اواخر دوره ژوراسیک در آمریکای شمالی زندگی می‌کرده است. از دم بلند خود برای دفاع استفاده می‌کرده است و مانند شلاق به حرکت در می‌آورده است. انگشتانی بزرگ داشته است که احتمالاً مانند شانه و چنگال کاربرد داشته است. با گردن بلندش به راحتی برگ‌های درختان را می‌خورده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیدایش دایناسورها
دوزیستان
خزندگان اولیه
جهان تریاسیک
جهان ژوراسیک
جهان کرتاسه
خزندگان دریایی
انقراض دایناسور‌ها
کشف بقایای دایناسور‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اطلس دایناسورها: شناخت و بررسی زندگی دایناسورها در دوران‌ مختلف
نویسنده
مترجمآزاد تیموری
ناشر چاپیانتشارات طلایه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-964-2925-59-9
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اطلس دایناسورها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اطلس دایناسورها

برای دریافت کتاب اطلس دایناسورها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.