معرفی و دانلود کتاب آوای گابریلا

عکس جلد کتاب آوای گابریلا
قیمت:
۳۲۰۰۰ ۱۹,۲۰۰ تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آوای گابریلا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آوای گابریلا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آوای گابریلا

گابریلا در شهر مواج موسیقی و آواز زندگی می‌کند. او در کوچه‌پس‌کوچه‌های ونیز از این‌سو به آن‌سو می‌رود و صدای چک‌چک آب و حرکت قایق‌ها او را به ذوق می‌آورد. دخترک کتاب آوای گابریلا، عاشق آواز خواندن است. او یک روز وقتی که از کنار نانوایی می‌گذرد، شروع می‌کند به آواز خواندن و همه را عاشق ترانه‌ی خود می‌کند. همه، حتی معروف‌ترین موسیقی‌دان شهرشان را! کندیس فلمنیگ در این داستان خواندنی کودکان را به لذت بردن از موسیقی دعوت می‌کند.

درباره‌ی کتاب آوای گابریلا

کتاب آوای گابریلا (Gabriella's Song) نوشته‌ی کندیس فلمنیگ (Candace Fleming) درباره‌ی دختر کوچولوی بازیگوشی است که عاشق موسیقی است. خب او اتفاقا در مکان درستی هم قرار دارد: ونیز، شهر زیبای موسیقی. همه‌چیزِ این شهر برای او زیبا و آهنگین است. گابریلا هرروز سوار قایقی می‌شود و در کوچه‌های پرآب ونیز گردش می‌کند. صدای شلپ‌شلوپ آب در کانال‌های شهر ونیز، صدای ماهی فروش محله‌شان و صدای چکه‌چکه کردن لباس‌های در حال خشک شدن او را به وجد می‌آورد. شنیدن همه‌ی این آواهای آهنگین قلب گرم او را به شوق می‌آورد تا خودش هم آواز بخواند. بنابراین او روزی‌ از روزها شروع می‌کند به زمزمه کردن ترانه‌هایش در نانوایی و ناگهان می‌بیند که توجه همه به سوی او جلب شده است.

اما گابریلا اصلا فکرش را هم نمی‌کرد که آواز خواندنش تا این میزان توجه بقیه را به خود جلب کند! مردم در نانوایی از شنیدن ترانه‌ی او لذت می‌برند و شهرت ترانه‌ی زیبای او را به گوش آهنگ‌ساز معروف، جوزپه دل پیترو می‌رسانند. حالا دل پیترو با استعداد و ذوق فراوان گابریلا چه می‌کند؟ باید ادامه‌ی این کتاب هیجان‌انگیز را بخوانید تا به پاسخ برسید و ببینید که این کتاب چه‌طور به کودکان یاد می‌دهد که گاهی اوقات موسیقی را می‌توان به‌راحتی در صداهای روزمره اطراف‌مان یافت و از آن لذت برد.

معرفی و دانلود کتاب آوای گابریلا

کتاب آوای گابریلا به مخاطبان کودک خود می‌آموزد که موسیقی را می‌توان در همه‌جا یافت. فقط باید به اطراف‌مان به‌خوبی توجه کنیم. تمام آواهایی که در شهر و محله‌ی‌مان می‌پیچند هم موسیقی هستند، درست مثل آواز خواندن انسان‌ها. اما کندیس فلمینگ هم‌چنین به ما می‌آموزد که اثر موسیقی بر روی هر فردی متفاوت است. هرکسی ترانه‌ها را به روش خودش درک می‌کند و از آن لذت می‌برد؛ برای همین است که آوازی که گابریلا در نانوایی می‌خواند برای برخی گرم و شادکننده و برای برخی نوستالژیک و کمی غم‌انگیز به‌نظر می‌رسد.

تصویرنگاری‌های این کتاب بسیار دوست‌داشتنی هستند. کودک شما می‌تواند احساس کند که انگار بخشی از ونیز را به چشم خود دیده‌است. هم‌چنین گیسل پاتل تصویرنگاری‌های این کتاب را با چنین ریزبینی‌ای انجام داده است که می‌توانیم طرح دل‌نشین نت‌های موسیقی روی لباس‌های آویزان در کوچه‌ها را ببینیم. وظیفه‌ی ترجمه‌‌ی این اثر جذاب برعهده‌ی مینو همدانی‌‌زاده بوده است و انتشار آن را نیز نشر پرنده‌ آبی برعهده داشته‌است. پرنده‌ی آبی زیرگروه کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی است.

در نکوداشت کتاب آوای گابریلا

  • این داستان بسیار دوست‌داشتنی، برای خواندن با صدای بلند عالی‌ست و حتی می‌توان آن را موزون و آهنگین خواند. (The Bulletin)

کتاب آوای گابریلا برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب پیش‌رو یک انتخاب مناسب برای آشنا کردن کودکان با موسیقی است و به‌طور ویژه اگر کودک‌تان علاقه‌مند به موسیقی است به اشتراک گذاشتن کتاب آوای گابریلا با او یک تصمیم جذاب و مهیج است.

در بخشی از کتاب آوای گابریلا می‌خوانیم

گابریلا از بازار به سمت خانه می‌رفت که ترانه‌ی صبحگاهی دستفروش‌ها را شنید:
«تازه، ماهی تازه»!
«داغ، کلوچه‌ی داغ»!
«خامه‌ی خوش‌طعم و شیرین من را بخرید»!

دخترک، صدای موزون قایق‌هایی را شنید که با طناب بسته شده بودند و به دیوارهای آبراه ضربه می‌زدند: تلپ، تلپ، تلوپ، تلپ، تلپ، تلوپ.

و دخترک به پژواک هماهنگ گذر از سنگ‌فرش کوچه‌های تاریک گوش می‌داد و از میان ساختمان‌های بلند، صدای چلپ‌چلپ خشک‌شدن لباس‌های شسته‌شده، پلپ‌پلپ بال‌زدن کبوترها، جلینگ‌جلینگ سکه‌ها و دلینگ‌دلینگ زنگ‌های کلیسا را شنید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آوای گابریلا
نویسنده
مترجممینو همدانی زاده
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات41
زبانفارسی
شابک978-600-436-723-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
۳۲۰۰۰ ۱۹,۲۰۰ ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آوای گابریلا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آوای گابریلا

برای دریافت کتاب آوای گابریلا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.