معرفی و دانلود کتاب مرور و خودآزمونی در طب اورژانس: 1500 پرسش و پاسخ

عکس جلد کتاب مرور و خودآزمونی در طب اورژانس: 1500 پرسش و پاسخ
قیمت:
۷۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرور و خودآزمونی در طب اورژانس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرور و خودآزمونی در طب اورژانس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرور و خودآزمونی در طب اورژانس: 1500 پرسش و پاسخ

مرور سوالات طبقه‌بندی‌شده از جمله راه‌های بسیار مفید در جهت یادگیری و تمرین دروس تخصصی پزشکی است. کتاب مرور و خودآزمونی در طب اورژانس نوشته‌ی عنایت‌اله نژادگشتی و الکساندر نژادگشتی یکی از این منابع کاربردی و مفید است که با طراحی سوالات بسیار، امکان خودآزمونی را برای پزشکان بخش اورژانس فراهم می‌کند.

درباره‌ی کتاب مرور و خودآزمونی در طب اورژانس

در رشته‌های علوم پزشکی یادگیری موارد درسی با دشواری زیادی همراه است. پزشکان متخصص بخش اورژانس در موقعیت‌های بسیار حساس پزشکی همواره نیاز به آموزش بیشتر و کسب تجربه‌های علمی جدید دارند. کتاب مرور و خودآزمونی در طب اورژانس یکی از منابع مورد نیاز برای پزشکان بخش اورژانس است که می‌توان با درنظرگرفتن نیاز تیم پزشکی به اطلاعات دسته‌بندی‌شده، این کتاب را به‌عنوان منبعی ضروری در کتابخانه‌ی بخش اورژانس بیمارستان‌ها و کلاس‌های درس دانشکده‌های پزشکی در نظر گرفت.

ورود بیماران مختلف به بخش اورژانس بیمارستان‌ها شرایطی را برای پزشکان این بخش به وجود می‌آورد که در اکثر موارد قابل پیش‌بینی نیست و ارزیابی وضعیت مراجعان در لحظه‌های بحرانی کار تیم پزشکی را به تاخیر می‌اندازد. کتاب مرور و خودآزمونی در طب اورژانس با طراحی و شبیه‌سازی اتفاق‌هایی که ممکن است در بخش اورژانس مشاهده شود، به پزشکان کمک می‌کند که موارد آزمایشی متنوعی را در اختیار داشته باشند.

عنایت‌اله نژادگشتی و الکساندر نژادگشتی در کتاب مرور و خودآزمونی در طب اورژانس، ضمن ارائه‌ی موضوعات مربوط به نگهداری از بیماران بخش اورژانس، داستان‌هایی را نیز به زبان ساده روایت می‌کنند که هر کدام از این داستان‌ها یکی از مواردی را در برمی‌گیرد که ممکن است هر پزشکی با آن روبه‌رو شود. این کتاب با طرح 1500 سوال مختلف، مخاطب را برای پاسخگویی به نیازهای خود یاری می‌دهد. پزشکان بخش اورژانس می‌توانند با مطالعه‌ی این کتاب و رویارویی با مثال‌های داستانی، به صورت خودآموز پرسش‌ها را پاسخ داده و مهارت و دانش خود را در زمینه‌ی مراقبت‌های بپزشکی بخش اورژانس محک بزنند.

کتاب مرور و خودآزمونی در طب اورژانس شامل فصل‌های گوناگون است و در هر فصل موضوعاتی مربوط به فوریت‌های پزشکی و اصول مراقبت از بیمار در بخش اورژانس تشریح می‌شود. در این کتاب علاوه‌بر تشریح موضوع پیشنهادی نویسنده، سوالات چند گزینه‌ای به همراه پاسخ سوالات نیز به چشم می‌خورد که نکته‌ی بسیار مفیدی برای پزشکان بخش اورژانس برای صرفه‌جویی در زمان یادگیری و مرور تخصصی خواهد بود.

کتاب حاضر به‌همت انتشارات تیمورزاده چاپ و منتشر شده است.

کتاب مرور و خودآزمونی در طب اورژانس برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان رشته‌ی پزشکی و پرستاری و همچنین پزشکان بخش اورژانس مطالب مفیدی را به همراه دارد.

در بخشی از کتاب مرور و خودآزمونی در طب اورژانس: 1500 پرسش و پاسخ می‌خوانیم

جاری‌شدن مایع زلال و شفاف از بینی بعد از یک ترومای صورت و بینی اهمیت دارد. وجود این مایع ممکن است به علت شکستگی پل بینی، شکستگی کمپلکس استخوانی nasoethmoidal یا شکستگی cribriform plate باشد. دفع این مایع به صورت یک رینوری rhinorrhea است. اگر در وجودش شکی دارید می‌توانید مایع را به آزمایشگاه بفرستید و وجود beta 2-transferrin را در آن از آزمایشگاه بخواهید. برای رد کردن سایر شکستگی‌ها، این بیماران احتیاج به CT اسکن از استخوان‌ها و سینوس‌های maxillofacial دارند. احتمال عفونت و Pneumocephalus در این بیماران زیاد است.

خون‌دماغ بعد از ترومای صورت و بینی بسیار شایع است (همراه و بدون شکستگی استخوان‌های بینی)، و وجودش دلیلی بر شکستگی cribriform plate نیست. در یک خون‌دماغ شدید، خون ممکن است از طریق لوله‌ی استاش به گوش میانی برسد، در پشت پرده‌ی تمپان جمع شود و hemotympanum ایجاد کند. این عارضه همچنین بعد از شکستگی استخوان تمپورال دیده می‌شود.

یکی از عوارض مهم شکستگی استخوان‌های بینی، تجمع خون در سپتوم بینی است. عدم تشخیص و تخلیه‌ی به‌موقع آن سبب نکروز سپتوم خواهد شد. بعد از تخلیه‌ی هماتوم در سپتوم، حفره بینی را پک (pack) کنید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرور و خودآزمونی در طب اورژانس: 1500 پرسش و پاسخ
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات1017
زبانفارسی
شابک978-622-348-053-9
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مرور و خودآزمونی در طب اورژانس

برای دریافت کتاب مرور و خودآزمونی در طب اورژانس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.