معرفی و دانلود کتاب پرستوی تنها

عکس جلد کتاب پرستوی تنها
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پرستوی تنها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پرستوی تنها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پرستوی تنها

کتاب پرستوی تنها رمانی از ژانگ لینگ، داستانِ سه مرد را نقل می‌کند که در شبی مهم به یکدیگر قول می‌دهند تا پس از مرگشان، هرساله به جایی که بخش مهمی از جوانی خود را در آن گذرانده‌اند بازگردند. این سه مرد اعم‌از یک مبلغ مذهبی آمریکایی، یک تفنگدار نیروی دریایی آمریکایی و یک افسر چینی، پس از اعلام تسلیم ژاپن و پایان یافتن جنگ جهانی دوم این عهد را با یکدیگر می‌بندند. حالا هفتاد سال از آن شب مهم گذشته و یکی از این سه نفر، در دنیای پس از مرگ انتظار دوستانش را می‌کشد.

درباره‌ی کتاب پرستوی تنها

داستان کتاب پرستوی تنها (A Single Swallow) هم‌زمان با پایان جنگ جهانی و بسته شدن پیمانی محکم میان سه دوست آغاز می‌شود. امپراتور ژاپن تسلیم شدن کشورش را از طریق رادیو به گوش همگان می‌رساند و جنگ بزرگ شرق آسیا پایان می‌گیرد. در این روز ایان فرگوسن، تفنگدار درجه یک گروه نیروی دریایی چین، لیو ژائو، افسر چینی و بیلی، مبلغ دینی آمریکایی، این آتش‌بس را جشن می‌گیرند. در این حالِ نیمه‌هشیار، لیو ژائو پیشنهادی مطرح می‌کند: «مهم نیست کدوم‌یکی‌ از ما سه نفر اول می‌میره. بعد از مرگ، هر سال همین روز به یوهو برمی‌گردیم. وقتی که دوباره با هم هستیم، دوباره می‌نوشیم.» این حرف در ابتدا کمی عجیب به نظر می‌رسد، چراکه زنده‌ها از دنیای پس از مرگ درکی ندارند. اما شاید مرده‌ها راحت‌تر بتوانند برنامه‌هایشان را جفت‌وجور کنند و به قولی که می‌دهند متعهد باشند؛ همان‌طورکه بیلی برای هفتادمین بار است که به یوهو برمی‌گردد! این یعنی هفتاد سال از شبی که سه دوست با یکدیگر پیمان می‌بندند گذشته است. بیلی درست سه ماه بعد از آن شب، در سن سی‌ونه‌سالگی می‌میرد. او هر سال در انتظار دیدار دوستانش است، اما احتمالا آن‌ها هنوز در جایی از کره‌ی زمین نفس می‌کشند. احتمال دومْ عهدشکنی لیو و ایان است؛ چیزی که بیلی به آن باور ندارد؛ چراکه به عقیده‌ی بیلی، آن‌دو سرباز هستند و سربازها می‌دانند که متعهد بودن چه معنایی دارد.

معرفی و دانلود کتاب پرستوی تنها

ژانگ لینگ (Zhang Ling) با انتخاب ارواحی از گذشته به‌عنوان شخصیت‌های داستانی خود، به گذشته‌ی سرزمین چین و روزهای تاریک جنگ نظر می‌اندازد. شخصیت محوری دیگری در کتاب پرستوی تنها وجود دارد؛ یائو آیان یا ونده یا پرستو یا استلا. این زن با نام‌های گوناگون در داستانِ سه مرد حضور دارد. او در هر داستان نام مخصوص خود را می‌گیرد و نقش منحصربه‌فردش را ایفا می‌کند. چیزی که در سه داستان اشتراک دارد، تأثیرگذاری قدرتمند یائو آیان در زندگی سه شخصیت است. او حلقه‌ی زنجیری است که آن‌سه را به یکدیگر متصل می‌کند و به این ارواح گذشته شهامت می‌دهد تا به تمام آنچه تحمل کرده‌اند نگاه کنند و زنی را که از دست داده‌اند به خاطر آورند.

یائو آیان زنی قوی و مقاوم است که در طول جنگ جهانی دوم رنج‌های بسیار زیادی را تحمل کرده است. ایان فرگوسن، بیلی و لیو ژائو، در مقطع‌های زمانی متفاوت از زندگی‌شان با او روبه‌رو می‌شوند و عمیقاً تحت تأثیرش قرار می‌گیرند. کتاب پرستوی تنها مفهوم عشق و فقدان را در روابط پیچیده‌ی میان پرستو و سه مرد به تصویر می‌کشد. ژانگ لینگ ضمن روایت این داستان، جنگ و پیامدهای ویرانگر آن را بر افراد و جوامع نشان می‌دهد و در این میان، یائو آیان را به‌عنوان مظهر قدرت و اراده‌ی روح انسانی در برابر سختی‌های غیرقابل‌تصور معرفی می‌کند.

با پیشروی داستان پرستوی تنها، سه مرد که هرکدام سهمی در جنگ داشته‌اند، پس از سال‌ها دوباره با هم متحد می‌شوند و از طریق مرور خاطرات، تصویر کامل‌تری از زندگی زن به دست می‌دهند. این کتاب را صبا میرزاخانی ترجمه و نشر افرا به بازار کتاب عرضه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب پرستوی تنها

  • کتاب پرستوی تنها ملاقات سه شبحِ سرباز قدیمی را هسته‌ی اصلی خود قرار می‌دهد و از این رهگذر، روزهای جنگ و عشق خاص آن‌ها به یک زن را به تصویر می‌کشد. (انجمن رمان تاریخی)
  • ژانگ لینگ در رمان پرستوی تنها به زبان جهانی برای توصیف عشق و جنگ دست یافته است. (Enchanted Prose)
  • ژانگ لینگ به خواننده‌ی رمان خود این فرصت را می‌دهد تا از جهان‌بینی چینی به جنگ نگاه کند و حرف سه جنگنده را پس از مرگشان بشنود. (KATU-TV)
  • ژانگ به‌عنوان نویسنده‌ای باادراک، لایه‌های زیرین و ویرانگری را که جنگ بر افراد، به‌ویژه زنان وارد کرده، به زبان می‌آورد. (ادبیات چینی امروز)

کتاب پرستوی تنها برای چه کسانی مناسب است؟

هرکس به رمان‌های تاریخی با محوریت جنگ علاقه‌مند است، از رمان پرستوی تنها استقبال خواهد کرد. همچنین دوست‌داران ادبیات چینی از این اثر لذت فراوان خواهند برد.

در بخشی از کتاب پرستوی تنها می‌خوانیم

در مورد کاپیتان صحبت می‌کرد. فکر می‌کرد بابت سیلی‌ای که زده بود ناراحتم، اما راهی وجود نداشت بداند این سیلی تنها تکه‌ی کوچکی از تحقیر شدن من در روزهای گذشته بود. نمی‌دانست چند لایه‌ی دیگر زیر آن قرار دارد. سرافکندگی‌ام به‌قدری سنگین بود که پوسته‌ای درست کرده بود. حالا هرچقدر هم لایه‌های دیگری اضافه می‌شد، هرگز به گوشت نمی‌رسید. حتی بیشتر، نمی‌دانست به آیان فکر می‌کنم. به نظر می‌رسید آیان نسبت به قبل آدم متفاوتی شده بود. انگار ستون فقراتش رشد کرده بود و همین موضوع باعث می‌شد با قد بلندتری راه برود. اما بیشتر از رشد استخوان‌های جدیدش، به نظر می‌رسید پوست قدیمی‌اش را از دست داده است. انگار همه‌چیز را از اول شروع کرده بود. بعداً شنیدم یکی از اعضای تیم می‌گفت یتیمی است که کشیش بیلی پذیرفته بود و برای درمان بیماران او را آموزش می‌داد. چندین سال گذشت تا بالاخره فهمیدم واقعاً چطور پایش به یوهو رسیده است.

از نگاهی که آیان به من انداخت فهمیدم برایش مرده‌ام، اما نمی‌توانستم به خودم بقبولانم. می‌خواستم بمیرم نه آن‌طور که او تصور می‌کرد، بلکه به شکلی که خودم تصور می‌کردم. فهمیده بودم چطور می‌خواهم بمیرم و یک سال تمام برایش برنامه‌ریزی کرده بودم. اما بین مرگی که آیان در آن حضور نداشت و مرگی که در آن حضور نداشت، تفاوت زیادی بود. بدون آیان مهم نبود مرگم چقدر غم‌انگیز یا قهرمانانه باشد، مثل راه رفتن در تاریکی با لباس‌های خوب بود، اما با آیان، مرگم مخاطب داشت. حالا که او اینجا بود باید نحوه‌ی مرگم را بادقت بیشتری در نظر می‌گرفتم. استفاده از زندگی‌ام برای گرفتن دیگری کاری بود که هر احمقی می‌توانست انجام دهد. اما استفاده از یک زندگی برای گرفتن ده جان، شایسته‌ی تماشاگرانی مثل آیان بود. نیازی به اثبات چیزی به دنیا نداشتم، اما باید یک چیز را فقط به آیان ثابت می‌کردم؛ اینکه شیطانِ ناسپاس و ترسویی نیستم.

فهرست مطالب کتاب

در ستایش ژانگ لینگ
ویلیام ای. مک‌میلان، یا مِی ویلی، یا بیلی یا هرکسی
ایان فرگوسن: هم‌رزم، ارتشی‌، مهمانی ناخوانده و همه‌ی این چیزها
لیو ژائو: سیشی بو، روستایی با چهل‌ویک پله
کشیش بیلی: گرگ اوکامورا یاسوجی
مجموعه آرشیو تاریخی نیروی دریایی ایالات متحده:
سه نامه از سربازی در میدان جنگ
ایان فرگوسن: سگِ مایلز
لیو ژائو: هرچه باشد، مرگ، کار بس دشواری است
ایان فرگوسن: بازی‌ای که ظاهراً اصلاحش کردم
کشیش بیلی: دگردیسی از شفیره تا پروانه
خبررسان چینی‌آمریکاییِ شرقی: به مناسبت هفتادمین سالگرد پیروزی در جنگ مقاومتی با ژاپن
سرمقاله‌ی سوم: داستانی درباره‌ی جان‌فشانی نیکوکارانه
گوست و میلی: مکالمات
کشیش بیلی و ایان: بین خداحافظی و بدرود
لیو ژائو: کفش‌های قدیمی دورانداخته‌شده‌ی چیانگ کای‌شک
کشیش بیلی: عذرخواهی‌ای که باید هفتاد سال پیش انجام می‌شد
لیو ژائو: رازهای به‌هم‌پیچیده
ایان فرگوسن: داستان یک دکمه
کشیش بیلی: آنچه با خود بردیم و آنچه پشت سر گذاشتیم
کلام آخر
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پرستوی تنها
نویسنده
مترجمصبا میرزاخانی
ناشر چاپیانتشارات افرا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات349
زبانفارسی
شابک978-622-93939-4-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پرستوی تنها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پرستوی تنها

برای دریافت کتاب پرستوی تنها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.