معرفی و دانلود کتاب گام به گام ترسیم تفکر با اسکیس

عکس جلد کتاب گام به گام ترسیم تفکر با اسکیس
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گام به گام ترسیم تفکر با اسکیس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گام به گام ترسیم تفکر با اسکیس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گام به گام ترسیم تفکر با اسکیس

طراحی دستی و اسکیس، برای تمام افرادی که در حوزه‌ی طراحی مشغول به کارند، از اهمیت بالایی برخوردار است. کتاب گام به گام ترسیم تفکر با اسکیس از مریم امینی هنرمندان این حوزه را نسبت‌به اهمیت ترسیمات دستی و اسکیس آگاه کرده و آن‌ها را راهنمایی می‌کند تا در کار خود از این سبک نیز استفاده کنند.

درباره‌ی کتاب گام به گام ترسیم تفکر با اسکیس

با وجود این که در دنیای امروز، استفاده از نرم‌افزارهای مختلف طراحی با قابلیت‌های متنوعی که دارند بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند، هنوز هم نمی‌توان منکر اهمیت و تاثیر بالای ترسیمات دستی و اسکیس شد. با این حال، بسیاری از افراد دوران اسکیس را رو‌به‌پایان می‌دانند و بر این باورند پویایی و سرعت بالایی که نرم‌افزارها و دنیای دیجیتال در اختیار طراحان قرار می‌دهند، ارزشمندتر از روش‌های قبلی هستند. مریم امینی در کتاب گام‌به‌گام ترسیم تفکر با اسکیس، ثابت می‌کند ترکیبی از نرم‌افزارها و ترسیمات دستی می‌توانند هنر طراحی را ارتقا بخشند. بنابراین اگر یک طراح، از اسکیس غافل بماند، به‌سختی می‌تواند آثار خود را به درجه‌ای برساند که دیگر هنرمندان خلق می‌کنند.

معرفی و دانلود کتاب گام به گام ترسیم تفکر با اسکیس

اسکیس، قابلیتی‌ست که هر آن‌چه را در ذهن طراح وجود دارد، پیاده‌سازی کرده و به‌نوعی نمود بیرونی ایده‌های اوست. کتاب گام به گام ترسیم تفکر با اسکیس، با نگاه تئوریک به ماهیت اسکیس و تاثیرات آن در طراحی و نیز ارائه‌ی آموزش‌های کاربردی و عملی برای ترسیم احجام سه‌بعدی، یکی از بهترین منابع آموزشی‌ این زمینه به‌‍شمار می‌رود. اثر حاضر طراحانی را که با اسکیس و ترسیمات دستی آشنایی چندانی ندارند یا مدت‌هاست که از فضای آن فاصله گرفته‌اند را به خوبی راهنمایی کرده و طراحان را برای رسیدن به مهارت در این زمینه آموزش می‌دهد.

کتابی که پیش رو داریم، در 7 فصل، از ارتباط اسکیس و تفکر و ضرورت آن در طراحی گرفته، تا ترسیم گام‌به‌گام تفکر و مباحثی پیرامون خط، صفحه، حجم، پرسپکتیو و هاله را به صورت مفصل مورد بررسی قرار داده و تمرینات کاربردی را حین ذکر مباحث مختلف، طرح کرده است. اسکیس و معماری، عناصر بصری پایه در اسکیس، تفاوت اسکیس و نقاشی، مربع و مکعب ناجی، تکنیک خطای دید و... ازجمله مباحثی هستند که در کتاب گام به گام ترسیم تفکر در اسکیس شرح داده شده‌اند. گفتنی‌ست این اثر توسط موسسه فرهنگی و هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

کتاب گام به گام ترسیم تفکر با اسکیس برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به علاقه‌مندان طراحی، فعالانِ حوزه‌ی معماری و رشته‌های مرتبط با آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب گام به گام ترسیم تفکر با اسکیس می‌خوانیم

اسکیس‌ها گاهی نشان‌دهنده‌ی ایده‌های کلی طراحی هستند و در روند طراحی و نشان دادن ایده‌ها و مراحل تکامل طرح نقش به‌سزایی دارند. برای اشراف بر طرح و کنترل بهتر آن‌، بهترین زاویه‌ی دید، دید از بالا به پایین یا به تعبیری دید پرنده است. همچنین انتخاب زاویه‌ی دیدی که بیشترین اطلاعات را دراختیار بگذارد ضروری است. تصاویر موازی با در اختیار گذاشتن سه نما از کلیت یک حجم و همچنین امکان دید از بالا به پایین اطلاعات گسترده‌تری در اختیار گذاشته و امکان ملاحظه‌ی همزمان نماها و تصور دقیق‌تر حجم فراهم می‌آید.

فهرست مطالب کتاب

فصل صفر: شناخت ماهیت اسکیس
فصل اول: خط
فصل دوم: صفحه
فصل سوم: حجم
فصل چهارم: پرسپکتیو
فصل پنجم: هاله
فصل ششم: آثار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گام به گام ترسیم تفکر با اسکیس
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات117
زبانفارسی
شابک978-622-218-564-0
موضوع کتابکتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب گام به گام ترسیم تفکر با اسکیس

برای دریافت کتاب گام به گام ترسیم تفکر با اسکیس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.