معرفی و دانلود کتاب آموزش گام به گام مدل سازی سه بعدی با نرم افزار راینو

عکس جلد کتاب آموزش گام به گام مدل سازی سه بعدی با نرم افزار راینو
قیمت:
۱۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام مدل سازی سه بعدی با نرم افزار راینو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام مدل سازی سه بعدی با نرم افزار راینو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش گام به گام مدل سازی سه بعدی با نرم افزار راینو

آرمان حسن زاده در کتاب آموزش گام به گام مدل سازی سه بعدی با نرم افزار راینو همان‌طور که از عنوان آن پیداست، به کمک مثال‌های عملی متعدد به آموزش برنامه‌ی Rhinoceros می‌پردازد. نرم‌افزار راینو، یکی از محبوب‌ترین ابزارهای مدل‌سازی کامپیوتری است که توسط متخصصان در زمینه‌های متنوعی از جمله طراحی صنعتی و طراحی معماری مورد استفاده قرار می‌گیرد. با مطالعه‌ی کتاب پیش رو و انجام نمونه‌های آموزشی کتاب قادر خواهید بود پیچیده‌ترین مدل‌سازی‌های معماری و صنعتی را با این نرم‌افزار به مرحله‌ی اجرا دربیاورید.

درباره‌ی کتاب آموزش گام به گام مدل سازی سه بعدی با نرم افزار راینو

نرم‌افزار Rhinoceros یک نرم‌افزار مدل‌سازی قدرتمند است که به دلیل استفاده از خطوط منحنی و سطوح آزاد نسبت‌به دیگر ابزارهای مدل‌سازی که عمدتاً از خطوط و اشکال زاویه‌دار استفاده می‌کنند، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. از دیگر دلایل برتری این نرم‌افزار نسبت به رقبا، می‌توان به محیط رابط کاربری ساده و بصری و سادگی نصب و اجرای آن بدون استفاده از تجهیزات سخت‌افزاری سنگین اشاره کرد. همچنین، با وجود سادگی و قابل درک بودن محیط برنامه، کاربران با دسترسی به کدهای نرم‌افزار قابلیت شخصی‌سازی هرچه بیشتر برنامه نسبت به نیازهای خود را دارند. امروزه از نرم‌افزار راینو در زمینه‌های متنوعی مانند چاپ سه‌بعدی، طراحی انیمیشن، طراحی صنعتی و معماری در سرتاسر جهان استفاده می‌شود.

کتاب آموزش گام به گام مدل سازی سه بعدی با نرم افزار راینو یکی از بهترین منابع آموزشی برای هنرجویان تازه‌کاری است که به دنبال منبع جامع و کاملی برای یادگیری ابزارهای مدل‌سازی با این نرم‌افزار هستند. آرمان حسن زاده در این کتاب در قالب پانزده فصل و با ارائه‌ی نمونه مدل‌های متنوع صنعتی و ساختمانی تلاش کرده منبع قابل دسترسی در اختیار خوانندگان علاقه‌مند به یادگیری ابزارهای مدل‌سازی قرار بدهد. کتاب بر اساس نسخه‌ی شش نرم‌افزار نوشته شده اما با وجود اینکه نسخه‌های جدید برنامه دچار تحولات چندانی نشده‌اند، آموزش‌های آن برای نسخه‌های قدیمی‌تر برنامه هم قابل اجرا و استفاده است.

معرفی و دانلود کتاب آموزش گام به گام مدل سازی سه بعدی با نرم افزار راینو

فصل‌های ابتدایی کتاب آموزش گام به گام مدل سازی سه بعدی با نرم افزار راینو، به آشنایی با محیط نرم‌افزار و معرفی ابزارهای اصلی و اساسی آن اختصاص یافته است. در طی فصول یک تا هشت کتاب با ابزارهای ترسیم و ویرایش منحنی، سطح و حجم و تبدیل این‌ها به یکدیگر و در نهایت خلق مدل‌های ساده آشنا می‌شویم. فصل نهم کتاب به ویرایش و تحلیل ترسیمات و مدل‌ها، و ابزارها و فرامین مهم در این زمینه پرداخته است. در ادامه و در فصل ده کتاب با معرفی سه نمونه مدل‌سازی صنعتی در نرم‌افزار راینو با ترسیم گام به گام مدل رینگ ماشین، تیغ ریش‌تراش و گوشی موبایل آموخته‌های پیشین خود را در عمل به اجرا گذاشته و آن‌ها را عمق می‌بخشیم. در فصل یازدهم کتاب با تعدادی از ابزارها و امکانات پیشرفته‌تر نرم‌افزار مانند فارسی‌نویسی، هاشور زدن و ایجاد نماهای دوبعدی از مدل‌ها آشنا می‌شویم و در فصل دوازدهم نحوه‌ی ورودی و خروجی گرفتن از برنامه را می‌آموزیم.

فصل سیزدهم کتاب با اجرای یک نمونه‌ی موفق از مدل‌سازی ساختمان با آموزش گام به گام ترسیم یک ساختمان در محیط راینو خواننده را با نمونه‌ی پیچیده‌تری از مدل‌سازی در این نرم‌افزار آشنا می‌کند. دو فصل آخر کتاب به آموزش‌های تخصصی‌تر و ترکیب ابزارهای راینو با برنامه‌نویسی و کدنویسی پرداخته است. در چهاردهمین فصل کتاب نحوه‌ی شخصی‌سازی محیط نرم‌افزار با ویرایش کلیدهای میانبر و نوار ابزار برای ساده‌تر کردن دسترسی و روند استفاده از این برنامه را می‌آموزیم و در فصل آخر کتاب با طراحی پارامتریک به کمک افزونه‌ی گرس هاپر که یک زبان برنامه‌نویسی بصری است آشنا می‌شویم. آرمان حسن زاده در مقدمه‌ی کتاب نوشته که برای یادگیری بهتر مفاهیم کتاب ضروری است که همراه با آموزش‌های کتاب به ترسیم نمونه مدل‌های معرفی شده بپردازید و تلاش کنید با استفاده از مطالب آموزش داده شده، طرح‌هایی هرچند ساده و اشتباه خلق کنید، چرا که در نهایت، آموزش‌های کتاب بدون اجرای عملی آن‌ها در محیط نرم‌افزار، عملاً در یادگیری شما تأثیری ندارد.

برای مطالعه‌ و یادگیری مطالب کتاب آموزش گام به گام مدل سازی سه بعدی با نرم افزار راینو به مهارت‌های ساده‌ی کامپیوتری و آشنایی با اصول اولیه‌ی طراحی صنعتی احتیاج دارید. کتاب آموزش گام به گام مدل سازی سه بعدی با نرم افزار راینو توسط انتشارات دیباگران چاپ شده است.

کتاب آموزش گام به گام مدل سازی سه بعدی با نرم افزار راینو برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب آموزش گام به گام مدل سازی سه بعدی با نرم افزار راینو به تمام علاقه‌مندان طراحی صنعتی و معماری و افرادی که در حوزه‌ی تخصص خود به ابزارهای مدل‌سازی احتیاج دارند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش گام به گام مدل سازی سه بعدی با نرم افزار راینو می‌خوانیم

نرم‌افزار Rhinoceros یک نرم‌افزار قدرتمند به منظور مدل‌سازی فرم‌های پیچیده است که توسط شرکت خصوصی آمریکایی McNeel & Associates و بر اساس مدل ریاضی نربز یا Non Rational B-Spline پیاده‌سازی شده است. این سیستم به تولید و نمایش دقیق ریاضی منحنی‌ها و سطوح آزاد در ترسیمات رایانه‌ای کمک می‌کند. بر اساس قابلیت‌های داخلی نرم‌افزار به شما کمک می‌کند که انواع مدل‌ها و طرح‌های مورد نظر را آماده‌سازی و ارائه کنید. برخلاف سایر نرم‌افزارهای مدل‌سازی برای نصب و راه‌اندازی به تجهیزات سخت‌افزاری قدرتمندی نیازمند نیست و شما به سادگی می‌توانید این نرم‌افزار را بر روی انواع سیستم‌ها نصب و اجرا کنید.

از این نرم افزار جهت طراحی کامپیوتری، نمونه‌سازی سریع، چاپ سه بعدی، مهندسی معکوس، معماری، طراحی صنعتی، طراحی جواهر، طراحی گرافیک، طراحی انیمیشن و طراحی پارامتریک استفاده می‌شود. به علت معماری خاص و دسترسی به کدهای برنامه کاربران و برنامه‌نویسان قادرند شخصی‌سازی بسیاری در نرم‌افزار انجام دهند و همچنین هزاران افزونه برای انجام کارهای مختلف و افزایش قابلیت‌های برنامه موجود است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: معرفی نرم‌افزار
فصل 2: ترسیم منحنی
فصل 3: ویرایش منحنی
فصل 4: ساماندهی مدل
فصل 5: ترسیم سطح
فصل 6: ویرایش سطح
فصل 7: ترسیم حجم
فصل 8: ویرایش حجم
فصل 9: ویرایش و تحلیل ترسیمات
فصل 10: پروژه مدلسازی
فصل 11: اندازه‌گیری و ارائه‌ی طرح
فصل 12: وارد کردن و صادر کردن فایل
فصل 13: مدلسازی ساختمان
فصل 14: شخصی‌سازی محیط کاری
فصل 15: طراحی پارامتریک با افزونه‌ی گرس هاپر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش گام به گام مدل سازی سه بعدی با نرم افزار راینو
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات297
زبانفارسی
شابک978-622-218-334-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش گرافیک و انیمیشن
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش گام به گام مدل سازی سه بعدی با نرم افزار راینو

برای دریافت کتاب آموزش گام به گام مدل سازی سه بعدی با نرم افزار راینو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.