معرفی و دانلود کتاب آموزش کاربردی طراحی طلا و جواهر با MATRIX

عکس جلد کتاب آموزش کاربردی طراحی طلا و جواهر با MATRIX
قیمت:
۱۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی طراحی طلا و جواهر با MATRIX و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی طراحی طلا و جواهر با MATRIX و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش کاربردی طراحی طلا و جواهر با MATRIX

کتاب آموزش کاربردی طراحی طلا و جواهر با MATRIX، اثری جامع و کاربردی برای یادگیری طراحی طلا با نرم‌افزار MATRIX است. لیلا مرادی اقبال، نویسنده‌ی کتاب، با روشی ساده‌ و گام‌به‌گام، محیط‌، منوها و ابزارهای نرم‌افزار MATRIX را در این اثر به مخاطب آموزش می‌دهد. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، با مراحل طراحی طلا و جواهر در نرم‌افزار MATRIX آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب آموزش کاربردی طراحی طلا و جواهر با MATRIX

کتاب آموزش کاربردی طراحی طلا و جواهر با MATRIX، منبعی کامل برای یادگیری روش‌های طراحی طلا و جواهر در نرم‌افزار MATRIX است. نرم‌افزار MATRIX ابزاری قدرتمند و تخصصی برای طراحی طلا و جواهر به‌حساب می‌آید. با فراگیری روش‌های کار با این نرم‌افزار، می‌‌توانید جواهرات زیبا و منحصربه‌فردی را طراحی و خلق کنید. طراحی مدل‌های دوبعدی و سه‌بعدی، اعمال ظرافت و جزئیات روی طرح‌های جواهرات و دریافت پیش‌نمایش‌هایی واقع‌گرایانه از جواهر نهایی، به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی‌های نرم‌افزار MATRIX شناخته می‌شوند. لیلا مرادی اقبال، نویسنده‌ی کتاب، تمامی این ویژگی‌ها را توضیح داده تا این اثر به مرجعی برای طراحی رایانه‌ای طلا و جواهر تبدیل شود. در کنار آموزش روش‌های کار با نرم‌افزار MATRIX، اصولِ مهم در مدل‌سازی قطعه‌های زیورآلات در این اثر آموزش داده شده است. دستورهای لازم برای طراحی طلا و جواهر،‌ کاربردهای مختلفی در طراحی و مدل‌سازی دارند. نویسنده‌ی کتاب، تلاش کرده تا این دستورها را به‌گونه‌ای توضیح دهد تا خلاقیت بیشتری برای طراحی جواهرآلات زیبا در اختیار خواننده قرار بگیرد.

مطالب کتاب حاضر با آموزش نصب،‌ آماده‌سازیِ سخت‌افزاری و نرم‌افزارهای لازم برای کار با MATRIX، آغاز می‌شود. مراحل نصب چندین نسخه‌ از وِرژِن‌های مختلف MATRIX در این بخش توضیح داده شده است. نویسنده برای درک‌ راحت‌ترِ مراحل نصب، تصویرهایی را در این بخش قرار داده تا خواننده مشکلی با نصب نسخه‌های مختلف نرم‌افزار MATRIX نداشته باشد. در ادامه‌ی مطالعه‌ی کتاب، با تمامی منوها و ابزارهای نرم‌افزار طراحی طلا و جواهر آشنا می‌شوید. پس از این آشنایی، روش رِندِر مدل‌های طراحی‌شده را مطالعه می‌کنید. منظور از رندرینگ در نرم‌افزار MATRIX، نهایی کردنِ پیش‌نمایشِ قطعه‌‌‌ی طلای طراحی‌شده با این نرم‌افزار است.

طراحی دوبعدی، آموزش دیگری است که لیلا مرادی اقبال به آن پرداخته. در کنار آموزش، چندین تمرین پایه و تکمیلی نیز در بخش طراحی دوبعدی قرار گرفته است. انجام این تمرین‌ها، مهارت خواننده را برای کار با نرم‌افزار MATRIX افزایش می‌دهد. در ادامه‌ی کتاب، روش‌های طراحی فرم‌های سه‌بعدیِ طلا و جواهر را مطالعه می‌کنید. این قسمت با تمرین‌ فرم‌های هندسی هرمی، پیچشی صدفی و پیچشی دوطرفه همراه است. پس از یادگیری روش‌های طراحی طلا و جواهر در نرم‌افزار MATRIX،‌ به تمرین‌هایی برای طراحی انگشتر می‌رسید. ایجاد حلقه‌ی انگشتر، انگشتر حلقه‌ی مواج، انگشتر چپ‌و‌راست، انگشتر دامله و توخالی‌سازی انگشتر دامله ازجمله آموزش‌هایی است که با مطالعه‌ی این کتاب یاد می‌گیرید.

در بخش انتهایی این اثر مراحل طراحی آویز و گردنبند با توضیحاتی کامل و گویا آموزش داده شده است. در این زمینه می‌توان به آموزشِ دستورهای لازم برای رسم آویز‌های قلبی و لامع‌بندی، روش قلم‌زدن برای قراردادن سنگ، مخراجکاری و روش چیدمان سنگ، ایجاد پایه‌ی جواهر و طراحی پایه‌ی شکوفه اشاره کرد. تمرین‌ها و پروژ‌ه‌های تکمیلی برای طراحی طلا و جواهر با نرم‌افزار MATRIX در پایان کتاب گنجانده شده تا مهارت‌های خواننده برای طراحی جواهرآلاتی نفیس و اشرافی، افزایش پیدا کند.

کتاب آموزش کاربردی طراحی طلا و جواهر با MATRIX را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب آموزش کاربردی طراحی طلا و جواهر با MATRIX برای چه کسانی مناسب است؟

افراد علاقه‌مند به طراحی جواهر، دانشجویان رشته‌های طراحی زیورآلات، طلاسازان و همچنین صاحبان و مدیران طلا و جواهرفروشی‌ها، مخاطب‌های کتاب آموزش کاربردی طراحی طلا و جواهر با MATRIX به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب جهت یادآوری و مرور اطلاعاتِ طراحانِ طلا و جواهر نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب آموزش کاربردی طراحی طلا و جواهر با MATRIX می‌خوانیم

Gem Guida اطلاعاتی را درباره‌ی تک‌تک سنگ‌ها ارائه می‌دهد؛ سرنخ‌های کمکی برای طراحی و چیدمان اشیاء مختلف ترسیم می‌کند و نمای دوربین را برای راحت‌تر کردن مدلسازی به صورت موازی با سنگ‌ها قرار می‌دهد. در بخش profile میزان offset شدن منحنی‌ها و فاصله چنگ‌ها از سنگ را تعیین می‌کند و در قسمت چنگ‌ها (Horizontal vertical ،(prongs طول آن‌ها را در جهت افقی و عمودی می‌توان تنظیم کرد. ابتدا سنگ انتخاب شده؛ سپس با توجه و به نیاز گزینه‌ی مورد نظر فعال می‌شود. گزینه view Gem زمانی استفاده می‌شود که سنگ در جهات مختلف قرار گرفته باشد و در راستای cplane نماها نباشد، با کلیک کردن روی فرمان سنگ انتخاب شده و در نتیجه نماها نسبت به سنگ تنظیم می‌شوند؛ البته نماهای دو بعدی کار مدلسازی را راحت‌تر می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1 / نصب، آماده‌سازی سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد نیاز
فصل 2 / آشنایی با محیط نرم‌افزار
فصل 3 / منوی VIEW
فصل 4 / منوی FILE
فصل 5 / ابزارهای منوی CURVE و انواع آن
فصل 6 / ابزارهای منوی LAYER
فصل 7 / ابزارهای منوی SNAPS
فصل 8 / ابزارهای منوی TOP 11 BUTTENS
فصل 9 / ابزارهای منوی INFO & SETTING
فصل 10 / ابزارهای منوی DISPLAY
فصل 11 / ابزارهای منوی F6
فصل 12 / ابزارهای منوی UTILTIES و منوی MEASURE
فصل 13 / ابزارهای منوی SURFACE
فصل 14 / ابزارهای منوی SOLID
فصل 15 / ابزارهای منوی GEM, SETTING, CUTTERS
فصل 16 / آشنایی با منوی RENDER
فصل 17 / طراحی دوبعدی
فصل 18 / طراحی فرم‌های سه‌بعدی
فصل 19 / طراحی انگشتر
فصل 20 / طراحی آویز و گردنبند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش کاربردی طراحی طلا و جواهر با MATRIX
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات293
زبانفارسی
شابک978-622-218-580-0
موضوع کتابکتاب‌های فنی حرفه‌ای، کتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش کاربردی طراحی طلا و جواهر با MATRIX

برای دریافت کتاب آموزش کاربردی طراحی طلا و جواهر با MATRIX و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.