معرفی و دانلود کتاب نحوه تست و عیب‌ یابی قطعات الکترونیکی

عکس جلد کتاب نحوه تست و عیب‌ یابی قطعات الکترونیکی
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نحوه تست و عیب‌ یابی قطعات الکترونیکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نحوه تست و عیب‌ یابی قطعات الکترونیکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نحوه تست و عیب‌ یابی قطعات الکترونیکی

اگر دنبال راهنمایی جامع و کاربردی برای تست و عیب‌یابی انواع قطعات الکترونیکی با استفاده از مولتی‌متر می‌گردید، کتاب نحوه تست و عیب‌ یابی قطعات الکترونیکی نوشته‌ی کالین میچل می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. نویسنده در کتاب خود به‌طور مفصل به معرفی انواع مولتی‌متر، تکنیک‌های صحیح اندازه‌گیری و تفسیر نتایج می‌پردازد. همچنین نکات مهمی را درباره‌ی ایمنی و پیشگیری از آسیب به تجهیزات بیان می‌کند.

درباره‌ی کتاب نحوه تست و عیب‌‌یابی قطعات الکترونیکی

در دنیای الکترونیک، توانایی تست و عیب‌یابی قطعات اهمیت به‌سزایی دارد. کتاب نحوه تست و عیب‌یابی قطعات الکترونیکی (Testing Electronic Components) نوشته‌ی کالین میچل (Colin Mitchell)، راهنمایی جامع و کاربردی برای علاقه‌مندان به این حوزه است. این اثر، اصول اولیه‌ی کار با مولتی‌متر را آموزش می‌دهد و خواننده را گام‌به‌گام با روش‌های اندازه‌گیری پارامترهای مختلف الکتریکی آشنا می‌کند. کالین میچل در کتاب نحوه تست و عیب‌یابی قطعات الکترونیکی، توضیح می‌دهد که چگونه یک مولتی‌متر مناسب می‌تواند عملکرد تقریباً 90 درصد قطعات الکترونیکی را آزمایش کند. این نکته برای افرادی که تازه وارد این حوزه شده‌اند بسیار ارزشمند است، زیرا انتخاب درست ابزار می‌تواند تأثیر زیادی بر دقت و صحت اندازه‌گیری‌ها داشته باشد.

کالین میچل در کتاب نحوه تست و عیب‌یابی قطعات الکترونیکی به تفصیل درباره‌ی انواع مختلف مولتی‌متر، از جمله دیجیتال و آنالوگ، صحبت کرده و مزایا و معایب هر کدام را بررسی می‌کند. او همچنین راهنمایی‌هایی کاربردی را برای خرید مولتی‌متر ارائه می‌دهد که می‌توانند برای خوانندگان در انتخاب ابزار مناسب بسیار مفید باشند.

این کتاب آموزش نحوه‌ی اندازه‌گیری ولتاژ، جریان و مقاومت را نیز به صورت کامل آموزش می‌دهد، نویسنده با ارائه‌ی مثال‌های عملی و تصاویر، روش‌های صحیح اندازه‌گیری را به خواننده می‌آموزد. این توضیحات نه تنها روش اندازه‌گیری را بیان می‌کند، بلکه با زبانی کاملا ساده و روان، درک عمیق‌تری را درباره‌ی نقش و اهمیت قطعات در مدارهای الکترونیکی به خواننده می‌دهد.

کالین میچل در کتاب نحوه تست و عیب‌یابی قطعات الکترونیکی به موضوع مهم دیگری نیز می‌پردازد که به چه روشی خواندن و تفسیر کدهای رنگی مقاومت‌ها را یاد بگیریم. این بخش از کتاب به خصوص برای افراد تازه‌کار بسیار مفید است، زیرا توانایی تشخیص سریع و دقیق مقدار مقاومت‌ها یکی از مهارت‌های اساسی در کار با مدارهای الکترونیکی است.

کتاب نحوه تست و عیب‌یابی قطعات الکترونیکی نوشته‌ی کالین میچل، از معرفی ابزارهای اساسی مانند مولتی‌متر شروع می‌شود و در ادامه روش‌های صحیح اندازه‌گیری ولتاژ، جریان و مقاومت را شرح می‌دهد. نویسنده با ارائه‌ی مثال‌های عملی و کاربردی، خواننده را با چالش‌های واقعی در زمینه‌ی تست و عیب‌یابی آشنا می‌کند.

این کتاب با ترجمه‌ی محمد محمدی و علیرضا کشاورز باحقیقت توسط انتشارات نبض دانش منتشر شده است.

کتاب نحوه تست و عیب‌‌یابی قطعات الکترونیکی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب مناسب فعالان رشته‌های برق و الکترونیک، تکنسین‌ها، مهندسان و علاقه‌مندان به الکترونیک است. همچنین برای افرادی که می‌خواهند مهارت‌های عملی را در زمینه‌ی تست و عیب‌یابی قطعات الکترونیکی کسب کنند، منبع ارزشمندی به‌شمار می‌رود. مبتدیان نیز می‌توانند از مطالب پایه‌ای آن بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب نحوه تست و عیب‌ یابی قطعات الکترونیکی می‌خوانیم

دو راه برای توصیف چگونگی خازن وجود دارد و هر دو راه هم درست‌اند. برای اینکه تصویر دقیق و کاملی از چگونگی کارکرد خازن به دست آورید باید این دو راه را باهم درآمیزید. مقاومت میان یک پایه و پایه‌ی دیگر در یک خازن بی‌نهایت است. یعنی که هیچ جریانی نمی‌تواند درون یک خازن جاری شود. ولی خازن به روش دیگری کارش را انجام می‌دهد. یک درب را بپندارید که در یک سوی آن یک آهنربای نیرومند و در سوی دیگر آن یک تکه آهن قرار داده‌ایم. با بالا و پایین بردن آهنربا در این سوی درب‌، آن فلز نیز در سوی دیگر به بالا و پایین حرکت می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مولتی‌متر
فصل دوم: استفاده از مولتی‌متر
فصل سوم: اندازه‌گیری ولتاژ
فصل چهارم: اندازه‌گیری جریان
فصل پنجم: اندازه‌گیری مقاومت
فصل ششم: نحوه خواندن مقدار مقاومت‌های با چهار نوار رنگی
فصل هفتم: مقاومت smd
فصل هشتم: داشتن مقاومت با مقدار دلخواه
فصل نهم: نحوه تست کردن مقاومت
فصل دهم: نحوه تست کردن مقاومت ac
فصل یازدهم: شبکه‌های مقاومتی
فصل دوازدهم: نحوه تست پوزیستور
فصل سیزدهم: تخمین مقدار مقاومت سوخته
فصل چهاردهم: تست پتانسیومتر
فصل پانزدهم: طریقه ایجاد خازن
فصل شانزدهم: تست اتصال
فصل هفدهم: مقاومت، خازن، القاگر
فصل هجدهم: پیوستگی
فصل نوزدهم: تست کردن فیوزها
فصل بیستم: یک فیوز سوخته
فصل بیست‌ویک: فیوزهای تند سوز و کند سوز
فصل بیست‌ودو: ظرفیت خازن‌ها
فصل بیست‌وسه: انواع خازن‌ها
فصل بیست‌وچهار: نرخ ولتاژ خازن‌ها
فصل بیست‌وپنج: تست کردن یک خازن
فصل بیست‌وشش: یافتن ظرفیت یک خازن
فصل بیست‌وهفت: جایگزین کردن یک خازن
فصل بیست‌وهشت: تست کردن دیودها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نحوه تست و عیب‌ یابی قطعات الکترونیکی
نویسنده
مترجممحمد محمدی، علیرضا کشاورز باحقیقت
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات149
زبانفارسی
شابک978-600-8599-02-9
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نحوه تست و عیب‌ یابی قطعات الکترونیکی

برای دریافت کتاب نحوه تست و عیب‌ یابی قطعات الکترونیکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.