معرفی و دانلود کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت

عکس جلد کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت
قیمت:
۳۷,۳۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت

کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت، منبعی کامل برای آمادگیِ دانشجویانِ رشته‌های مدیریت و حسابداری در آزمون کارشناسی ارشد است. علی زارعی، نویسنده‌ی کتاب، آموزش‌ درس‌ها و تست‌های آمار رشته‌‌های مدیریتِ چند سال اخیر را در این اثر گنجانده است. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، آمادگی لازم برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های مدیریت و حسابداری را پیدا می‌کنید.

درباره‌ی کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت

کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت، اثری کامل و جامع برای دانشجویان رشته‌های مدیریت و حسابداری است. این کتاب، منبعی برای آشنایی با پرسش‌های مطرح‌ شده در آزمون کارشناسی ارشد مدیریت و حسابداری به‌حساب می‌آید. علی زارعی، نویسنده‌ی کتاب، تمامی تست‌های آمارِ رشته‌های مدیریت از 1398 تا 1402 را در این اثر گنجانده است. کتاب حاضر، مطالبی که در سال‌های مختلف در آزمون‌های متفاوت مطرح شده را در بر گرفته‌ است. نویسنده، مطالب آماری را با زبانی ساده توضیح داده تا درک راحت‌تر از این مفاهیم در ذهن دانشجویان شکل بگیرد. در کنار توضیح مفاهیم آماری، مطالب درسی با مثال‌های کاربردی و نکته‌های مهمی در این اثر قرار گرفته‌اند. این نکته‌ها و مثال‌ها، اطلاعات آموزشی کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت را در ذهن خواننده، ماندگار می‌کند.

مطالب آموزشیِ کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت با توضیحاتی درباره‌ی آمار توصیفی، آغاز می‌شود. منظور از آمار در رشته‌ی مدیریت، روش‌هایی برای جمع‌آوری و خلاصه‌ کردن داده‌ها و طبقه‌بندی آن‌‌ها است. در این بخش در کنار آشنایی با مفهوم آمار توصیفی، روش‌هایی برای پیش‌بینی، برآورد و تصمیم‌گیری با کمک داده‌های آماری را یاد می‌گیرید. در بخش بعدی کتاب با تعریف احتمال، اصول شمارش و احتمال شرطی آشنا می‌شوید و در جریان معنیِ قضیه‌ی بیز (احتمال پسین)، قرار می‌گیرید. قضیه‌ی بیز، روشی آماری برای استفاده از اطلاعات جدید است تا با کمک این اطلاعات، باورهای قبلی خود را درباره‌ی وقوع یک رویداد به‌روزرسانی کنیم. نویسنده‌ برای خواننده توضیح می‌دهد که با کمک قضیه بیز، می‌توان احتمال وقوع یک رویداد را پس از مشاهده‌ی شواهد جدید تخمین زد. این قضیه در بسیاری از زمینه‌ها از جمله یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و آمار کاربردهای فراوانی دارد و بسیاری از پرسش‌های آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های مدیریت و حسابداری، درباره‌ی قضیه‌ی بیز مطرح می‌شود.

متغیرهای تصادفی و توزیع‌های احتمال را در سومین فصل کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت مطالعه می‌کنید. نویسنده در بخش‌های بعدی به‌ترتیب به توضیحاتی درباره‌ی روش‌های نمونه‌گیریِ برآوردها، توزیع‌های نمونه‌گیری، ضریب همبستگی، تحلیل واریانس و ضریب کریمر، پرداخته است. مطالب کتاب حاضر با توضیحاتی درباره‌ی آزمون کولموگروف اسمیرنوف، خاتمه پیدا می‌کند. مفاهیم آموزشی این اثر در کنار متن با نمودار و جدول توضیح داده شده‌اند تا خواننده راحت‌تر با اطلاعات آماری آشنا شود.

کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت را انتشارات حافظ پژوه، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی دانشجویان رشته‌های مدیریت و حسابداری که به‌دنبال منابعی برای آمادگی در آزمون کارشناسی ارشد هستند، مخاطب‌های اصلی کتاب حاضر به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های آمار و مدیریت که نیاز به تجدید آموخته‌های خود دارند نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت می‌خوانیم

در نمونه‌گیری احتمالی هر یک از واحدهای جامعه می‌توانند با احتمالی مشخص در نمونه قرار گیرند. در حالیکه در نمونه گیری غیر احتمالی انتخاب نمونه بر اساس قوانین احتمالات صورت نمی‌گیرد و نمونه به کمک قضاوت انسانی تهیه می‌شود بنابراین اشتباهات برآوردهای غیر احتمالی اغلب غیر تصادفی و غیر قابل اندازه گیری است. در این روش‌ها هر قدر که حجم نمونه را بزرگ اختیار کنیم، نمونه‌ها اغلب نمی‌توانند معرف واقعی جامعه باشند اما با این حال گاهی اوقات نمونه‌گیری غیر احتمالی بهترین روش نمونه‌گیری می‌باشد مانند زمانی که امکان تهیه چارچوب نمونه‌گیری وجود نداشته باشد. یکی از مهم‌ترین کاربردهای نمونه‌گیری غیر احتمالی استفاده در مطالعات مقدماتی پیمایش‌های بزرگ است. در چنین مواردی که هدف تعیین واریانس صفت مورد اندازه‌گیری برای تعین حجم نمونه و روش نمونه‌گیری یا تست پایایی ابزار اندازه‌گیری و... می‌باشد احتیاجی به روش‌های نمونه‌گیری احتمالی نیست.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آمار توصیفی
فصل دوم: احتمال
فصل سوم: متغیرهای تصادفی
فصل چهارم: نمونه‌گیری
فصل پنجم: توزیع‌های نمونه‌گیری، برآورد فاصله‌ای، آزمون فرض
فصل ششم: ضریب همبستگی، رگرسیون
فصل هفتم: تحلیل واریانس
فصل هشتم: ناپارامتری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حافظ پژوه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات167
زبانفارسی
شابک978-600-8606-54-3
موضوع کتابکتاب‌های کنکور کارشناسی ارشد
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت

برای دریافت کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.