معرفی و دانلود کتاب آموزش تحلیل داده با JULIA

عکس جلد کتاب آموزش تحلیل داده با JULIA
قیمت:
۱۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش تحلیل داده با JULIA و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش تحلیل داده با JULIA و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش تحلیل داده با JULIA

کتاب آموزش تحلیل داده با JULIA تألیف احمد چیت ساززاده، می‌کوشد زبان برنامه‌نویسی ساده و کاربردی جولیا را معرفی کند و نحوه‌ی آنالیز و تحلیل داده‌ها با آن را بیاموزد. این راهنما، ساختار، نحو و کتابخانه‌های جولیا را توضیح می‌دهد، کار با دیتا فریم‌های آن را می‌آموزد و نهایتاً در مورد تصویرسازی داده‌ها با استفاده از آن صحبت می‌کند.

درباره‌ی کتاب آموزش تحلیل داده با JULIA

در سال‌های اخیر تعداد زبان‌های برنامه‌نویسی به‌شدت افزایش یافته است. در حال حاضر ده‌ها زبان برای کدنویسی هست که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. بااین‌وجود برخی از آن‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردارند و بسیاری از برنامه‌نویسان آن‌ها را ترجیح می‌دهند. یکی از آن‌ها زبان برنامه‌نویسی جولیا است. کتاب آموزش تحلیل داده با JULIA تألیف احمد چیت ساززاده تلاش می‌کند این زبان جدید و پرقدرت را معرفی کند و کاربردهای آن را توضیح دهد.

کتاب پیش رو بر روی یکی از وجوه برتر زبان برنامه‌نویسی جولیا، یعنی آنالیز داده‌ها متمرکز است و به خوانندگان نشان می‌دهد که چطور از این قابلیت استفاده کنند. این راهنما در ابتدای بحث ساختار و نحو این زبان را تشریح می‌کند و از امکانات و قابلیت‌های گسترده‌ی آن می‌گوید. نویسنده تأکید دارد در دنیای مدرن که حجم داده‌ها بی‌نهایت زیاد است، برای تحلیل آن‌ها به ابزاری نیاز داریم که هم توانمند باشد و هم سریع. از دیدگاه او زبان برنامه‌نویسی جولیا هر دو فاکتور را دارد و می‌تواند به تحلیلگران داده کمک کند به هدفشان دست یابند.

معرفی و دانلود کتاب آموزش تحلیل داده با JULIA

بسیاری از برنامه‌نویس‌ها زبان پایتون را ایده‌آل‌ترین ابزار برای کدنویسی می‌دانند. دلیل این مسأله سادگی و انعطاف‌پذیری‌اش است که به آن‌ها اجازه می‌دهد برای خیلی از کارها بتوانند از آن استفاده کنند. اما پایتون یک ایراد مهم دارد؛ در محاسبات کلان کند است و نمی‌تواند به‌سرعت ورودی‌ها را پردازش و محاسبه کند. همین باعث شده که بسیاری از کدنویسان مجبور شوند در کنار پایتون از زبان دیگری مثل زبان برنامه‌نویسی سی استفاده نمایند که پردازشگر قوی‌تری دارد. این یعنی برای نوشتن یک کد عملاً مجبورند از دو زبان بهره ببرند. زبان جولیا برای حل همین مشکل توسعه پیدا کرده است. جولیا سادگی و منعطف بودن پایتون را با سرعت پردازش زبان برنامه‌نویسی سی ترکیب نموده. به این شکل کاربران خیلی راحت‌تر می‌توانند کدهای پیچیده را بنویسند.

جولیا از همان زمانی که عرضه شد، موردتوجه قرار گرفت و به خاطر کاربردهای وسیعی که می‌توانست داشته باشد به یکی از انتخاب‌های اصلی برنامه‌نویسان تبدیل شد. امروز خیلی از متخصصان حوزه‌های دیگر هم آشنایی با این زبان را ضروری می‌دانند و تلاش دارند آن را یاد بگیرند. ازجمله‌ی این افراد، دانشمندان داده‌ها هستند که با کمک جولیا می‌توانند خیلی بهتر و سریع‌تر داده‌ها را آنالیز کنند. احمد چیت ساززاده در کتاب آموزش تحلیل داده با JULIA، بخشی را به کتابخانه‌های این زبان اختصاص می‌دهد و آن‌ها را معرفی می‌کند. او در ادامه به موضوع کار با دیتا فریم‌ها وارد می‌شود و نحوه‌ی استفاده از کتابخانه‌ی DataFrames.jl را می‌آموزد. در پایان نیز در مورد تصویرسازی داده‌ها بحث می‌کند و خروجی گرفتن را یاد می‌دهد.

کتاب آموزش تحلیل داده با JULIA را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب آموزش تحلیل داده با JULIA برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به تحلیلگران و متخصصین داده‌ها و برنامه‌نویسان توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش تحلیل داده با JULIA می‌خوانیم

به محض جست‌وجوی «زبان برنامه‌نویسی مناسب تحلیل داده» با لیستی بلندبالا از زبان‌هایی روبه‌رو می‌شویم، که شاید هیچگاه هدفشان تحلیل داده نبوده است. بحث سوپرمارکت و دوچرخه است که در مقدمه گفته شد؛ اما دو زبان قطعاً در تمامی لیست‌ها هستند؛ «پایتون» و «R». این دو همیشه در صدر جدول بودها‌ند؛ اما تا زمانی که جولیا متولد نشده بود! به هنگام تولد جولیا قاعده بازی برگشت. جولیا توانسته بود مشکل دوزبانی را حل کند. آنچه دانشمندان، بسیار وقت ارزشمند و اعصاب نازنینشان را بر سر آن تلف کرده و از دست داده‌اند.

البته جولیا فقط همین مزیت را نداشت. او همه چیز در یک چیز بود. هرچه خوبان همه داشتند، او یکجا داشت. پردازش موازی ذاتی، نزدیک به زبان انسان، پویا، بسیار سریع، همه‌فن‌حریف، هم تعاملی و هم کامپایلری و غیره. این‌ها همه و بیشتر از این‌ها باعث شدند تا امروز جولیا عرصه رقابت را بسیار تنگ کرده و بعضی‌ها را از گود رقابت خارج کند. البته نه فوراً؛ ولی حتماً.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
فصل دوم: تحلیل، ‌یک بازی قدیمی در عصر جدید
فصل سوم: سلاح جولیا؟ چرا؟!
فصل چهارم: قلق‌گیری جولیا
فصل پنجم: کار با دیتافریم‌ها توسط کتابخانه DataFrames.jl
فصل ششم: تصویرسازی داده‌ها یا Makie.ji
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش تحلیل داده با JULIA
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات257
زبانفارسی
شابک978-622-218-593-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش تحلیل داده با JULIA

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش تحلیل داده با JULIA

برای دریافت کتاب آموزش تحلیل داده با JULIA و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.