معرفی و دانلود کتاب آمادگی و پاسخ پیش بیمارستانی و بیمارستانی در فوریت‌های پرتوی

عکس جلد کتاب آمادگی و پاسخ پیش بیمارستانی و بیمارستانی در فوریت‌های پرتوی
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آمادگی و پاسخ پیش بیمارستانی و بیمارستانی در فوریت‌های پرتوی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آمادگی و پاسخ پیش بیمارستانی و بیمارستانی در فوریت‌های پرتوی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آمادگی و پاسخ پیش بیمارستانی و بیمارستانی در فوریت‌های پرتوی

کتاب آمادگی و پاسخ پیش بیمارستانی و بیمارستانی در فوریت‌های پرتوی، اثری جامع و کاربردی در زمینه‌ی مدیریت فوریت‌های پرتوی است. جعفر بازیار، نویسنده‌ی کتاب، مفاهیم، اصول و اقدامات لازم در زمینه‌ی مدیریت فوریت‌های پرتوی را در این کتاب برای خواننده توضیح داده است. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، دانش و مهارت‌های لازم را برای مدیریت مؤثرِ فوریت‌های پرتوی در‌ سطح‌های پیش‌بیمارستانی و بیمارستانی، کسب می‌کنید.

درباره‌ی کتاب آمادگی و پاسخ پیش بیمارستانی و بیمارستانی در فوریت‌های پرتوی

کتاب آمادگی و پاسخ پیش بیمارستانی و بیمارستانی در فوریت‌های پرتوی، منبع کاملی برای یادگیری اصول و کارهای لازم در حوزه‌ی مدیریت فوریت‌های پرتوی است. منظور از مدیریت فوریت‌های پرتوی، شرایط اورژانسی است که در پی قرارگیری تصادفی یا غیرمنتظره‌ی افراد در معرض سطوح بالای پرتوهای خطرناک، ایجاد می‌شود. این شرایط می‌تواند ناشی از حوادث در مراکز هسته‌ای یا پرتوی، نشت مواد رادیواکتیو، حمل‌ونقل ناامن مواد پرتوزا، اقدامات تروریستی یا حوادث طبیعی باشد. جعفر بازیار، نویسنده‌ی کتاب،‌ دستورالعمل‌های لازم را برای درمانِ بیمارانی که در معرض حوادث پرتوی قرار گرفته‌اند، در این اثر مطرح کرده است. بیمارستان‌ها به‌عنوان خط مقدمِ ارائه مراقبت‌های پزشکی در زمان وقوع حوادث پرتوی، نقش حیاتی را در مدیریت و درمان بیماران مبتلا به عوارض پرتوی ایفا می‌کنند. پس از مطالعه‌ی این کتاب با انواع داروهای خارج‌کننده‌ی مواد رادیواکتیو از بدن، آشنا می‌شوید.

اَبی پروس، پتاسیم و دی مرکاپرول، داروهایی است که نویسنده‌ی کتاب برای خارج‌کردنِ سریعِ مواد رادیواکتیو از بدن، پیشنهاد می‌کند. زمان‌بندیِ استفاده از این داروها نیز در این کتاب بیان شده است. این زمان‌بندی، نقش حیاتی را در بازیابی سلامت افرادی که در معرض مواد رایواکتیو قرار گرفته‌اند، ایفا می‌کند. آشنایی خواننده با انواع مانورهای پاسخ به فوریت پرتوی ناشی از حوادث را می‌توان یکی دیگر از بخش‌های مهم کتاب حاضر نام برد. نویسنده در این کتاب، مانورهایی را همراه با مثال، مطرح کرده تا پرسنل بیمارستان برای رویارویی با حوادث واقعی، آمادگی لازم را پیدا کنند.

بسیاری از حوادث پرتوی، به طور غیرمنتظره و بدون قصد و غرض رخ می‌دهند و می‌توانند ناشی از عوامل مختلفی مانند حوادث در مراکز هسته‌ای یا پرتوی، حوادث در حین حمل‌ونقل مواد پرتوزا و حوادث در حین استفاده از مواد پرتوزا در پزشکی، صنعت یا تحقیقات باشند. بعضی از این حوادث نیز، عمدی هستند. نویسنده‌ی کتاب، در این زمینه به حوادث تروریستی اشاره کرده است. روش‌های پاسخ به فوریت‌های پرتوی را در ادامه‌ی کتاب آمادگی و پاسخ پیش بیمارستانی و بیمارستانی در فوریت‌های پرتوی، مطالعه می‌کنید. در ادامه‌ی کتاب حاضر، با منابع و تجهیزات موجود در بیمارستان برای مدیریت حوادث پرتوی آشنا می‌شوید و شیوه‌ی برقراری ارتباط با سازمان‌های ذی‌ربط در زمان وقوع حادثه را یاد می‌گیرید. روش‌های منطقه‌بندی و اصول مداخله در فوریت‌های پرتوی، مدیریت پاسخ بیمارستانی در فوریت‌های پرتوی، درس‌آموخته‌های مهم‌ترین حوادث پرتوی و بررسی آثار روانشناختی فوریت‌های پرتوی، مطالب دیگری هستند که جعفر بازیار در این کتاب درباره‌ی آن‌ها سخن رانده. با مطالعه‌ی این مطالب، مهارت‌های لازم را برای پیشگیری و درمان عارضه‌های پرتوی در شرایط مختلف را یاد می‌گیرید.

کتاب آمادگی و پاسخ پیش بیمارستانی و بیمارستانی در فوریت‌های پرتوی را انتشارات دانشگاهی فرهمند، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب آمادگی و پاسخ پیش بیمارستانی و بیمارستانی در فوریت‌های پرتوی برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی پرسنل درمان در واحد‌های بیمارستانی و درمانگاهی، مخاطب‌های اصلی این کتاب به‌حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب آمادگی و پاسخ پیش بیمارستانی و بیمارستانی در فوریت‌های پرتوی می‌خوانیم

منطقه‌بندی حوادث در زمان رخداد حوادث پرتویی می‌تواند کمک قابل توجهی در پاسخ مناسب و موثر ایجاد کند. این‌که در زمان حادثه تیم‌های رصد و پایش و تیم‌های مداخلات نجات‌بخش در چه مکانی مستقر گردند و یا این‌که رفع آلودگی و استقرار تیم‌های فرماندهی حوادث در چه فاصله‌ای از حادثه قرار گیرند؛ همچنین محدودیت مصرف مواد خوراکی و مصرفی را چگونه در نظر بگیریم؛ پاسخ همه‌ی این سوالات نیازمند منطقه‌بندی صحیح و درست حادثه خواهد بود.

زمانی‌ که حادثه در یک نیروگاه هسته‌ای اتفاق بیفتد، ما معمولا تقسیم‌بندی نواحی در دو منطقه درون سایت و بیرون از سایت را خواهیم داشت. ارزیابی پرتویی به منظور منطقه‌بندی نواحی تحت تاثیر در سه فاز قبل از حادثه، حین حادثه و پس از حادثه باید در نظر گرفته شود. قبل از حادثه شامل برنامه‌ریزی دقیق و ایجاد آمادگی‌های لازم بر اساس سناریوهای محتمل مختلف و برنامه‌های آموزش و تمرین خواهد بود. در این برنامه‌ریزی‌ها، بایستی مکان‌های تخلیه و زون‌بندی‌ها بر اساس نوع و شدت حوادث پرتویی در نظر گرفته شده باشد و تمرین‌های لازم در دستور کار قرار گیرد. در حین حادثه مبتنی‌بر شدت حادثه و نوع پرتو، منطقه‌بندی‌ها بلافاصله فعال شوند. پس از حادثه نیز با استفاده از ظرفیت همه‌ی دستگاه‌ها و سازمان‌های درگیر و همچنین بر اساس همه‌ی ملاحظات کوتاه‌مدت و بلندمدت برای کنترل تبعات حادثه اقدام لازم انجام گیرد.

فهرست مطالب کتاب

اصول برنامه‌ریزی و آمادگی در فوریت‌های پرتوی
مدیریت پاسخ پیش بیمارستانی در فوریت‌های پرتوی
منطقه‌بندی و اصول مداخله در فوریت‌های پرتوی
مدیریت پاسخ بیمارستانی در فوریت‌های پرتوی
درس‌آموخته‌های مهم‌ترین حوادث پرتوی
آثار روان‌شناختی فوریت‌های پرتوی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آمادگی و پاسخ پیش بیمارستانی و بیمارستانی در فوریت‌های پرتوی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات دانشگاهی فرهمند
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات79
زبانفارسی
شابک978-622-7315-67-7
موضوع کتابکتاب‌های ایمنی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آمادگی و پاسخ پیش بیمارستانی و بیمارستانی در فوریت‌های پرتوی

برای دریافت کتاب آمادگی و پاسخ پیش بیمارستانی و بیمارستانی در فوریت‌های پرتوی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.