معرفی و دانلود خلاصه کتاب آوای وحش

عکس جلد خلاصه کتاب آوای وحش
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب آوای وحش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب آوای وحش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب آوای وحش

خلاصه کتاب آوای وحش یکی از برجسته‌ترین آثار نویسنده‌ی پرآوازه‌ی آمریکایی، جک لندن، و به گمان بسیاری، شاهکار اوست. آوای وحش در سال 1903 به انتشار رسیده است و از آثار کلاسیک به شمار می‌رود. این کتاب به اغلب زبان‌های دنیا ترجمه شده و از جمله پرخواننده‌ترین آثار ادبی جهان محسوب می‌شود. داستان رمان آوای وحش حول محور سگی دست‌آموز می‌گردد که توسط مردی خبیث دزدیده شده، و در دل طبیعت وحشی درگیر حوادثی دهشتناک می‌گردد.

درباره‌ی خلاصه کتاب آوای وحش

آوای وحش (The Call of the Wild) عنوان داستانی به قلم جک لندن (Jack London)، نویسنده‌ی مشهور آمریکایی است. لندن به نوشتن داستان‌های ماجراجویانه شهره است. او طی سالیان طولانی و پرکارِ نویسندگی خود، حدود پنجاه کتاب و یکصد مقاله به رشته‌ی تحریر درآورد. از دیگر آثار برجسته‌ی جک لندن می‌توان به «سپید دندان» و «گرگ دریا» اشاره کرد.

ماجرای کتاب آوای وحش درباره‌ی سگی اهلی به نام باک است. باک محبوب اهالی خانه است و زندگی آرام و راحتی را می‌گذراند؛ تا این‌که روزی توسط یکی از باغبانان دزدیده می‌شود. باغبان، باک را به تاجران سگ می‌فروشد تا سودی به جیب زده باشد. باک به شمال فرستاده می‌شود تا بدل به سگ سورتمه شود. او تلاش می‌کند تا با طبیعت اطراف خود سازگار شود و برای این کار، از غرایز خود کمک می‌گیرد. مبارزه‌ی باک با طبیعت سرد و خشن شمال، مبارزه‌ای ادامه‌دار و درونی و به مثابه‌ی جدالی برای بقاست. دست سرنوشت اما همیشه همراه و موافق او نیست و او را به راه‌های متفاوتی می‌کشاند.

جک لندن در کتاب آوای وحش اشاره‌ای ضمنی به غرب وحشی آمریکا دارد؛ سرزمینی بدون نقشه و غنی از اسرار و شاید حتی گنج‌های پنهان که جویندگان طلای بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود می‌کشاند. فضاسازی‌ها و خلاقیت خارق‌العاده‌ی لندن در پردازش شخصیت‌ها و رویدادها، داستانی جذاب و نفس‌گیر را رقم زده است. مریم قنبری این خلاصه‌کتاب را به فارسی برگردانده است.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب آوای وحش

آوای وحش، الهام‌بخش آثار هنری متعددی بوده است. از مشهورترین اقتباس‌های سینمایی صورت‌گرفته از این کتاب می‌توان به فیلمی به همین نام، به کارگردانی کن آنکین و بازیگری چارلتون هستون اشاره کرد. این فیلم در سال 1972 اکران شده و داستان سگی را روایت می‌کند که به مناطق سردسیر برده می‌شود تا به عنوان سگ سورتمه از آن استفاده شود.

نکوداشت‌های کتاب آوای وحش

  • اثری به یادماندنی و هیجان‌انگیز. (آمازون)
  • یک داستان بی‌نقص. (گاردین)

خلاصه کتاب آوای وحش مناسب چه کسانی است؟

رمان آوای وحش برای تمامی اهالی ادبیات، به‌ویژه دوست‌داران آثار کلاسیک و طرفداران آثار ماجراجویانه خواندنی و جذاب خواهد بود.

در بخشی از خلاصه کتاب آوای وحش می‌خوانیم

داستان به زمانی بازمی‌گردد که مردم در قطب شمال طلا پیدا کرده بودند. کشتی‌های بخار و شرکت‌های حمل‌ونقل در تلاش برای بهره‌گیری از این اکتشاف بودند و مردان زیادی به سوی شمال روانه می‌شدند. این مردم به سگ نیاز داشتند، البته سگ‌هایی قوی‌هیکل، نیرومند و با اراده که در سرمای سخت طاقت بیاورند.

یکی از این سگ‌ها باک بود. او در عمارت قاضی میلر در دره سانتا کلارا به دنیا آمده و چهار سال مانند یک فرمانروا در آنجا زندگی کرده بود. قاضی میلر سگ‌های دیگری نیز داشت، سگ‌های خانگی و تعدادی سگ ولگرد اما باک با آن‌ها فرق می‌کرد، هر کجا که دوست داشت، می‌رفت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب آوای وحش
نویسنده،
مترجممریم قنبری
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات22
زبانفارسی
شابک978-622-7467-03-1
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب آوای وحش

مهدی کریمی
۱۴۰۳/۶/۱۶
من اول فیلم اینو دیدم به نظرم اگه فیلمو ندیده بودم خوب نمی‌تونستم تصویر سازی بکنم جزییاتش ضعیف بود ولی داستان خیلی خوبی بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب آوای وحش

برای دریافت خلاصه کتاب آوای وحش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.