معرفی و دانلود خلاصه کتاب کوئنتین دوروارد

عکس جلد خلاصه کتاب کوئنتین دوروارد
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب کوئنتین دوروارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب کوئنتین دوروارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب کوئنتین دوروارد

خلاصه کتاب کوئنتین دوروارد نوشته‌ی والتر اسکات، رمانی ماجراجویانه و عاشقانه است. وقایع این رمان در اروپا و در زمان لوئی یازدهم اتفاق می‌افتند. کوئنتین کمانداری است که فقر را پشت سر گذاشته تا به کمانداران گارد پادشاهی فرانسه بپیوندد اما خود را در میان جدال قدرت و ثروت می‌یابد. رمان کوئنتین دوروارد در سال 1823 به انتشار رسیده است و از آن زمان تاکنون، به زبان‌های بسیاری ترجمه شده و توسط مخاطبان بیشماری در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفته است.

درباره‌ی خلاصه‌ کتاب کوئنتین دوروارد

والتر اسکات (Sir Walter Scott) در کتاب کوئنتین دوروارد (Quentin Durward) جدال میان پادشاهان و اشراف در اواخر قرون وسطی را به زیبایی به تصویر می‌کشد. کوئنتینِ نوزده ساله، قهرمان داستان او، جوانی اسکاتلندی است که به دلیل مهارت بالا در تیراندازی، به خدمت لوئی یازدهم، پادشاه فرانسه، درمی‌آید. کوئنتینِ جوان شاهد دسیسه‌ها، حیله‌گری‌ها و نقشه‌کشیدن‌های پادشاه و اشراف بر ضد یکدیگر است. او خود را موظف به حمایت از پادشاه در برابر توطئه‌ها می‌داند.

والتر اسکات، قهرمان داستان خود را در میانه‌ی حوادثی قرار می‌دهد که شجاعت، استقامت و تعهد او را بارها و بارها به بوته‌ی آزمایش می‌گذارند. کلاید نهرنز (Clyde Nehrnez)، نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان، در اثر حاضر خلاصه‌ای از این کتاب خواندنی را برای علاقه‌مندان به آثار کلاسیک ارائه کرده است و موسی زمان‌زاده دربان، آن را برای دوست‌داران آثار والتر اسکات، به زبان فارسی برگردانده است.

‌سر والتر اسکات زاده‌ی اسکاتلند است. اسکات را یکی از برجسته‌ترین چهره‌های رمانتیسم در جهان می‌دانند. او تبحر خارق‌العاده‌ای در نگارش رمان، به‌ویژه رمان تاریخی دارد و به دلیل آثار متعددی که در این زمینه به رشته‌ی تحریر درآورده است، به پدر رمان تاریخی، شهره است. اسکات در کودکی به بیماری فلج اطفال مبتلا شد و این بیماری، باعث شد تا یک پای او تا پایان عمر لنگ بزند و به‌ناچار اغلب زمان خود را در اتاقش به مطالعه بگذراند. او کودکی را با مطالعه‌ی داستان‌های تاریخی و فولکلور اسکاتلند گذراند و شاید به همین دلیل، مضمون غالبِ آثار او، به وقایع تاریخی اشاره‌ دارد. سر والتر اسکات در رمان‌های خود به شرح حوادث تاریخ اروپا می‌پردازد و بیشتر قهرمانان داستان‌های او، اشخاصی حقیقی‌اند.

اقتباس سینمایی از کتاب کوئنتین دوروارد

سر والتر اسکات رمان‌های تاریخی متعددی را به نگارش درآورده است. بیان شیوای اسکات و جذابیتِ آثار او باعث شده تا اقتباس‌های سینمایی زیادی از آثارش صورت بگیرد. «کوئنتین دورورارد» یکی از این آثار سینمایی است که از کتاب اسکات به همین نام، ساخته شده است. این فیلم، محصول سینمای بریتانیا به سال 1955و ساخته‌ی ریچارد تورپ است.

خلاصه کتاب کوئنتین دوروارد مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک، به‌ویژه دوست‌داران رمان‌هایی با مضامین تاریخی، از مطالعه‌ی این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از خلاصه کتاب کوئنتین دوروارد می‌خوانیم

اسقف از صمیم قلب آن‌ها را پذیرا می‌شود و قول می‌دهد که با جان‌ودل از آن‌ها محافظت کند. اسقف بر خلاف مردم لیژ که به پادشاه لوئی وفادارند، به دوک بورگونی وفادار است و این وفاداری اسقف مردم را آزرده است. کوئنتین در شهر گشت‌وگذار می‌کند و به سبب نشان نظامی کمانداران اسکاتلندی که روی کلاهش دارد مردم او را فرستاده لوئی می‌پندارند و قهرمان خطابش می‌کنند. او پس از بازگشت به قلعه، اتفاقات شهر را حکایت می‌کند و در پاسخ به او می‌گویند که اکنون بهترین کار جدایی هرچه سریعتر او از دو کنتس است چرا که حضور او در لیژ بدون شک غریزه ضد دوکی مردم را دوباره ملتهب کرده است. در شب چهارم در قلعه، کوئنتین نامه‌ای به عموی خود و لرد کرافورد می‌نویسد و در آن بدون اشاره به کنتس ایزابل از خدمت به پادشاه تبری می‌جوید چرا که او متهم به دسیسه‌گری به همراه حیرالدین برای ربودن ایزابل توسط ویلیام دولمارک است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب کوئنتین دوروارد
نویسنده،
مترجمموسی زمان زاده دربان
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات24
زبانفارسی
شابک978-622-287-033-1
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب کوئنتین دوروارد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب کوئنتین دوروارد

برای دریافت خلاصه کتاب کوئنتین دوروارد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.