معرفی و دانلود کتاب اتوکد دوبعدی به زبان ساده (مطابق با تمامی نسخه‌های اتوکد)

عکس جلد کتاب اتوکد دوبعدی به زبان ساده (مطابق با تمامی نسخه‌های اتوکد)
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اتوکد دوبعدی به زبان ساده (مطابق با تمامی نسخه‌های اتوکد) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اتوکد دوبعدی به زبان ساده (مطابق با تمامی نسخه‌های اتوکد) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اتوکد دوبعدی به زبان ساده (مطابق با تمامی نسخه‌های اتوکد)

کتاب آموزش اتوکد 2D به زبان ساده (مطابق با تمامی نسخه های اتوکد) تألیف حامد صبا، نرم‌افزار AutoCAD را معرفی می‌کند و انواع ترسیم در آن را به‌صورت مصور و گام‌به‌گام آموزش می‌دهد. این راهنما با تمرکز بر روی طراحی دوبعدی، ویرایش و تکنیک‌های حرفه‌ای این نرم‌افزار را می‌آموزد، نحوه‌ی نوشتن متن و شیوه‌های اندازه‌گیری در آن را توضیح می‌دهد و نکاتی را در مورد لایه‌بندی و کلیدهای میان‌بر مطرح می‌نماید.

درباره‌ی کتاب اتوکد دوبعدی به زبان ساده (مطابق با تمامی نسخه‌های اتوکد)

تا پیش از دهه‌ی 1980، ترسیم نقشه‌ها فقط با دست امکان داشت. اما این شیوه هم سخت بود و هم درصد خطای بالایی داشت. از نیمه‌ی دوم قرن بیستم که کامپیوترها توسعه پیدا کردند، ایده‌ی ترسیم به کمک کامپیوتر مطرح شد. ایده‌ای که درنهایت در دهه‌ی هشتاد و با ارائه‌ی نرم‌افزار اتوکد عملی شد و به ثمر رسید. AutoCAD اولین و بهترین نرم‌افزار در این زمینه محسوب می‌شود و در بسیاری از پروژه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. یکی از منابع آموزشی برای آشنایی با این ابزار، کتاب اتوکد دوبعدی به زبان ساده (مطابق با تمامی نسخه‌های اتوکد) تألیف حامد صبا است. این منبع بر روی طراحی دوبعدی با اتوکد تمرکز دارد و تلاش می‌کند آن را گام‌به‌گام و به‌صورت مصور بیاموزد. نویسنده در قدم اول خود نرم‌افزار اتوکد را معرفی می‌کند و منوها و ابزارهای اصلی آن را توضیح می‌دهد. در ادامه به موضوع ترسیم وارد می‌شود و به‌تفصیل شرح می‌دهد که چطور می‌توان انواع نقشه‌ها را در آن پیاده کرد.

در حوزه‌ی مهندسی، نقشه عنصری حیاتی و ضروری است. بدون نقشه تقریباً هیچ کاری را نمی‌توان انجام داد و امکان تولید هیچ ابزار و وسیله‌ای نیست. ترسیم به ما این امکان را می‌دهد تا جزئیات محصول را با دقت ببینیم و بررسی کنیم. فلسفه‌ی نقشه کاهش هزینه‌ی تولید، بالاتر بردن دقت در ساخت و اجرا و به حداقل رساندن خطاست. از زمانی که نرم‌افزارهای کامپیوتری ابداع‌ شدند، اهمیت نقشه‌کشی نیز بیشتر شد. چون حالا با کمک این ابزارها می‌شد انواع نقشه‌ها را با جزئیات خیلی دقیق‌تر ترسیم کرد. به عبارت بهتر، ما امکان شبیه‌سازی و مدل‌سازی را پیدا کردیم. و این برای پروژه‌های بسیار بزرگ و پرهزینه خیلی کاربردی و مهم بود. از میان همه‌ی نرم‌افزار نقشه‌کشی، اتوکد جایگاهی متمایز و ممتاز دارد. بااینکه حالا ابزارهای دیجیتالی متعددی در دسترس است ولی هنوز هم خیلی از مهندسین اتوکد را ترجیح می‌دهند. دلیل این انتخاب قابلیت‌های زیاد و انعطاف بالای این نرم‌افزار است. به همین دلیل است که دانشجویان رشته‌هایی مثل عمران و معماری اصرار دارند که بر AutoCAD مسلط شوند. حامد صبا در کتاب آموزش اتوکد 2D به زبان ساده (مطابق با تمامی نسخه‌های اتوکد) پس از معرفی کلیات این نرم‌افزار، ویرایش و تکنیک‌های حرفه‌ای آن را می‌آموزد. در ادامه به نوشتن متن می‌پردازد و نحوه‌ی اندازه‌گیری در آن را توضیح می‌دهد. در پایان نیز نکاتی را در مورد لایه‌بندی مطرح می‌نماید و به کلیدهای میان‌بر آن اشاره می‌کند.

کتاب اتوکد دوبعدی به زبان ساده (مطابق با تمامی نسخه‌های اتوکد) را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب اتوکد دوبعدی به زبان ساده (مطابق با تمامی نسخه‌های اتوکد) برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این راهنما به دانشجویان رشته‌ی مهندسی عمران و معماری توصیه می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: معرفی نرم افزار و مبحث ترسیمات
فصل دوم: مباحث ویرایشی
فصل سوم: مباحث مکمل پروژه و تکنیک حرفه‌ای
فصل چهارم: نوشتن متن
فصل پنجم: اندازه‌گذاری و روش‌های آن
فصل ششم: لایه‌بندی و ویرایش آن
فصل هفتم: ایرادها و راهکارها
فصل هشتم: کلیدهای میانبر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اتوکد دوبعدی به زبان ساده (مطابق با تمامی نسخه‌های اتوکد)
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات103
زبانفارسی
شابک978-622-218-367-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقشه کشی، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اتوکد دوبعدی به زبان ساده (مطابق با تمامی نسخه‌های اتوکد)

برای دریافت کتاب اتوکد دوبعدی به زبان ساده (مطابق با تمامی نسخه‌های اتوکد) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.