معرفی و دانلود کتاب ماشیح

عکس جلد کتاب ماشیح
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماشیح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماشیح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماشیح

کتاب ماشیح نوشته‌ی زینب غلامی، رمانی است که از تخیل استفاده می‌کند تا تاریخ را بازسازی کند و انسان‌ها را از سرتاسر تاریخ گرد هم آورد و سؤالی اساسی را از آن‌ها بپرسد؛ اینکه راه نجات چیست؟ رمان این‌طور شروع می‌شود که کوروش کبیر، در حال کشورگشایی‌های پیروزمندانه‌ی خود، با موبدی از دویست سال بعد و جوانی از دوهزار سال بعد روبه‌رو می‌شود که از او کمک می‌خواهند...

درباره‌ی کتاب ماشیح

خواندن تاریخ باستان، دری به جهانی از داستان‌های پررمز و راز و جذاب را پیش روی ما باز می‌کند که حتی گاهی، باور کردن اتفاقات آن، برایمان بسیار سخت است. دلمان می‌خواهد به آن دوران برویم و بزرگان آن زمان را از نزدیک ببینیم. دلمان می‌خواهد با کوروش کبیر در کاخ پاسارگاد قدم بزنیم و غرق گفتگو شویم و ببینیم ترکیب قدرت، جذبه و اندیشمندی کوروش کبیر، چطور در سخنان و رفتارهایش نمود پیدا می‌کند. شاید هم دلمان بخواهد برویم، دست کوروش کبیر را بگیریم و به ایران این روزها بیاوریم و بخواهیم دوباره ایران را به قدرت زمان هخامنشیان برساند. این اتفاق، به نوعی در رمان ایرانی ماشیح، نوشته‌ی زینب غلامی رخ می‌دهد.

نقش اصلی رمان ماشیح، کوروش کبیر است. او که با فتح بابل، به نهایت اقتدار و محبوبیت خود رسیده، با اتفاقی عجیب مواجه می‌شود. موبدی از 200 سال بعد و جوانی از دوهزار سال بعد، به طرزی عجیب به زمان کوروش کبیر پرتاب شده‌اند. موبد از کوروش درخواست دارد، که ایران را از هجوم یونانیان نجات دهد اما جوان حتی همین را هم نمی‌خواهد. او یک زندگی عادی و رسیدن به خوشبختی معمولی را می‌خواسته اما به بازگشت به گذشته محکوم شده است. کوروش می‌پذیرد برای جلوگیری از زوال ایران، با آن‌ها در زمان سفر کند، اما آیا کوروش یا هر کس دیگری می‌تواند آینده را نجات دهد؟ و نجات آینده به چه معناست؟

زینب غلامی، با نثری روان و در عین حال متناسب با تم تاریخی کتاب، شخصیت‌ها، بناها و اتفاقات تاریخی را تا حدی که به داستان مربوط است بسیار زیبا روایت می‌کند و پیش چشم خوانندگان به نمایش در می‌آورد. عمقی که به شخصیت‌های تاریخی بخشیده است، به داستان غنای بیشتری می‌دهد و تنیدن مضامین و اتفاقات تاریخی با رخدادهای تخیلی، یکی دیگر از ویژگی‌های ستودنی این رمان ایرانی به حساب می‌آید. داستان ماشیح درباره‌ی نجات است و نجات‌دهنده. اینکه آیا ناجی می‌تواند به تنهایی جهان را نجات بدهد یا جهانِ آماده‌ی نجات است که ناجی را برمی‌انگیزد؟

کتاب ماشیح را نشر صاد در 12 فصل به چاپ رسانده است.

رمان ماشیح برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب ماشیح برای علاقه‌مندان به رمان‌های ایرانی، تاریخی و تخیلی خواندنی است.

در بخشی از کتاب ماشیح می‌خوانیم

خیالش ناراحت بود. نگران کوروش و البته نگران گذشته‌ای بدون او بود. باید او را به ایران بازمی‌گرداند. بیرون از خانه، سروصدا، شهر را تسخیر کرده بود و فریادها آرامش را به آرزوی شهر تبدیل کرده بودند. آهی ازسر حسرت کشید و پیام‌های تازه‌اش را بررسی کرد. دوستانش نگران بودند و او همه‌ی آن‌ها را بی‌خبر گذاشته بود.

با خواندن پیام سردبیر روزنامه‌اش ناگهان ایستاد.

«شنیدم دیروز نخست‌وزیرتون تو عالم مستی گل کاشته. خبرش رو بنویس برای روزنامه‌ی خودمون. تو الان توی بهترین موقعیتی.»

باعجله به سراغ سایت‌های خبری رفت. تیر خلاص شلیک شده بود. نخست‌وزیر خودش را بیچاره کرده بود. بعد از جشن، مست شده بود. آدم کشته بود و ازقضا اسلحه‌اش مغز کسی را نشانه گرفته بود که از ارتودکس‌های متعصّب یهودی بود.

حالا دیگر سرنوشت، خود همه‌چیز را پیش می‌برد؛ اما انگار، سرانجام مردِ گذشته روزبه‌روز تلخ‌تر می‌شد. قرار بود با آمدنش، همه آرام بگیرند و آدم‌های اشتباهی کوله‌بارشان را جمع کنند و بروند؛ اما حالا همه‌چیز گره خورده بود به شایدها و ای‌کاش‌ها و اماها.

کلافگی‌اش را سپرده بود به قدم‌هایش و در خانه می‌چرخید و فکر می‌کرد. شاید به‌دنبال راه‌حل بود. شاید به‌دنبال آینده و شاید هم به‌دنبال قصّه‌ای در گذشته‌اش.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماشیح
نویسنده
ناشر چاپینشر محتوای الکترونیک صاد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات140
زبانفارسی
شابک978-622-7892-22-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان تاریخی ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماشیح

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ماشیح

برای دریافت کتاب ماشیح و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.