معرفی و دانلود کتاب آموزش تضمینی جاوا اسکریپت (JavaScript)

عکس جلد کتاب آموزش تضمینی جاوا اسکریپت (JavaScript)
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش تضمینی جاوا اسکریپت (JavaScript) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش تضمینی جاوا اسکریپت (JavaScript) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش تضمینی جاوا اسکریپت (JavaScript)

پاول مک فدریس در کتاب آموزش تضمینی جاوا اسکریپت (JavaScript)، این زبان برنامه‌نویسی وب را معرفی می‌کند، متغیرهای آن را توضیح می‌دهد و نحوه‌ی ساخت عبارت‌های آن را می‌آموزد. این راهنمای جامع به توابع این زبان می‌پردازد، کار با مدل شیء سند و آرایه‌ها و اعداد را آموزش می‌دهد و در نهایت در مورد اشکال‌زدایی از کدها و پردازش فرم‌ها حرف می‌زند.

درباره‌ی کتاب آموزش تضمینی جاوا اسکریپت (JavaScript)

امروزه اینترنت به یک پدیده‌ی فراگیر تبدیل شده و تمام دنیا را در برگرفته است. حالا ما برای هر چیزی به سراغ سایت‌های اینترنتی می‌رویم و از طریق آن‌ها کارهایمان را انجام می‌دهیم. به خاطر همین موضوع، طراحی سایت تبدیل به یک مسأله‌ی جدی شده و نقش تعیین‌کننده‌ای پیدا کرده است. برای نوشتن و طراحی سایت چندین زبان وجود دارد، ولی یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها جاوا اسکریپت است. کتاب آموزش تضمینی جاوا اسکریپت (JavaScript) نوشته‌ی پاول مک فدریس (Paul McFedries) همین زبان تحت وب را معرفی می‌کند و امکانات مختلف آن را توضیح می‌دهد. این راهنما که از مباحث ابتدایی تا پیشرفته را در برمی‌گیرد، مبانی و اصول جاوا اسکریپت را مرور می‌کند و متغیرها و عبارت‌های آن را تشریح می‌کند. در فصول ابتدایی کتاب، شما با قابلیت‌ها و محدودیت‌های این زبان آشنا می‌شوید و متغیرهای آن را یاد می‌گیرد. همین‌طور ساختار عبارت‌ها را درک می‌کند و نحوه‌ی ساخت آن‌ها را می‌آموزید. انواع عملگرهای محاسباتی، منطقی و مقایسه‌ای در این قسمت مرور و بررسی می‌شوند.

خیلی از برنامه‌نویس‌ها برای ساخت صفحات سایتشان از زبان اچ‌تی‌ام‌ال بهره می‌برند. HTML زبانی قدرتمند و منعطف است ولی بیشتر قابلیت طراحی دارد و نمی‌توان از آن برای ساخت همه‌ی اجزای سایت استفاده کرد. برای مثال می‌توان با آن فرم‌ها را ایجاد کرد ولی توانایی کنترل این فرم‌ها را ندارد. برای رفع همین نقیصه بود که زبان JavaScript توسعه پیدا کرد. جاوا اسکریپت به‌عنوان زبانی سطح بالا، شی‌ءگرا، تفسیری و پویا این امکان را به برنامه‌نویس می‌داد تا بتواند عملکرد کاربرها را کنترل کند و به آن‌ها پاسخ بدهد. به همین دلیل بود که خیلی از مهندسان به این زبان گرایش پیدا کردند و کوشیدند حداقل برای بخش‌هایی از پروژه‌شان از آن استفاده کنند. اما جاوا اسکریپت فقط برای سایت نیست بلکه می‌توان از آن در طراحی اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها و برنامه‌های نرم‌افزاری هم بهره برد. این زبان ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که باعث شده به محبوبیت زیادی برسد؛ مثل‌اینکه نیازی به کامپایلر ندارد، نحو ساده‌ای دارد و می‌توان به‌راحتی آن را یاد گرفت، سبک است و می‌توان روی انواع مرورگرها اجرایش کرد. و از همه مهم‌تر اینکه تعاملی و پویاست. پاول مک فدریس در کتاب آموزش تضمینی جاوا اسکریپت (JavaScript) پس از توضیحات اولیه، به توابع این زبان اشاره می‌کند و آن‌ها را شرح می‌دهد. او در ادامه کار با مدل شیء سند و آرایه‌ها و اعداد را بررسی می‌کند و هر یک را با مثال یاد می‌دهد. در پایان نیز درباره‌ی اشکال‌زدایی از کدها بحث می‌کند و نحوه‌ی پردازش فرم‌ها را می‌آموزد.

کتاب آموزش تضمینی جاوا اسکریپت (JavaScript) را انتشارات نبض دانش به چاپ رسانده است.

کتاب آموزش تضمینی جاوا اسکریپت (JavaScript) برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به برنامه‌نویسان مبتدی و علاقه‌مندان به این زبان برنامه‌نویسی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش تضمینی جاوا اسکریپت (JavaScript) می‌خوانیم

برنامه‌های ساده جاوا اسکریپت به‌تنهایی قادر به کاری جز انتساب مقدار به متغیرها و محاسبه عبارات نیستند. برای پیشروی به سطحی فراتر از این، یعنی نوشتن اسکریپت‌های مفید و کاربردی باید بدانید که جاوااسکریپت از آغاز برای انجام چه کاری طراحی و ساخته شد: دستکاری صفحه وب در حال نمایش. جاوااسکریپت فقط برای این منظور بوجود آمد و این دستکاری صفحه، به اشکال مختلفی ظاهر می‌شود:

- افزودن متن و خصوصیت‌های HTML به المان
- تغییر خصوصیت CSS یک کلاس یا سلکتور
- ذخیره داده در حافظه داخلی مرورگر
- اعتبارسنجی داده‌های فرم قبل از ارسال

کلمات پررنگ در لیست فوق ، نمونه‌هایی از چیزهایی هستند که با آن‌ها کار می‌کنیم و ویژگی خاص آن‌ها، این است که قابل برنامه‌نویسی هستند. در دنیای جاوااسکریپت، به «چیزهای قابل برنامه‌نویسی»، شیء گفته می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: جاوا اسکریپت: نمای کلی
فصل دوم: آشنایی با متغیرها
فصل سوم: ساخت عبارات (expression)
فصل چهارم: کنترل جریان اجرای کد جاوا اسکریپت
فصل پنجم: بهره‌مندی از قدرت توابع
فصل ششم: کار با مدل شیء سند
فصل هفتم: کار با آرایه‌ها
فصل هشتم: مدیریت رشته‌ها، تاریخ و اعداد
فصل نهم: ذخیره داده‌های کاربر در مرورگر
فصل دهم: اشکال‌زدایی کد
فصل یازدهم: پردازش داده‌های فرم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش تضمینی جاوا اسکریپت (JavaScript)
نویسنده
مترجمارجاسب محمدی
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات261
زبانفارسی
شابک978-622-8246-05-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش طراحی وب سایت
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش تضمینی جاوا اسکریپت (JavaScript)

برای دریافت کتاب آموزش تضمینی جاوا اسکریپت (JavaScript) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.