معرفی و دانلود کتاب آموزش محیط کدنویسی آنلاین JSFIDDLE

عکس جلد کتاب آموزش محیط کدنویسی آنلاین JSFIDDLE
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش محیط کدنویسی آنلاین JSFIDDLE و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش محیط کدنویسی آنلاین JSFIDDLE و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش محیط کدنویسی آنلاین JSFIDDLE

کتاب آموزش محیط کدنویسی آنلاین JSFIDDLE، راهنمای کاملی برای یادگیریِ استفاده از این پلتفرم محبوب برای نوشتن، تست و اشتراک‌گذاری کدهای اِچ‌.‌تی.‌ام‌.اِل، سی.‌اِ‌س‌‌.‌اِس و جاوا اسکریپت است. سارا نخعی، نویسنده‌ی کتاب، با زبان ساده و ارائه مثال‌های متعدد، در سطوح مختلف، از مبتدی تا متوسط، نحوه‌ی کار با JSFIDDLE و نوشتن کدهای وب را در این اثر به خوانندگان آموزش می‌دهد. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، مهارت‌های لازم برای کار با JSFIDDLE را یاد می‌گیرید.

درباره‌ی کتاب آموزش محیط کدنویسی آنلاین JSFIDDLE

کتاب آموزش محیط کدنویسی آنلاین JSFIDDLE، اثری سودمند برای توسعه‌دهنده‌های وب است. سارا نخعی، نویسنده‌ی کتاب، تمامی اطلاعات لازم را برای آشنایی با پلتفرم محبوب JSFIDDLE پیش روی خواننده قرار داده است. JSFIDDLE، پلتفرم آنلاینِ پرطرفداری برای نوشتن، تست و اشتراک‌گذاری کدهای اِچ‌.‌تی‌.‌اِم‌.اِل، سی.‌اِس.‌اِس و جاوا اسکریپت به‌حساب می‌آید. با کمک ویژگی‌های این پلتفرم، توسعه‌دهندگان وب می‌توانند کد‌های خود را به صورت آنی در مرورگر اجرا و مشاهده کنند. پلتفرم JSFIDDLE، نقش یک انجمن تعاملی را نیز برای کدنویس‌ها ایفا می‌کند. امکان به‌اشتراک‌گذاری کدها و دریافت بازخورد از کدهای نوشته‌شده در این انجمن برای توسعه‌دهندگان وب فراهم شده است. از طریق مطالعه‌ی این کتاب با محیط ویرایشگر متنیِ آنلاین JSFIDDLE آشنا می‌شوید و روش‌های نوشتن کدهای مختلف را در این پلتفرم یاد می‌گیرید.

معرفی و دانلود کتاب آموزش محیط کدنویسی آنلاین JSFIDDLE

پس از خواندن کتاب حاضر، با روش‌‌های انتخاب آی.‌دی.‌ئی یا ویرایشگرِ متنِ مناسب نیز آشنا خواهید شد. محیط‌های تو‌سعه‌‌ی برنامه‌نویسی‌های معروفی مانند مایکروسافت ویژوال استودیو، ایکس‌کُد، ویم و نِت‌بینز در این اثر معرفی شده‌اند. پس از آشنایی با این محیط‌های توسعه‌ برنامه‌نویسی، اطلاعاتی را درباره‌ی انتخاب بهترین آی‌.‌دی‌.‌ای برای زبان‌ برنامه‌نویسی پی‌.‌اچ.‌پی را مطالعه می‌کنید. در ادامه، مفهوم و ویژگی‌های محیط‌های کدنویسی آنلاین توضیح داده شده است. کد ادیتور آنلاین یا ویرایشگر کد آنلاین، ابزاری تحت وب است که به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به نصب نرم‌افزار خاصی، کدهای مختلف را به صورت آنلاین بنویسند، ویرایش، تست و اشتراک‌گذاری کنند. برجسته‌سازی قسمتی از کد برای خوانایی بهتر، ابزارهای مختلف برای تکمیل آن، یافتن و جایگزینی متن و اشکال‌زدایی و امکان پیش‌نمایش زنده‌ی کد برای مشاهده‌ی نتیجه‌ی تغییرات در مرورگر، برخی از امکاناتی است که پلتفرم JSFIDDLE در اختیار برنامه‌نویسان قرار می‌دهد.

سارا نخعی، تمامی پنجره‌ها و منوهای سایت JSFIDDLE را در این اثر با تصویرهایی واضح توضیح داده است. پس از آشنایی با منوهای این سایت، روش ایجاد یک کادر پیام در محیط ویرایشگر را با کد‌های جاوا اسکریپت آموزش می‌بینید. اشتراک‌گذاری فایل در JSFIDDLE، نوشتن نمونه کد و مشاهده خروجی آن در قسمت کنسول و استفاده از ویرایشگر آنلاین JSFIDDLE برای نمایش خروجی اسکرول بار،‌ ازجمله آموزش‌های دیگری است که نویسنده در این اثر از آن‌ها سخن رانده است. توضیحاتی نیز برای آشنایی خواننده با گیت‌هاب در کتاب آموزش محیط کدنویسی آنلاین JSFIDDLE، وجود دارد. گیت‌هاب یک پلتفرم میزبانی کد تحت وب برای ذخیره، مدیریت و به‌اشتراک‌گذاری پروژه‌هاست. با مطالعه‌ی این آموزش‌ها، از روش کار با گیت‌هاب و ارتباط آن با محیط‌های کدنویسی آنلاین آگاه می‌شوید. این آموزش‌ها اثربخشیِ چشمگیری در افزایش دقت و سهولت برنامه‌نویسان دارد.

کتاب آموزش محیط کدنویسی آنلاین JSFIDDLE را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب آموزش محیط کدنویسی آنلاین JSFIDDLE برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی برنامه‌نویسانی که در پی آشنایی بیشتر با محیط‌های کدنویسیِ آنلاین می‌گردند و می‌خواهند از بستر JSFIDDLE برای نوشتن کدهای جاوا اسکریپت، سی.‌اِس‌.‌اِس و اِچ‌.‌تی‌.‌‌اِم‌.‌اِل بهره بگیرند، مخاطب‌های کتاب آموزش محیط کدنویسی آنلاین JSFIDDLE به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای افرادی که با JSFIDDLE آشنایی مقدماتی دارند و نیازمند اطلاعات حرفه‌ای‌تری برای کار با این پلتفرم می‌گردند نیز سودمند و آموزنده است.

در بخشی از کتاب آموزش محیط کدنویسی آنلاین JSFIDDLE می‌خوانیم

یکی از بزرگ‌ترین انجمن‌های توسعه‌دهندگان وب در جهان github است. در واقع گیت‌هاب پلتفرمی است که در آن توسعه‌دهنگان وب از سراسر جهان در آن گرد هم آمده و با یکدیگر ارتباط و همکاری دارند. در گیت‌هاب شما به عنوان توسعه‌دهنده وب می‌توانید پروژه‌های خود را با همکارانتان یا هر فرد دیگری که مایل باشید به اشتراک بگذارید و به صورت مشترک روی یک پروژه کار کنید به این ترتیب به سادگی می‌توانید نسخه‌های قبلی یک نرم‌افزار را ارتقاء دهید بدون این‌که تغییر یا اختلالی در نسخه‌های فعلی ایجاد شود.

github کار کردن روی کدها را بسیار ساده کرده است؛ به کمک این پلتفرم می‌توانید به کوتاه‌ترین و ناپیداترین خط کد خود دسترسی پیدا کنید و در صورت لزوم آن را تغییر دهید؛ اما جذاب‌ترین ویژگی گیت‌هاب این است که به کمک آن می‌توانید با سایر کدنویسان در جهان ارتباط برقرار کنید. تیم بسازید و به طور مشترک روی پروژه‌های مختلف کار کنید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با محیط توسعه یکپارچه و ویرایشگر متن
فصل دوم: آشنایی با انواع ویرایشگر متنی آنلاین
فصل سوم: معرفی محیط ویرایشگر متنی آنلاین JSFIDDLE
فصل چهارم: نوشتن کدهای مختلف در محیط ویرایشگر متنی JSFIDDLE
منابع و ماخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش محیط کدنویسی آنلاین JSFIDDLE
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات127
زبانفارسی
شابک978-622-218-605-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های آموزش طراحی وب سایت
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش محیط کدنویسی آنلاین JSFIDDLE

برای دریافت کتاب آموزش محیط کدنویسی آنلاین JSFIDDLE و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.